W czwartek biuro reklamy TVP zaprezentowało ofertę reklamową na zbliżające się Euro 2016, które odbędzie się w okresie od 10 czerwca do 11 lipca. Telewizja Polska, na mocy umowy z Polsatem pokaże w TVP1 i w TVP2 11 piłkarskich spotkań: mecz otwarcia, wszystkie mecze z udziałem Polaków, dwa najciekawsze mecze 1/8 finału (wybór meczów nastąpi po zakończeniu fazy grupowej) i dwa mecze 1/4 finału, mecze półfinałowe i finał.
Pierwszeństwo zakupu mają oficjalni sponsorzy Euro 2016 - sprzedaż dla nich trwa do 17 maja br. Od 18 maja ruszy przyjmowanie zleceń od pozostałych zainteresowanych reklamodawców.
W fazie grupowej do najdroższych reklam w TVP należą te emitowane przy meczach z udziałem polskiej drużyny - trzeba zapłacić nawet 141 tys. zł (cena netto dla spotu 30-sek.). Spot przy spotkaniach pozostałych drużyn kosztuje maksymalnie 68,7 tys. zł.

Cena najdroższego spotu przy meczach 1/8 finału wynosi 50,9 tys. zł, przy 1/4 finału - 56,5 tys. zł, przy półfinałach - 67,5 tys. zł, a przy meczu finałowym - od 60,3 do 98,1 tys. zł.
Ceny mocno wzrosną, jeżeli polska reprezentacja wyjdzie z grupy. Wówczas za reklamę przy meczach 1/8 finału trzeba będzie zapłacić nawet 145,8 tys. zł, przy ćwierćfinałach - 160 tys. zł, a przy spotkaniu półfinałowym z udziałem Polaków – do 178,6 tys. zł. Gdyby polska drużyna znalazła się w finale mistrzostw - wówczas cena spot 30-sek. wzrośnie do 196,5 tys. zł.

Biuro reklamy TVP przewidziało rabaty dla reklamodawców szczególnie aktywnych przy transmisjach Euro 2016 - od 10 do 35 proc. 10 proc. otrzymają marketerzy,którzy wydadzą od 50 do 200 tys. zł, zaś 35 proc. - ci z budżetem powyżej 600 tys. zł.
Pierwszeństwo zakupu pozycji w blokach reklamowych przy meczach Polaków w fazie grupowej i przy meczu finałowym w TVP mają oficjalni sponsorzy Euro 2016, czyli Orange, Coca-Cola, Adidas, Carlsberg, Continental, Hisense, Hyundai/Kia Motors.

Pozostali reklamodawcy mogą dokonać wyboru pozycji pierwszej, drugiej w blokach reklamowych usytuowanych po połowach tych meczów, przedostatniej lub ostatniej w blokach reklamowych usytuowanych przed nimi jedynie w drodze licytacji (pod warunkiem, że nie wykupią ich sponsorzy). Termin licytacji BR TVP poda najpóźniej do 25 maja br.W ramach oferty Euro 2016 nie ma możliwości zakupu bloku specjalnego czy dopłaty za wyłączność produktową lub branżową, które dostępne są w regularnej sprzedaży w cenniku TVP.
Rozgrywane w trakcie Euro 2016 mecze transmitować będzie również Polsat - na otwartej antenie pokaże 24 z 51 spotkań. Polsat Media nie ujawnia informacji o cenach i warunkach handlowych. Marcin Szaniawski, dyrektor ds. marketingu i PR w Polsat Media przekazał w rozmowie z Wirtualnemedia.pl, że 10 maja wysłano ofertę i cennik reklam do oficjalnych sponsorów Euro 2016. - Mają oni siedem dni na ustosunkowanie się do niej. Po tym czasie będziemy przyjmować zlecenia z rynku - mówi Szaniawski.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/euro-2016-w-polsacie-24-mecze-w-kanale-otwartym-wszystkie-w-platnym-pakiecie-plan-transmisji ##
- Średnia cena meczu w Polsacie na otwartej antenie to ok. 16 tys. zł, w Telewizji Polskiej około 37 tys. zł - dla meczów, które będą pokazywać obie anteny. Oznacza to, że TVP wycenia mecze ponad dwukrotnie drożej niż konkurencja. Nie sądzimy, aby taka różnica w cenach miała znaleźć odzwierciedlenie w faktycznych oglądalnościach - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Anna Bratkowska, commercial director w SMG Polska.
- Najdroższe są mecze Polaków - koszt spotu 30-sek. przy meczu grupowym Polaków na antenie Polsatu wynosi około 32 tys. zł, zaś na antenie TVP - około 67 tys. zł. Wyższych cen spodziewamy się dla meczów w fazie ćwierć- i półfinałowej - o ile polska drużyna awansuje dalej. Stacje już zapowiedziały osobne cenniki na taką sytuację - dodaje Bratkowska.











