SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Reklamy tygodnia: Allegro, H&M, IKEA, AIDES, Bornefonden (wideo)

W obecnym zestawieniu najlepszych reklam minionego tygodnia znalazła się tylko jedna polska reklama i cztery zagraniczna. Jedna lokalna – ale jaka: świąteczny spot Allegro, którym zachwycają się również za granicą. Z kolei wśród czterech pozostałych są reklamy fundacji  Bornefonden oraz AIDES i komercyjne spoty IKEA i H&M.

IKEA
Agencja:  Åkestam Holst

W nowym spocie reklamowym IKEA po raz kolejny udowadnia, że potrafi angażować odbiorcę i nie nachalnie zwracać jego uwagę na konkretny produkt. Tym razem marka sięgnęła po trudny temat wzajemnych relacji pomiędzy ojcem a dorastającą córką.

Trwający zaledwie minutę spot opowiada historię znaną z wielu rodzin. Dorastająca córka wkracza w „trudny wiek” z wszelkimi jego konsekwencjami. Dzień po dniu dziewczyna po powrocie do domu zamyka się na klucz w swoim pokoju i nie chce rozmawiać z rodzicami. Ani o tym, ani o tamtym. Nikt jej nie rozumie, a „starzy” to para ramoli nie mająca pojęcia o prawdziwym życiu.

Próbę kontaktu z córką podejmuje ojciec. Codziennie przesiaduje naprzeciwko zamkniętych drzwi czekając, aż dziewczyna da mu szansę na chwilę rozmowy. Kolejne kadry chwytają mężczyznę cierpliwie tkwiącego pod pokojem, nudzącego się, malującego schody. Cierpliwość i wytrwałość taty zostaje nagrodzona. Dziewczyna w końcu przekręca klucz w zamku, bohaterowie mogą sobie spojrzeć w oczy z miłością i zrozumieniem.

 

Spot przygotowany przez agencję  Åkestam Holst ma pokazać, że relacje w domu nie zawsze oznaczają roześmiane miny członków rodziny zasiadających w kuchni przy wspólnym stole. Czasem bywa trudno i zdaje się beznadziejnie, ale wszystko jest w stanie naprawić cierpliwość i zrozumienie.

Dramaturgii dodaje reklamie podkład muzyczny - przypomnienie piosenki „Smalltown Boy” zespołu Bronski Beat opowiadającej o ucieczce z domu młodego chłopaka marzącego o wielkim świecie.

Opowiadając chwytającą za serce historię IKEA jedynie na końcu zwraca uwagę na pewien przedmiot, który był jej cichym bohaterem - dostępny w ofercie producenta taboret, na którym cierpliwy ojciec spędzał całe dnie czekając na kontakt z córką. Cena: 8,5 dol. Zakup do przemyślenia dla obecnych i przyszłych ojców.


Fundacja Bornefonden - „Jakbyś się czuł, gdyby to twoja 13-letnia córka wyszła za mąż za 30-latka”
Agencje: Robert/Boisen &Like, Gobsmack Production.

Świetne podejście do ważnego problemu, z którego zapewne wiele osób nie zdaje sobie sprawy,  a jakim jest zmuszanie do wyjścia za mąż nieletnich dziewczyn w Afryce. Brawo za konwencję reklamy opartą na eksperymencie.

Duńska fundacja Bornefonden rozpoczęła kampanię społeczną, w której pyta: „Jakbyś się czuł, gdyby to twoja 13-letnia córka wyszła za mąż za 30-latka”. Akcją tą chce zwrócić uwagę na powszechne w Afryce zjawisko zawierania małżeństw przez nieletnie dziewczyny.
W ramach kampanii przeprowadzono eksperyment: 30-letni mężczyzna Lucas Alexander zdecydował się zapukać do drzwi kilku domów w Kopenhadze, w których mieszkają 12-13 letnie dziewczynki. Informował ich ojców, że przyszedł oznajmić im, iż zamierza poślubić ich córki (dziewczynki wiedziały o tym eksperymencie i udawały, że łączą je bardzo bliskie reakcje z Alexandrem; podobnie ich matki, które w eksperymencie też brały udział).

Ojcowie byli tymi informacjami oburzeni. W odpowiednim momencie - w obawie np. przed agresywnym zachowaniem ojców - Lucas Alexander informował ich, że to jedynie eksperyment i że jest reprezentantem fundacji, która chce walczyć ze zjawiskiem wydawania za mąż kilkunastoletnich dziewczynek w Afryce.

 

Sceny z udziałem Lucasa Alexandra kręcono z ukrytej kamery i to one są motywem przewodnim spotu wykorzystanego w kampanii.

W wielu krajach afrykańskich 15 proc. dziewcząt przed ukończeniem 15. roku życia wychodzi za mąż za dużo starszych od nich mężczyzn, najczęściej z powodu biedy czy braku wykształcenia.
Przy realizacji kampanii fundacja Bornefonden współpracowała z agencją Robert/Boisen &Like, produkcją zajęła się firma Gobsmack Production.


Allegro.pl - „Czego szukasz w święta?”
Agencje: Bardzo, CutCut, Universal McCann

Ta reklama to po prostu mistrzostwo świata! Kto ma wątpliwości, niech zajrzy do zagranicznych branżowych serwisów, którym ten spot nie umknął.

Serwis Allegro.pl rozpoczął bożonarodzeniową kampanię reklamową pod hasłem „Czego szukasz w święta?”. Opowiada w niej historię starszego mężczyzny, który uczy się angielskiego i potem wyjeżdża do swoich dzieci za granicę.

Kilka dni temu rozpoczęła się świąteczna kampania reklamowa serwisu Allegro. Zapoczątkowała ją emisją spotu pod hasłem "Czego szukasz w Święta? | Angielski”. W trwającym blisko trzy minuty spocie pokazano historię starszego mężczyzny, który mieszka sam z psem. Pewnego dnia otrzymuje przesyłkę z książką do nauki angielskiego. Zaczyna się uczyć języka. W kolejnej przesyłce otrzymuje walizkę - pakuje ją i wyrusza w podróż do swoich dzieci, które są za granicą. Reklama kończy się sceną, w której mężczyzna staje przed kilkuletnim dzieckiem i po angielsku mówi mu, że jest jego dziadkiem.

 

Reżyserem spotu jest Jesper Ericstam, Szwed, który jest także odpowiedzialny za sukces poprzedniego spotu Allegro pod hasłem "Czego szukasz", nagrodzonego niedawno srebrem w konkursie Epica Awards.

Koncept wymyśliła agencja Bardzo, tworząca całą platformę „Czego szukasz?”. Film został wyprodukowany przez dom produkcyjny CutCut.

Bartłomiej Nowak, dyrektor zarządzający Bardzo, podkreśla, że kampania od początku demonstruje dość przełomowe na polskim rynku reklamowym podejście.

- Nie koncentrujemy się w niej na produkcie, ale na pokazywaniu jak funkcjonuje on w życiu użytkownika. Zamiast dosłowności są więc subtelne odniesienia, które kojarzą się z Allegro - mówi Nowak.

Media kupuje dom mediowy Universal McCann. Kampania obejmuje emisję reklam we wszystkich stacjach telewizyjnych, zarówno tych największych: TVP, TVN, Polsat, jak i w mniejszych. Reklamę będzie można oglądać od 2 do 15 grudnia także w kinach Helios, Multikino, Cinema-City i KinAds. W internecie działania prowadzone będą na Facebooku, w YouTubie, a także w portalach: Onet, WP, Interia oraz w serwisie player.pl. Kampania potrwa do 21 grudnia.

W kampanii zostaną także wykorzystani youtuberzy oraz instagramerzy. Allegro uruchomi też wkrótce bota - automatyczny program do rozmów z klientami w imieniu serwisu - na facebookowym Messengerze, który będzie uzupełniał historię dziadka z reklamy, a także pomagał znaleźć prezenty na Allegro dla najbliższych w podziale dla niej, dla niego, dla dziecka, dla domu, m.in. w serwisie świątecznym. Klienci będą mogli korzystać z bota wchodząc bezpośrednio do Messengera Allegro poprzez link: m.me/allegro.

Całość prac nad tym filmem koordynowała Joanna Kobylińska-Andrzejak z zespołu brand management w dziale marketingu Allegro.


AIDES

Godna zwrócenia uwagi akcja społeczna, w której nie tylko poruszono istotny temat, jakim jest zarażanie wirusem HIV, ale też pokazano serię pełnych artyzmu fotografii.

W nowej kampanii francuska organizacja AIDES zwraca uwagę na mylne przesądy dotyczące osób zarażonych wirusem HIV. W serii stylowych zdjęć pokazano pary związane nie tylko uczuciem, ale i wspólną pasją, kampania ma zaś uświadomić społeczeństwu, że wiele osób z HIV nie zaraża wirusem swoich partnerów.

Kampania obejmuje serię czarno-białych fotografii, na których przedstawiono hetero- i homoseksualne pary w nietypowych ujęciach.

Każde ze zdjęć pokazuje dwoje nagich ludzi, których łączy nie tylko uczucie i fizyczna bliskość, ale także wspólna pasja do podejmowania w życiu rozmaitych wyzwań - są uchwyceni w scenach wspólnego nurkowania, po udanym skoku spadochronowym, w trakcie nauki gry na pianinie czy podczas baletowych ćwiczeń.

Autorem zdjęć jest fotograf Mathieu César, który wcześniej pracował dla takich marek jak Louis Vuitton, „Harper's Bazaar” oraz „Vogue”, a kampania została przygotowana przez paryski oddział agencji TBWA na zlecenie AIDES - francuskiej organizacji non – profit wspierającej społeczność osób zarażonych wirusem HIV.

Jak podkreśla w komunikacie Aurélien Beaucamp, szef AIDES nowa kampania jest potrzebna ze względu na pokutujący wciąż we Francji i na świecie stereotyp każący izolować społecznie osoby zarażone HIV. Beaucamp przytacza wyniki sondaży, według których prawie połowa chorych i zarażonych doświadczyła w życiu przejawów nienawiści i odrzucenia z powodu swojej choroby.
Tymczasem, jak podkreśla AIDES strach przed kontaktami z ludźmi z HIV jest w większości wypadków całkowicie nieuzasadniony, bowiem według badań klinicznych większość takich osób w toku prawidłowego leczenia osiąga poziom, w którym nie jest w stanie zarazić innych nawet podczas kontaktów seksualnych bez zabezpieczeń.

O tym, że poruszony w kampanii AIDES problem jest wciąż aktualny świadczy odzew który wywołała ona ze strony ugrupowań prawicowych i konserwatywnych. Wywodzące się z tego nurtu środowiska w rejonie Béziers na południu Francji w odpowiedzi na kampanię AIDES opublikowały plakat przedstawiający ubraną od stóp do głów parę mężczyzny i kobiety z dopiskiem „Miłość powinna być chroniona”. Poniżej zamieszczono przeróbkę hasła przyświecającego Rewolucji Francuskiej i pozostającego do dzisiaj dewizą Francji: „Wolność, Równość, Braterstwo”. W prezentowanej na plakacie wersji ostatnie słowo to „Wierność” sugerujące, że osoby dotknięte HIV nie są wierne swoim partnerom.


H&M - „Come Together”
Agencja: Adam&Eve DDB Londyn

Urocza i emocjonalna kampania, pięknie nawiązująca do świąt. I aż trudno uwierzyć, że promuje nową kolekcję odzieży marki H&M. Chcemy więcej takich spotów.

Firma odzieżowa H&M w najnowszej kampanii promuje świąteczną kolekcję odzieży. Jej bohaterem jest aktor Adrien Brody, który wciela się w rolę konduktora pociągu. Reżyserem spotu jest Wes Anderson.

Najnowszą, świąteczną kolekcję marki H&M promuje trwający blisko 4 minuty film pod tytułem „Come Together”, którego akcja toczy się  w wigilię Bożego Narodzenia, w pociągu. W rolę konduktora wcielił się aktor Adrien Brody, znany m.in. z takich produkcji, jak m.in. „Pianista” czy „Obłęd”.

 

Wszyscy podróżują do swoich bliskich w związku z nadchodzącym Bożym Narodzeniem. Zła pogoda jednak krzyżuje im plany, bo pociąg ma duże opóźnienie. Wszyscy bohaterowie reklamy mają na sobie ubrania ze świątecznej kolekcji H&M.

Pernilla Wohlfahrt, creative director&head of design w H&M stwierdziła, że zimowa podróż pociągiem w reżyserii Wesa Andersona jest idealnym tłem do zaprezentowania kolekcji H&M Holiday, która jest pełna nowoczesnej elegancji.

Spot emitowany jest w internecie, m.in. na YouTube i Facebooku. Za realizację kampanii odpowiada agencja Adam&Eve DDB z Londynu.

Dołącz do dyskusji: Reklamy tygodnia: Allegro, H&M, IKEA, AIDES, Bornefonden (wideo)

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl