SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Reklamy tygodnia: Coca-Cola, Honda, Media Markt, Orange, Bank BPH (wideo)

Przedstawiamy najciekawsze kampanie reklamowe mijającego tygodnia. W naszym cotygodniowym rankingu znalazły się: dwie polskie reklamy (banku BPH i elektromarketów Media Markt), polskie adaptacje globalnych kampanii Coca-Coli i Orange oraz zagraniczny spot promujący Hondę CR-V.

Media Markt: Odkryj w sobie dziecko!

Media Markt, który do niedawna, najmocniej przed świętami Bożego Narodzenia, atakował z każdej strony „niskimi cenami”, zaskoczył swoją nową kampanią zapewne nie tylko branżę reklamową, ale i zwykłych widzów. Któżby się spodziewał, że nagle ceny zamienione zostaną na emocje, zwłaszcza radość. Brawo za wykorzystany insight - wreszcie ktoś dostrzegł, że nowe urządzenie kupuje się nie tylko dlatego, że jest taka konieczność (bo stare się zużyło), ale również dlatego, by spełnić swoje marzenia.

W pierwszej odsłonie nowej kampanii reklamowana była promocyjna oferta produktów obowiązująca od 6 do 12 kwietnia.

 

Akcja reklamowa obejmuje telewizję (TVN, TVP1,TVP2, Polsat i stacje tematyczne), radio (RMF FM, Radio ZET, Trójka, Czwórka, RMF Maxxx, Zet Chili, Antyradio, Eska, TOK FM, Rock Radio) oraz internet (YouTube, Gazeta.pl, Spotify, Facebook, Filmweb.pl, Google, Player.pl, Onet.pl. i Vod.tvp.pl). Z różnym natężeniem będzie prowadzona do końca br.

Agencje: Demner, Merlicek & Bergmann (koncepcja i produkcja spotów radiowych i tv), Redblue Monachium (reklamy prasowe), Golden Submarine (internet) i Universal McCann (media)

 


Honda: Endless Road

Reklama niczym „never ending story”. Jedna z nielicznych kampanii w branży samochodowej, która nie jest nudna i sztampowa. Dowód tego, że zalety samochodu można promować niebanalnie. Gratulacje za indywidualne podejście do widza, który może odnieść wrażenie, że akcja reklamy toczy się w jego bliskim otoczeniu.

Koncern motoryzacyjny Honda promuje model CR-V nową kampanią pod hasłem „Endless Road”. Niekończąca się, spiralna i kręta droga ma odzwierciedlać jeszcze bardziej zaawansowane techniki zastosowane w nowym modelu CR-V. Spot pokazuje jadącą Hondę CR-V po krętej, niczym spirala górskiej drodze. Widz ma wrażenie, że ta droga nigdy się nie kończy. W telewizjach emitowana jest krótsza wersja spotu, na YouTube, tzw. wersja, która trwa w nieskończoność.

W reklamie wykorzystano tzw. efekt Droste - obraz zawierający mniejszą wersję samego siebie. Ta mniejsza wersja zawiera jeszcze mniejszą wersję w tym samym miejscu i tak dalej. Teoretycznie, może się to ciągnąć w nieskończoność, ale w praktyce ograniczone jest rozdzielczością obrazu.

Dodatkowo emisja reklamy na YouTube dostosowuje się do warunków rzeczywistych, w jakich znajduje się w danej chwili oglądająca ją osoba - dzięki zastosowanemu elementowi lokalizacji widza. I gdy np. widz znajduje się w części świata, gdzie jest noc i pada deszcz - taka jest aura w reklamie Hondy, gdy świeci słońce lub pada śnieg - to w takich warunkach rozgrywa się akcja reklamy.

Spot wyreżyserował Chris Palmer z pomocą MediaMonks. Tłem muzycznym w spocie jest utwór „Twisted Nerve” Bernarda Herrmanna z filmu „Kill Bill”.

Agencja: mcgarrybowen London

 


Orange Polska: Liczy się to, co ważne dla Ciebie

W pewnym sensie reklama ta przełamuje schemat charakterystyczny dla działań komunikacyjnych prowadzonych przez telekomy na polskim rynku. Operator stawia bowiem na coś więcej, niż tylko cena czy produkt (telefon czy tablet) - pokazuje uczucia i wartości.

Kampania pod hasłem „Liczy się to, co ważne dla Ciebie” to polska odsłona międzynarodowych działań rozpoczętych niedawno przez Orange.  Akcja ma zmienić wizerunek sieci na bliższy potrzebom klientów oraz uatrakcyjnić ją dla młodszej grupy użytkownik. Jej celem jest podkreślenie, że oferowane przez operatora rozwiązania są odpowiedzią na realne potrzeby konsumentów.

W Polsce kampania jest prowadzona w telewizji (kanały z oferty TVP, Polsat i TVN), internecie (m.in. Onet.pl, WP.pl, Gazeta.pl), prasie (m.in. „Polityka”, „Murator”, „Tele Tydzień”, „Twój Styl”), na nośnikach reklamy zewnętrznej i ekranach LCD w centrach handlowych oraz kinach (Multikino, Helios, Cinema City).

 

Agencje: Publicis Poland (adaptacja), Digital Wonderland (internet), Platige Image (produkcja) i Initiative Warszawa (media).

 


Coca-Cola: Pocałuj radość

Nowe spoty kultowego napoju to potężna dawka radości, miłości i bliskości. A więc pozytywnych emocji, wokół których marka buduje swój wizerunek od lat. I tego w polskich reklamach brakuje - więc chwała za to. Szkoda tylko, że w polskich reklamach nie pojawia się zbyt wiele innego niż w globalnej koncepcji działań.

Polska odsłona kampanii pod hasłem „Pocałuj radość” potrwa do końca br., a jej głównym celem jest zaproszenie wszystkich fanów Coca-Cola do wspólnej celebracji jubileuszu 100-lecia butelki tego napoju.

W materiałach reklamowych (m.in. na billboardach) występują gwiazdy popkultury, takie jak Elvis Presley, Marylin Monroe i Rita Ora. Wśród nich są też Polacy: piłkarz Robert Lewandowski, piosenkarka Margaret oraz były chodziarz Robert Korzeniowski.


Wraz ze startem komunikacji w wybranych stacjach telewizyjnych i serwisach VoD rozpoczęła się emisja spotu będącego kompilacją scen „wprost z życia” fanów Coca-Coli. Napój ten towarzyszy im zarówno w codziennych momentach, jak i ważnych wydarzeniach za każdym razem poprzez pocałunek przekazując pozytywne emocje.

Agencje: McCann Worldgroup (kreacja), MediaCom (media), Endorfina Events (wsparcie eventowe), Next (media cyfrowe i społecznościowe), Fortis (materiały wizualne), Rc2 Raczkiewicz Chenczke Consultants (PR).

 


Bank BPH: pieniądze z konta Lubię to! gonią klientów

Kolejny przykład reklamy, która w swojej kategorii przełamuje komunikacyjne schematy. Bo reklama banku - jak widać na tym przykładzie - może być nawet zabawna, i niekoniecznie musi opierać się na wizerunku pracowników pod krawatem.

Bank BPH prowadzi promocję rachunku Lubię to! Konto, w ramach której klienci mogą otrzymywać zwrot 3 proc. płatności realizowanych kartą.  Promocja, trwająca od początku marca, jest skierowana do osób, które do końca czerwca otworzą Lubię to! Konto (nie korzystając w br. z innego rachunku osobistego w Banku BPH). W ramach oferty przez rok będą otrzymywać 3 proc. zwrotu wydatków za dowolne zakupy opłacone kartą do konta (maksymalnie 50 zł miesięcznie).

W spotach reklamowych ten mechanizm obrazowo pokazuje bohater symbolizujący owe 50 zł, który goni i przymila się do klientów banku. Reklamy informują też, że posiadacz promowanego Lubię to! Konta nie płaci za jego prowadzenie, krajowe przelewy internetowe, wypłaty ze wszystkich bankomatów w Polsce i doładowania telefonów komórkowych.

Akcja reklamowa wystartowała z początkiem kwietnia i potrwa do połowy czerwca. Obejmuje telewizję (trzy spoty emitowane m.in. w TVP 1, TVP 2, TVN, Polsacie), internet (spoty na Player.pl, VoD.pl, Ipla.tv i YouTube, reklamy display w serwisach takich jak Onet.pl, Gazeta.pl, WP.pl, Bankier.pl czy Money.pl), kina oraz oddziały Banku BPH (materiały BTL, siatki na witrynach).

Agencje: Saatchi & Saatchi Poland, Starlink

 

Dołącz do dyskusji: Reklamy tygodnia: Coca-Cola, Honda, Media Markt, Orange, Bank BPH (wideo)

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl