IbupromAgencje: Agencja 2012, Mets (MEC)
Fajna gra słów, ciekawy sposób na zwrócenie uwagi przechodniów. Brawo dla autorów nowych wersji starych porzekadeł.

Na nośnikach reklamy zewnętrznej w całej Polsce trwa kampania promująca lek przeciwbólowy Ibuprom. Nowa komunikacja powstała na podstawie polskich przysłów. Porzekadła w zabawny sposób nawiązują do zwycięskiej walki Ibupromu z bólem: „ Ból i ryby głosu nie mają”, „Głową bólu nie przebijesz”, „Hulaj dusza bólu nie ma”, „Jak ból Tobie tak jemu Ibuprom”. Layouty reklam mają bardzo prostą formę - białe napisy umieszczono na fioletowym tle.
Jest to piąta edycja kampanii outdoorowej Ibupromu. Marka od 2015 roku obecna jest w przestrzeni miejskiej z charakterystycznymi plakatami. W 2016 roku wiosną na kilkuset citylightach i billboardach konsumenci mogli zobaczyć zwalczanie bólu ukazane w kontekście istotnych i charakterystycznych miejsc w największych miastach w Polsce. Natomiast jesienny wariant był oparty na oryginalnych layoutach typograficznych.

Za kreację odpowiedzialna jest Agencja 2012 wraz z działem marketingu USP Zdrowie, natomiast zakupem mediów zajmował się dom mediowy Mets, należący do grupy MEC.
Rossmann PolskaAgencje: Isobar Polska, Papaya Films, BluewayCom
Sprytny sposób na „niby” lokowanie produktu. W pierwszej chwili można odnieść wrażenie, że oglądamy właśnie serial znany z anteny Polsatu. A tu niespodzianka – to tylko reklama z jego bohaterkami w rolach głównych.
Ruszyła kampania reklamowa drogerii Rossmann, której bohaterkami są Anita Sokołowska, Małgorzata Socha, Joanna Liszowska i Magdalena Stużyńska - aktorki grające główne role w serialu „Przyjaciółki” w Polsacie.
W pierwszej odsłonie kampanii Anita Sokołowska, Małgorzata Socha, Joanna Liszowska i Magdalena Stużyńska promują uruchomiony właśnie program promocyjny „Klub Rossmann”, do którego można dołączyć poprzez aplikację mobilną Rossmann PL (dostępną na urządzenia z Androidem, iOS i Windwos Phone). W ramach „Klubu Rossmann” dostępne będą regularne promocje dopasowane do potrzeb różnych klientów, porady oraz dodatkowy rabat na wydruk zdjęć w drogeriach Rossmann. Z nowej oferty mogą korzystać uczestnicy funkcjonującego już od jakiegoś czasu programu „Rossnę!” skierowanego do kobiet w ciąży oraz matek dzieci w wieku do 3 lat.

W kolejnym spocie będzie reklamowana promocja dla członków „Klubu Rossmann”, w ramach której przy zakupie czterech różnych produktów do pielęgnacji twarzy dwa tańsze otrzyma się za darmo. Z oferty użytkownik będzie mógł skorzystać raz. Promocja zacznie się w sobotę 20 maja i potrwa do 30 maja lub do wyczerpania zapasów.
Reklamy z udziałem Anity Sokołowskiej, Małgorzaty Sochy, Joanny Liszowskiej i Magdaleny Stużyńskiej są utrzymane w konwencji serialu obyczajowego o grupie przyjaciółek. Dotychczas spośród tych aktorek zdecydowanie najczęściej w reklamach występowała Małgorzata Socha. Obecnie promuje sieć sklepów meblowych Agata, wcielając się w różne role, niedawno była jedną z bohaterek jubileuszowej kampanii biżuterii Apart, a wcześniej grała w reklamach m.in. sieci Play, samochodów Skoda, chipsów Sunbites i dezodorantu Rexona.

Biuro prasowe Rossmann Polska nie odpowiedziało na razie na nasze pytania dotyczące przebiegu nowej kampanii reklamowej i firm marketingowych, które ją przygotowały. Według naszych ustaleń akcja będzie realizowana przede wszystkim w internecie i telewizji, a kreacją reklam zajęła się agencja Isobar Polska. Za produkcję spotów odpowiada dom produkcyjny Papaya Films. Reżyserem spotów jest Bartosz Dombrowski. Media zaplanował Blueway Com.
Pepsi „Hand in Hand, We Can”Agencje: Impact BBDO Jeddah, Glassworks Barcelona
Ta reklama dowodzi, że Pepsi może być synonimem dobrych reklam. Ostatnia wpadka ze spotem z Kendall Jenner pokazała, że bywa z tym różnie. Aczkolwiek – spot na rynek arabski przygotowały zewnętrzne agencje, a ten „pechowy” z Jenner – wewnętrzna agencja Pepsi. Jaki z tego morał?
Arabski oddział Pepsi prowadzi na terenie Arabii Saudyjskiej kampanię reklamową pod hasłem „Hand in Hand, We Can”.

W spocie pokazano, jak sześciu sportowców z Arabii Saudyjskiej toczy na pustyni – zarówno w pojedynkę, jak i razem - walkę z demonami. Uosobieniem tych demonów są np. cyfrowi wojownicy ninja, kryształowe wilki, czerwone, magiczne kule, a na końcu - olbrzymi potwór z kamienia. Gdy w pewnym momencie jeden z piłkarzy otwiera puszkę Pepsi, nagle pojawia się cała armia piłkarzy, rzesza rycerzy. Wszyscy łączą się w walce z gigantycznym potworem. Reklama ta ma być metaforą realnego życia. Ma pokazywać, że trzeba łączyć się z innymi po to, by wspólnie móc podejmować ekstremalne wyzwania.
Za kreację reklam odpowiadają agencje Impact BBDO Jeddah i Glassworks Barcelona. Produkcją zajęła się firma Sauvage.











