SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Reklamy tygodnia: IKEA, Samsung, Łódź i Fachowcy.pl (wideo)

Wracamy do publikacji cotygodniowych rankingów najlepszych reklam. Tym razem trafiły do niego po dwie produkcje polskie i zagraniczne. Są to zagraniczne reklamy sieci sklepów IKEA oraz usług serwisowych Samsunga oraz lokalne akcje promujące Łódź i serwis Fachowcy.pl.

IKEA - „Wonderful Everyday”
Agencja: Mother z Londynu

IKEA kolejny raz dowodzi, że można zaangażować widza i przykuć jego uwagę reklamą. Choć promuje określoną linię produktów, to jednak branding schodzi tu na drugi plan.

 

14 stycznia sieć sklepów IKEA rozpoczęła w Wielkiej Brytanii kolejną odsłonę kampanii pod hasłem „Wonderful Everyday”. Tym razem promuje sypialnie.

IKEA w nowej kampanii chce zachęcić społeczeństwo, by cieszyło się lepszym snem poprzez odzyskanie i traktowanie sypialni jako miejsca wypoczynku. W trwającym minutę spocie pokazano wieczorne zwyczaje wielu różnych osób, czynności wykonywane codziennie tuż przed snem: kąpiel, wmasowywanie kremu itp. Scenom tym towarzyszy głos w tle, który jest tak dramatyczny i poważny, jakby przygotowanie do snu było równie ważne i istotne, jak przygotowania do zawodów sportowych.

Na potrzeby kampanii powstały dwie wersje spotu: 20- i 60-sekundowa. Zaplanowane działania obejmować będą ich emisję w internecie i telewizji, działania CRM, social media i PR. Kampania potrwa do 2 kwietnia br. Spot wyreżyserował Jones+Tino. Za kreację całej kampanii odpowiada agencja Mother z Londynu.


Łódź: spot z Cezarym Pazurą na dworcu Fabryczna
Dom produkcyjny: Opus Film

Dobre wykorzystanie celebryty do promocji miasta z pomysłowym nawiązaniem do sceny filmowej, z którą nie tylko kojarzony jest sam aktor, ale i miasto.

Udostępniono spot promujący Łódź z udziałem Cezarego Pazury na nowym dworcu kolejowym Łódź Fabryczna. Reklama nawiązuje do znanej sceny z Pazurą z filmu „Ajlawju”.

 

W jednej ze scen filmu „Ajlawju” Cezary Pazura w roli Adasia Miauczyńskiego wychodzi z dworca Łódź Kaliska i zdenerwowany mówi „Łódź, k...”. W spocie Łodzi Fabrycznej aktor wychodzi z tego nowego dworca i wypowiada takie samo stwierdzenie, ale z podziwem. Filmik pokazuje też nowoczesne przestrzenie i rozwiązania architektoniczne na tym dworcu. Realizacją spotu zajął się dom produkcyjny Opus Film.

Spot został udostępniony na razie na profilach Łodzi na portalach społecznościowych. Cała kampania ma być realizowana przede wszystkim w internecie, ma kreować wizerunek Łodzi jako miasta nowoczesnego i szybko się rozwijającego.


Fachowcy.pl - „Nie koduj sam!”

Brawo za genialny real time marketing. I za odwagę w wykorzystaniu, jakby nie było – motywu związanego jednak z polityką.

Serwis Fachowcy.pl rozpoczął kampanię reklamową, w której nawiązuje do kontrowersji wokół usług informatycznych wykonywanych dla Komitetu Obrony Demokracji przez firmę jego lidera Mateusza Kijowskiego.

Fachowcy.pl, oferujący usługi z zakresu tworzenia i obsługi stron internetowych ich promowania w wyszukiwarkach, w nowej reklamie nawiązuje do ujawnienia w zeszłym tygodniu faktur na ponad 90 tys. zł za usługi informatyczne wystawionych w ub.r. Komitetowi Obrony Demokracji przez firmę Mateusza Kijowskiego i jego żony. O sprawie jako pierwsze poinformowały „Rzeczpospolita” i Onet. Znający temat dziennikarze obu tytułów zaznaczyli, że faktury otrzymało też kilka innych redakcji, wspierających KOD, które nie zdecydowały się ich opublikować. Po tym jak zasugerowano, że wśród tych redakcji była „Gazeta Wyborcza”, wicenaczelny „GW” Jarosław Kurski stanowczo temu zaprzeczył.

W internecie szybko pojawiło się wiele memów żartujących z Mateusza Kijowskiego. Jeden z nich stylizowano na reklamy przekonujące, jak osoba bezrobotna lub przeciętny pracownik dzięki promowanej usłudze szybko zarobili duże pieniądze. Wielu dziennikarzy i blogerów zajmujących się tematyką technologiczną oceniło, że firma Kijowski pobierała od KOD-u zbyt wysokie wynagrodzenia za swoje usługi.

W reklamie Fachowcy.pl akcentuje to przekreślona kwota 15 tys. zł, obok której pojawia się sugerowana przez promującą się spółkę kwota 298 zł miesięcznie za obsługę obecności w sieci. Mateusza Kijowskiego symbolizuje animowana postać wyglądająca podobnie jak on: z siwiejącymi włosami i brodą, w okularach, żółtej marynarce i czerwonych spodniach oraz z przypinką w klapie marynarki. Całość podsumowuje hasło: „Nie koduj sam!”.


Samsung - „We will take care of you, wherever you are”
Agencja: Cheil

W tym przypadku nie potrzeba uzasadnienia. Ten film jest niezwykle piękny i poruszający.

 

Samsung w Indiach prowadzi kampanię reklamową pod hasłem „We will take care of you, wherever you are”, w której promuje usługi serwisowe zamawiane przez telefon. Spot autorstwa agencji Cheil w ciągu kilkunastu dni ma ponad 37 mln wyświetleń na YouTube.

W nowej kampanii realizowanej w Indiach Samsung promuje swoje usługi serwisowe, które klienci mogą zamawiać przez telefon. Marketer podkreśla przede wszystkim to, że jego pracownicy są w stanie dotrzeć do najdalszych zakątków w kraju, nawet w celu drobnej naprawy. Firma dysponuje flotą 535 samochodów dostawczych, które codziennie realizują zamówienia klientów. Ilustruje to czterominutowy film reklamowy opowiadający historię młodej kobiety, która zgłasza awarię telewizora. Dwóch serwisantów udaje się w podróż do tej klientki. Przemierzają wiele kilometrów poprzez pola, góry, trudne drogi, napotykając na wiele przeszkód m.in. zwalone drzewo czy stado owiec. Udaje im się dotrzeć do kobiety, która zgłosiła awarię telewizora. Pracownik Samsunga jest niezwykle zdziwiony, gdy widzi, ze ta młoda kobieta jest niewidoma. Gdy już udaje mu się usunąć drobną usterkę telewizora, wówczas kobieta przywołuje na swój sposób liczną gromadkę kilkuletnich dzieci, które również wydają się być niewidome. Na włączonym ekranie pokazana jest mała niewidoma dziewczynka, która śpiewa konkursową piosenkę w telewizyjnym programie. Wówczas kobieta wyjaśnia serwisantowi Samsunga, że ta dziewczynka kiedyś tu właśnie mieszkała i jest jej najlepszą przyjaciółką.

Spot miał premierę na YouTube 30 grudnia. Do 12 stycznia wyświetlono go ponad 37 mln razy. Autorem kreacji jest agencja Cheil.

Dołącz do dyskusji: Reklamy tygodnia: IKEA, Samsung, Łódź i Fachowcy.pl (wideo)

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
big one
Bravo Fachowcy.pl
odpowiedź
User
Eryka Brokowska
Ta kampania to kiepski żart, przynajmniej w wydaniu IKEA/pl. Ikea zachęca by "wygrać" sen. Ciekawe, bo od 3 lat jej fabryka pod Łodzią uniemożliwia nam wypoczynek we własnych domach. Dudnienie maszyn słychać w promieniu kilku kilometrów w kilku miejscowościach w 3 gminach, nawet przy szczelnie zamkniętych oknach. Jeżeli zatem mamy odzyskać sypialnię, to w pierwszej kolejności właśnie od ikea. To właśnie ikea nam ją zabrała. #WonderfulEverynight to hipokryzja ikea.
odpowiedź