SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Reklamy w dziennikach: „Rzeczpospolita” i „Puls Biznesu” z największymi wzrostami, w dół „Fakt”, „Polska” i „Gazeta Wyborcza” (TOP 10)

Po jedenastu miesiącach br. cennikowa wartość reklamy w dziennikach nieznacznie wzrosła w porównaniu z analogicznym okresem 2014 roku. Największe wzrosty przychodów z reklam miały w tym czasie „Rzeczpospolita” i „Puls Biznesu”. Zmalały natomiast wpływy „Gazety Wyborczej”, „Polski”, „Faktu” i „Dziennika Gazety Prawnej”.

fot. Shutterstock.comfot. Shutterstock.com

Reklamy opublikowane na łamach gazet w okresie od stycznia do listopada br. warte były cennikowo 1,45 mld zł - wynika z raportu Kantar Media dla Wirtualnemedia.pl (dane cennikowe bez rabatów i autopromocji). To 0,2 proc. więcej niż w tym samym okresie ub.r.

Czołówka gazet, które na reklamach zarabiają najwięcej, pozostaje niezmieniona od dłuższego czasu. Pozycję lidera utrzymuje „Gazeta Wyborcza” (Agora) z wpływami w wysokości 381,3 mln zł (1,6 proc. niższymi w skali roku).

Wiceliderem jest dziennik „Polska”(Polska Press), który w omawianym okresie zarobił 204,9 mln zł.(3,6 proc. mniej), a trzecia lokata należy do „Faktu” (Ringier Axel Springer) z wpływami w wysokości 157,5 mln zł (4,9 proc. mniej niż rok temu). Mniej na reklamach zarobił w tym roku także „Dziennik Gazeta Prawna” (Infor Biznes) - jego wpływy spadły o 1,7 proc., do 53,7 mln zł.

Dziennikiem, który rok do roku najbardziej zwiększył przychody z reklam jest „Rzeczpospolita” (Gremi Business Communication). Reklamodawcy nakłady na promocję na łamach tej gazety zwiększyli w skali roku o 21,3 proc. - do 99,3 mln zł.

Równie wysoką dynamikę wpływów miał „Puls Biznesu”(Bonnier Business Polska) - wzrosły one o 20,2 proc., do 30,1 mln zł. Także „Nasze miasto” zarobiło 28,7 mln zł, o 9,3 proc. więcej niż rok wcześniej.

Z kolei wartość reklam w „Super Expressie” (ZPR Media) była w tym roku porównywalna z ubiegłorocznymi i wyniosła 113,3 mln zł.

Do czołówki dzienników z największymi wpływami z reklam trafiło po raz pierwszy Metrocafe.pl (Agora), które zastąpiło wydawany do początku września bezpłatny dziennik „Metro”.

Cennikowe wpływy reklamowe dzienników

(bez autopromocji, dane Kantar Media)

WIRTUALNEMEDIA.PL

I-XI 2014

I-XI 2015

zmiana proc.

GAZETA WYBORCZA

387 679 758 zł

381 342 968 zł

-1,6

POLSKA

212 640 141 zł

204 942 785 zł

-3,6

FAKT

165 694 023 zł

157 539 266 zł

-4,9

SUPER EXPRESS

113 244 256 zł

113 301 930 zł

0,1

RZECZPOSPOLITA

81 796 464 zł

99 255 853 zł

21,3

METRO do 03.09.2015

93 697 583 zł

58 053 753 zł

-38

DZIENNIK GAZETA PRAWNA

54 591 567 zł

53 656 637 zł

-1,7

METROCAFE.PL

b.d.

30 084 304 zł

b.d.

PULS BIZNESU

25 016 630 zł

30 075 564 zł

20,2

NASZE MIASTO

26 216 379 zł

28 657 258 zł

9,3

razem

1 449 604 367 zł

1 452 050 323 zł

0,2

Dołącz do dyskusji: Reklamy w dziennikach: „Rzeczpospolita” i „Puls Biznesu” z największymi wzrostami, w dół „Fakt”, „Polska” i „Gazeta Wyborcza” (TOP 10)

5 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
tgggg
"Cennikowe wpływy reklamowe dzienników"
odpowiedź
User
tgggg
"Cennikowe wpływy reklamowe dzienników" - buahahahaha ! a komu się chce tracić czas na coś czego nie ma ?????????? po co komu takie bzdury ?
odpowiedź
User
Max Kolonko Mówi Jak Jest
Polecam najnowszy komentarz Mariusza Max Kolonki na You Tube wpiszcie do wyszukiwarki
Spór o Trybunał Konstytucyjny w Polsce - Max Kolonko Mówi Jak Jest
odpowiedź