SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Reklamy w dziennikach: „Rzeczpospolita” z największym wzrostem, „Fakt” i „Super Express” mocno w dół

W styczniu i lutym br. utrzymała się spadkowa tendencja przychodów reklamowych dzienników drukowanych. Największy spadek w skali roku zanotowały w tym okresie „Fakt” i „Super Express”. Z kolei „Rzeczpospolita” zarobiła niemal 50 proc. więcej niż rok temu.

fot. Shutterstock.comfot. Shutterstock.com

Z raportu Kantar Media przygotowanego dla Wirtualnemedia.pl wynika, że cennikowe wpływy dzienników w styczniu i lutym br. spadły w porównaniu z analogicznym okresem ub.r. o 5 proc., i wyniosły 196,7 mln zł (dane cennikowe netto, bez rabatów).

Liderem przychodów reklamowych wśród gazet codziennych pozostaje „Gazeta Wyborcza” (Agora) z wpływami w wysokości 47,7 mln zł. Tytuł nie uchronił się jednak przed spadkiem, który wyniósł w omawianym okresie blisko 15 proc.

Największa redukcja wydatków na reklamę w prasie codziennej dotknęła - spośród czołówki dzienników - takie tytuły, jak „Fakt” (Ringier Axel Springer Polska), „Super Express” (ZPR Media) i „Dziennik Gazeta Prawna” (Infor).

W „Fakcie” reklamodawcy w pierwszych dwóch miesiącach tego roku wydali 22,9 proc. mniej niż rok wcześnie (19,8 mln zł), w „Super Expressie” - 22,8 proc. mniej (15,1 mln zł), a w „Dzienniku Gazecie Prawnej” -19,6 proc. mniej (6,2 mln zł).

Wśród 10 tytułów z największymi przychodami reklamowymi tylko jeden zarobił więcej niż rok wcześniej. Wpływy „Rzeczpospolitej” wzrosły o 49,8 proc. - z 9,5 do 14,3 mln zł.

W tym roku w zestawieniu pojawiły się „Metrocafe.pl” (12,4 mln zł), „Dziennik Zachodni” (6,2 mln zł), „Dziennik Bałtycki” (5,7 mln zł), „Głos Wielkopolski” (5,7 mln zł) i „Gazeta Wrocławska” (4,7 mln zł). Do stycznia br. cztery ostatnie tytuły monitorowane były przez Kantar pod wspólną marką „Polska”, teraz wpływy reklamowe każdego podawane są oddzielnie.

Z prognoz domu mediowego ZenithOptimedia Group wynika, że w tym roku w prasie codziennej nastąpią dalsze duże spadki przychodów z reklam - nakłady na reklamę na łamach dzienników mają być w 2016 roku niższe o 16,3 proc. w stosunku do roku 2015.

Cennikowe wpływy reklamowe dzienników

(bez autopromocji, dane Kantar Media)

WIRTUALNEMEDIA.PL

I-II 2015

I-II 2016

zmiana proc.

GAZETA WYBORCZA

56 061 959 zł

47 683 889 zł

-14,9

FAKT

25 686 295 zł

19 813 446 zł

-22,9

SUPER EXPRESS

19 610 246 zł

15 142 002 zł

-22,8

RZECZPOSPOLITA

9 519 649 zł

14 261 381 zł

49,8

METROCAFE.PL

11 496 134 zł

12 383 834 zł

7,7

DZIENNIK ZACHODNI

4 514 393 zł

6 225 508 zł

37,9

DZIENNIK GAZETA PRAWNA

7 662 924 zł

6 160 008 zł

-19,6

DZIENNIK BAŁTYCKI

4 165 342 zł

5 704 235 zł

36,9

GŁOS WIELKOPOLSKI

4 004 783 zł

5 697 708 zł

42,3

GAZETA WROCŁAWSKA

3 632 654 zł

4 740 132 zł

30,5

razem

207 102 644 zł

196 727 585 zł

-5

Dołącz do dyskusji: Reklamy w dziennikach: „Rzeczpospolita” z największym wzrostem, „Fakt” i „Super Express” mocno w dół

8 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
!!!
Lol, nikt tego nie widzi? Fakt ma dwa razy większą sprzedaż, a mimo to Super Express depcze mu po piętach w sprzedaży reklam! Co to za ludzie tam są w dziale sprzedaży, proszę o ich nazwiska :)
odpowiedź
User
Kryska
Cennikowe dane. Odjechane od rzeczywistości.
odpowiedź
User
telewidz
No cóż, GazWe i derr Dziennik z przybudówkami należy wziąć głodem!
odpowiedź