SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Reklamy w TVN najdroższe przy „Małych gigantach”, „Faktach” i „Kuchennych rewolucjach”

W cenniku reklamowym TVN na kwiecień br. ceny reklam są niewiele niższe w porównaniu z ub.r. Za spoty przy niektórych programach trzeba jednak zapłacić więcej niż rok temu. Najwięcej kosztują reklamy przy „Małych gigantach”, „Faktach” i „Kuchennych rewolucjach”.

Biuro reklamy TVN Media zaczęło w środę sprzedaż czasu reklamowego na kwiecień br. W TVN średnia stawka cennikowa na ten miesiąc  wynosi 16 650 zł i jest niższa od ceny gwarantowanej, która wynosi 16 749 zł.

Najdroższe, podobnie jak w marcu br., są reklamy przy nadawanym w sobotnie wieczory programie „Mali giganci”. Spot kosztuje tam nawet 57,3 tys. zł. (ta i wszystkie dalsze kwoty w tekście są cenami netto spotów 30 sekundowych). W ubiegłorocznej ramówce TVN o tej porze w soboty nadawany był program „X Factor”, za spot przy którym trzeba było zapłacić od 36,5 do 54,9 tys. zł.

Niewiele mniej reklamodawcy zapłacą za spot przy niedzielnym wydaniu programu informacyjnego „Fakty” - kosztuje on 54,5 tys. zł , 4,5 tys. mniej niż rok temu. Przy emisji „Faktów” w dni powszednie reklama kosztuje 52,8 tys. zł (5,1 tys. zł więcej niż w ub.r.), a w soboty - 44,1 tys. zł (600 zł mniej).

Z kolei na reklamę przy czwartkowych „Kuchennych rewolucjach” trzeba będzie w kwietniu zapłacić od 39,3 do 53,7 tys. zł . To kilkanaście procent więcej niż przed rokiem - wtedy kosztowała od 31,7 do 45,2 tys. zł.

Więcej niż przed rokiem trzeba wydać też na emisję spotów przy nadawanych w dni powszednie tuż po „Faktach” sporcie i prognozie pogody. Reklama przy serwisie sportowym to wydatek rzędu 42,6 tys. zł (w ub.r. 39,9 tys. zł), a przy prognozie pogody - 38,9 tys. zł (36,3 tys. zł w ub.r.).

Drożej niż w ub.r. trzeba też zapłacić za reklamy przy piątkowym, wieczornym paśmie filmowym „Superkino”. Obecnie cena spotu wynosi od 36,4 do 47,1 tys. zł, podczas gdy rok temu było to od 32,4 do 34 tys. zł. Więcej kosztują też reklamy przy programie „Kuba Wojewódzki” - od 34,4 do 39,9 tys. zł (rok wcześniej od 34,2 do 37,5 tys. zł).

Z kolei mniej zapłacą reklamodawcy za promowanie się przy takich serialach, jak „Na wspólnej” czy „Prawo Agaty”. Reklama przy pierwszej produkcji kosztuje teraz 41 tys. zł (o 2,8 tys. zł mniej niż rok temu), a przy drugiej - od 30 do 38,5 tys. zł (w ub.r. od 37,5 do 39,9 tys. zł).

Przy innych pozycjach programowych, które zadebiutowały na antenie TVN lub wróciły wraz z wiosenną ramówką, ceny reklam są następujące: „Mamy Cię” - od 37,5 do 47,7 tys. zł, „Nie rób scen” - 34,4 tys. zł, „Mąż czy nie mąż” - 30,8 tys. zł, „You can dance” - od 26,8 do 46,4 tys. zł, „Piekielny hotel” - od 25,2 do 28,7 tys. zł, „Project Runway” - od 28,5 do 33,1 tys. zł.

TVN Media od stycznia br. zmodyfikował wprowadzoną rok temu nową politykę handlową (więcej o tym), a wraz z nią tzw. cenę gwarantowaną. Za deklarację stuprocentowych zakupów z cennika reklamodawca może dostać dodatkowy rabat, gdy średnia cena bloków reklamowych w TVN w danym miesiącu jest wyższa od ceny gwarantowanej.

Cena gwarantowana dla klientów kupujących tylko z cennika wynosi obecnie 16 749 zł (podczas gdy w marcu było to 18937 zł). W kwietniu średnia cena z cennika ogłoszonego przez TVN Media dla głównej anteny wynosi 16650 zł, czyli jest niższa  od ceny gwarantowanej. Gdyby była wyższa, to ci reklamodawcy, którzy zadeklarowali 100-procentowy zakup z cennika, otrzymaliby dodatkowy rabat.

W lutym br. TVN zarobił na reklamach (cennikowo wg Nielsen Audience Measurement) 175,17 mln zł – 2,55 proc. więcej niż rok wcześniej. Pod tym względem ustąpił miejsca Polsatowi, a wyprzedził TVP1 i TVP2 (zobacz szczegóły).

Dołącz do dyskusji: Reklamy w TVN najdroższe przy „Małych gigantach”, „Faktach” i „Kuchennych rewolucjach”

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl