SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Reklamy w TVN tańsze o 20 proc., spadły ceny przy „Faktach”

W lutowej ofercie reklamowej TVN ceny są średnio aż o 20,1 proc. niższe niż rok wcześniej. Z czołowych pozycji najmocniej staniały dla reklamodawców bloki reklamowe emitowane przy „Faktach”.

Za reklamę przy „Faktach” TVN według cennika na luty trzeba zapłacić 37 tys. zł (emisja w dzień powszedni), 32,6 tys. zł (emisja w sobotę) lub 43,2 tys. zł (emisja w niedzielę). To dużo mniej niż rok wcześniej, kiedy spoty przy programie kosztowały od 50 do 55,6 tys. zł (wszystkie podane w tekście kwoty to ceny netto).

W ostatnich miesiącach „Fakty” notowały spore spadki oglądalności - w grudniu ub.r. miały średnio o 409 tys. widzów mniej niż rok wcześniej (zobacz dane wszystkich telewizyjnych programów informacyjnych). Częściowo wynika to z emitowania zaraz przed „Faktami” niecieszącej się wysoką oglądalnością telenoweli „Wawa Non Stop”, którą jednak z początkiem grudnia przesunięto na wcześniejszą godzinę (więcej na ten temat).

Nieco mniej zmalały ceny reklam przy nadawanych w TVN po godz. 20 serialach „Na Wspólnej” i „W-11 Wydział Śledczy”. Na spot przy pierwszym trzeba obecnie wydać 35,8 (4 tys. zł mniej niż przed rokiem), a przy drugim - 20,7-21,5 (wobec 22,8-31,5 tys. zł rok wcześniej).

Tańsze są również reklamy przy wieczornych filmach. Za spot przy piątkowym należy zapłacić maksymalnie 27,1 tys. zł (spadek o 2,3 tys. zł w skali roku), przy sobotnim - 27,3 tys. zł (to akurat wzrost o 0,9 tys. zł), a przy niedzielnym - 25,2 tys. zł (w dół o 9,8 tys. zł).

Mimo tych spadków droższe niż przed rokiem są pakiety GRP. W tym skierowanym do wszystkich widzów w wieku 16-49 jeden GRP kosztuje 3,95 tys. zł (wzrost o 210 zł), a w pakiecie do mężczyzn w wieku 16-39 - 6,39 tys. zł (w górę o 950 zł).

W ub.r. udział TVN w rynku telewizyjnym wyniósł 12,54 proc., o 9,98 proc. mniej niż rok wcześniej (zobacz szczegółowe dane).

Od początku bieżącego tygodnia swoją ofertę reklamową na luty, obejmującą m.in. transmisje z igrzysk olimpijskich w Soczi, sprzedaje Telewizja Polska (więcej na ten temat).

Dołącz do dyskusji: Reklamy w TVN tańsze o 20 proc., spadły ceny przy „Faktach”

7 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
analityk
Tak się kończy uprawianie prorządowej propagandy "a la Sobieniowski, Durczok, Pochanke & co". Faktów nikt nie chce oglądać, bo to lipa, reklamy się nie sprzedają.
odpowiedź
User
Yogidługonogi
No cóż, cudzysłów w nazwie tego programu "informacyjnego" wydaje się bardzo trafionym pomysłem.
odpowiedź
User
trzecioswiatowiec
Wiadomo, że "Fakty" chylą się ku upadkowi bo szef tego programu, jakiś maturzysta, nie rozumie, że stronnicza propaganda (co sam przyznał w wywiadzie) a nie fakty odstraszają widzów zamiast ich przyciągać.
odpowiedź