WirtualneMedia.pl

Portal o mediach, reklamie, internecie, PR
Nr 1 w Polsce

Przeczytaj też

Radio Wawa z rekordem słuchalności, rosną również ZET Gold i Radio Pogoda

Gorący temat

Krzysztof Andrzejczak: z Dentsu Aegis Network na szefa Saatchi&Saatchi IS

2

Rekord TOK FM, coraz gorsze wyniki Trójki i Jedynki

2017-05-16 A A A KOMENTARZE: 39 FORUM DRUKUJ POLEĆ

W okresie od lutego do kwietnia br. na pozycji lidera rynku radiowego w Polsce znalazło się RMF FM. Największy wzrost słuchalności w zestawieniu zanotowało TOK FM. Z kolei na czele spadków była Trójka - wynika z analizy portalu Wirtualnemedia.pl.

fot. polskie radio fot. polskie radio

Udział RMF FM pod względem słuchania w okresie od lutego do kwietnia 2017 roku w grupie wiekowej 15-75 lat wyniósł 24,8 proc., po stracie względem analogicznego okresu rok wcześniej o 0,1 pkt. proc. - wynika z najnowszej fali badania Radio Track Millward Brown, opracowanej przez portal Wirtualnemedia.pl.

Drugie miejsce zajęło Radio ZET z udziałem na poziomie 13 proc.

Na podium znalazła się publiczna Jedynka, której udział w rynku wyniósł 8,3 proc., po spadku o 0,5 pkt. proc.

Oczko niżej uplasowała się Trójka z wynikiem na poziomie 7,2 proc. Udział PR 3 poszedł w dół o 0,8 pkt. proc. Jednocześnie był to największy spadek w zestawieniu.

Pierwszą piątkę zamyka z kolei VOX FM, którego udział w badanym okresie wyniósł 4 proc. (w dół o 0,2 pkt. proc.).

Szóste miejsce z wynikiem na poziomie 2,5 pkt. proc. zajęło TOK FM. Jak wynika z analizy Wirtualnemedia.pl, jest to najwyższy średni udział tej stacji w trzymiesięcznych falach słuchalności radia. Stacja ta zanotowała wzrost wynoszący 0,7 pkt. proc. - największy w zestawieniu.

- Radio TOK FM dostarcza swoim słuchaczom pełne spektrum informacji i opinii. Bardzo nas cieszy, że docenia to coraz większa liczba osób. Uznanie zyskują również nowe programy na naszej antenie, takie jak sobotni i niedzielny „Magazyn Radia TOK FM” Karoliny Głowackiej i Przemysława Iwańczyka, „Świat się chwieje” Grzegorza Sroczyńskiego czy „Nasłuchiwanie” Jerzego Sosnowskiego - mówi Kamila Ceran, redaktor naczelna Radia TOK FM.

Duży wzrost odnotowało również Antyradio, które w zestawieniu było ósme. Jego średni udział zwiększył się o 0,3 pkt. proc. do 1,7 proc.

12. miejsce z wynikiem na poziomie 0,4 pkt. proc. zanotowało Polskie Radio 24. Stacja ta jest nadawana analogowo od początku września ub.r., gdy przejęła ona częstotliwości wykorzystywane wcześniej przez Czwórkę. Dla porównania, Program IV Polskiego Radia w fali styczeń-marzec 2016 miał również 0,4 proc. udziału (stacja ta w zestawieniu była wówczas 11.).

Dane o rynku radiowym w ostatnim roku.

Autor: Michał Kurdupski

Wiecej informacji: radio, RMF FM, Radio ZET, Jedynka, Trójka, TOK FM, Antyradio, radio tracj

Komentarze (39) Dodaj komentarz


  1. PiSowi jest potrzebny abonament aby nadal mógł prać mózgi i wciskać swoją wersje rzeczywistości której nie ma.

    Ta wersja rzeczywistości jest i ma się dobrze.

    Ja się nie zgadzam aby moje pieniądze szły na programy kościelne i patriotyczne.

    A ktoś cię pyta o zgodę? Abonament musi być i kropka, czy się komuś podoba, czy nie. Tak jak wszelkie inne podatki, które też zapewne mało kto płaci z przyjemnością, ale płaci, bo musi.
    A programy kościelne i patriotyczne to jeden z tych ważniejszych elementów misji mediów publicznych. Takich programów nie będą produkować nadawcy komercyjni, więc media publiczne wypełniają ważną lukę.


    Jak słyszę takie audycje to radio wyłączam.

    Wyłączaj - nikt ciebie nie zmusza do słuchania.

    Jeżeli to jest misja radia i telewizji to wolę oddać odbiorniki na złom. Telewizor już wyrzuciłam.

    Jak tylko wejdą nowe przepisy dotyczące ściągalności abonamentu, płacić go będą musieli WSZYSCY (z wyjątkiem zwolnionych z opłat), bez względu na posiadanie czy nieposiadanie odbiorników. Będzie domniemanie, że każdy ma w swoim gospodarstwie domowym sprzęt umożliwiający odbiór mediów publicznych. Tak więc możesz sobie powyrzucać...


    Co do tych przepisów to warto się zastanowić nim się coś napisze, po tych twoich wpisach to wygląda jak byś był członkiem PISu. Projekt nowelizacji ustawy o abonamencie wzbudza wiele kontrowersji. I to nie fragment o tym, że płacić mieliby go wszyscy. Cały projekt napisany jest nieprecyzyjnie i z błędami. Zastrzeżenia do niego mają m.in. Generalny Inspektor Danych Osobowych, Rządowe Centrum Legislacji, trzy ministerstwa czy Urząd Komunikacji Elektronicznej.

Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl

  reklama

POPULARNE

Zobacz więcej

Newsletter

Monitoring mediów

Zobacz więcej