WirtualneMedia.pl

Portal o mediach, reklamie, internecie, PR
Nr 1 w Polsce

Przeczytaj też

“Focus” liderem miesięczników popularnonaukowych

Rekordowa sprzedaż “Uważam Rze” - ranking tygodników opinii

2011-10-20 A A A KOMENTARZE: 34 FORUM DRUKUJ POLEĆ

“Uważam Rze” w sierpniu br., tak jak miesiąc wcześniej, miało największą sprzedaż w segmencie tygodników opinii. Na trzecie miejsce spadła “Polityka” a liderem spadku był “Przekrój”. Szczegóły w raporcie Wirtualnemedia.pl.

Sprzedaż ogółem ukazującego się od lutego br. tygodnika “Uważam Rze. Inaczej Pisane” (Presspublica) w sierpniu br. wyniosła 141 374 egz. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez Wirtualnemedia.pl. To najlepszy wynik od wprowadzenoia tytułu na rynek.

>>> "Uważam Rze" przed "Polityką" - zobacz lipcowe zestawienie sprzedaży

Na druga pozycję z trzeciej awansował “Gość Niedzielny” (Wydawnictwo Kurii Metropolitalnej “Gość Niedzielny”), którego sprzedaż ogółem wzrosła o 0,61 proc. W sierpniu br. sprzedał się on w liczbie 137 960 tys. egz.

Trzecie miejsce zajęła “Polityka” (Polityka Spółdzielnia Pracy), która w sierpniu 2010 roku była liderem zestawienia sprzedaży tygodników opinii. Sierpień br. zakończyła ona z wynikiem 135 892 egz. po spadku o 9,44 proc.

Największy wzrost odnotowała ponownie znajdująca się na pozycji szóstej “Gazeta Polska” (Niezależne Wydawnictwo Polskie). Jej sprzedaż ogółem poszła do góry o 21 proc. i wyniosła  73 278 egz.

>>> Koniec tygodnika "Wręcz Przeciwnie"

Na największym minusie ósmy miesiąc br. zakończył “Przekrój” (Wydawnictwo Przekrój). Zanotował on spadek o 21,8 proc. do 34 700 egz., ale utrzymał się na miejscu siódmym.

ZKDP sierpień
2011 2010
Tytuł Średni nakład jednorazowy Rozpow. płatne razem Sprzedaż ogółem Średni nakład jednorazowy Rozpow. płatne razem Sprzedaż ogółem
Uważam Rze 257 197 141 628 141 374 - - -
Gość Niedzielny 201 126 138 244 137 960 200 508 137 332 137 130
Polityka 189 749 135 892 135 892 192 644 150 051 150 051
Newsweek 173 168 124 616 112 128 201 575 134 199 127 452
Wprost 178 196 128 190 106 184 170 793 110 662 96 027
Gazeta Polska 136 383 74 383 73 278 100 514 60 849 60 162
Przekrój 72 000 40 506 34 700 87 200 48 857 42 447
Przegląd 60900 23 672 23 672 68100 23 228 23 228
Tygodnik Powszechny 38 247 20 204 16 257 38 326 22 038 17 822
Przewodnik Katolicki 39 960 24 940 3 150 40 012 27 732 3 235


Porównując dane z sierpnia br. do danych z lipca br. widać, że wszystkie tygodniki poza „Tygodnikiem Powszechnym” zanotowały wzrosty sprzedaży. 

ZKDP 2011
sierpień lipiec
Tytuł Średni nakład jednorazowy Rozpow. płatne razem Sprzedaż ogółem Średni nakład jednorazowy Rozpow. płatne razem Sprzedaż ogółem
Uważam Rze 257 197 141 628 141 374 252 920 136 924 136 661
Gość Niedzielny 201 126 138 244 137 960 201 854 134 252 133 973
Polityka 189 749 135 892 135 892 191 250 134 218 134 218
Newsweek 173 168 124 616 112 128 169 254 116 083 104 166
Wprost 178 196 128 190 106 184 177 750 125 879 103 540
Gazeta Polska 136 383 74 383 73 278 136 091 66 918 65 744
Przekrój 72 000 40 506 34 700 73 000 39 305 33 500
Przegląd 60 900 23 672 23 672 60 950 23 096 23 096
Tygodnik Powszechny 38 247 20 204 16 257 37 638 19 922 16 274
Przewodnik Katolicki 39 960 24 940 3 150 40 005 25 178 3 132


Wśród tygodników z przedrukami z prasy polskiej i zagranicznej liderem był “Tygodnik Angora” (Westa Druk Mirosław Kuliś), której sprzedaż ogółem wzrosła o 1,02 proc. do 399 667 egz. 

ZKDP sierpień
2011 2010
Tytuł Średni nakład jednorazowy Rozpow. płatne razem Sprzedaż ogółem Średni nakład jednorazowy Rozpow. płatne razem Sprzedaż ogółem
Tygodnik Angora 540 439 399 667 399 667 521 324 395 642 395 642
Forum 31 725 18 076 18 076 30 144 17 523 17 523
 
ZKDP 2011
sierpień lipiec
Tytuł Średni nakład jednorazowy Rozpow. płatne razem Sprzedaż ogółem Średni nakład jednorazowy Rozpow. płatne razem Sprzedaż ogółem
Tygodnik Angora 540 439 399 667 399 667 521 109 375 150 375 150
Forum 31 725 18 076 18 076 30 040 15 761 15 761

Uwaga! Prezentowane w tekście tego artykule dane opierają się na wskaźniku “sprzedaż ogółem” - jest to sprzedaż gazet w kioskach i w prenumeracie. W tabelce umieściliśmy też wyniki z kategorii "rozpowszechnianie płatne razem", które obejmuje - oprócz sprzedaży ogółem - sprzedaż w ramach której gazety zostały sprzedane po cenie nie niższej niż 30 proc. ceny egzemplarzowej i nie spełniają warunków sprzedaży egzemplarzowej lub prenumeraty. Na przykład są sprzedane przez wydawcę w celu dalszego bezpłatnego rozpowszechniania (np. w samolotach, PKP, hotelach itp.) lub na podstawie umów barterowych w zamian za towary lub usługi. 

Autor: pp

Wiecej informacji: Uważam Rze. Inaczej Pisane, tygodnik opinii, zkdp

Fotoreportaże

Komentarze (34) Dodaj komentarz

Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl

  reklama

Program TV

Zobacz więcej

NAJPOPULARNIEJSZE INFORMACJE

Newsletter

Monitoring mediów

Zobacz więcej

Tylko u nas

Zobacz więcej

Blogi (483)

Dołącz do nas - załóż swojego bloga