SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Rekordowe spadki reklamowe gazet. „GW” i „Polska” 20 proc. w dół, „Rz” - 38 proc. (TOP10)

W maju br. gazety cennikowo zarobiły z reklam aż o 19,8 proc. mniej niż rok wcześniej. Spadki przychodów przekraczające nieco 20 proc. zanotowały „Gazeta Wyborcza”, „Polska” i „Metro”, a wpływy „Rzeczpospolitej” zmalały aż o 38 proc.

Dane Kantar Media przygotowane dla portalu Wirtualnemedia.pl pokazują, że w maju br. cennikowe wpływy reklamowe dzienników (bez autopromocji) wyniosły 145,6 mln zł. To o 36 mln zł, czyli 19,8 proc., mniej niż w maju ub.r.

Tym samym cennikowa wartość reklamy gazetowej zmalała relatywnie najmocniej w br. W kwietniu ten spadek wyniósł 7,3 proc. (zobacz szczegóły), a w całym I kwartale - 15,4 proc. (więcej na ten temat).

Liderująca wśród dzienników pod względem reklamowym „Gazeta Wyborcza” (Agora) zarobiła 23,7 proc. mniej niż przed rokiem. Przychody z reklam „Polski” (Polskapresse) zmalały o 21,4 proc., bezpłatnego „Metra” - o 21,2 proc., a „Dziennika Gazety Prawnej” (Infor Biznes) - o 15,1 proc.

Jeszcze bardziej spadły przychody reklamowe „Rzeczpospolitej” (Gremi Media) i „Naszego Miasta” (Polskapresse), do jesieni ub.r. ukazującego się jako „Echo Miasta”. Pierwszy tytuł 0 37,8 proc., a drugi o 42 proc. mniej niż w kwietniu ub.r.

>>> "Rzeczpospolita", "Przegląd Sportowy" i "Fakt" z coraz niższą sprzedażą

Zdecydowanie najmniejsze spadki reklamowe w czołówce zanotowały tabloidy. Wpływy z reklam „Faktu” (Ringier Axel Springer Polska) zmalały o 4,2 proc., a „Super Expressu” (Murator) - o 1,3 proc.

Według szacunków Starlinka w I kwartale br. rzeczywiste wpływy reklamowe dzienników zmalały w skali roku o 24 proc. do 75,7 mln zł (zobacz szczegóły). Natomiast Equinox prognozuje, że w całym br. wartość reklamy w gazetach spadnie o 10-15 proc. (więcej na ten temat).

Cennikowe wpływy reklamowe gazet (bez autopromocji, dane Kantar Media)

WIRTUALNEMEDIA.PL

V.2013

V.2012

Gazeta Wyborcza

41 120 837 zł

53 912 270 zł

Polska

21 822 633 zł

27 774 845 zł

Fakt

16 897 253 zł

17 659 471 zł

Rzeczpospolita

10 291 756 zł

16 543 848 zł

Super Express

8 183 811 zł

8 290 638 zł

Metro

7 471 466 zł

9 484 853 zł

Dziennik Gazeta Prawna

5 862 828 zł

6 907 299 zł

Gazeta Pomorska

2 558 968 zł

3 080 474 zł

Nasze Miasto

2 479 383 zł

4 279 100 zł

Dziennik Polski

2 459 372 zł

2 510 560 zł

monitorowane tytuły razem

145 607 635 zł

181 624 073 zł

Dołącz do dyskusji: Rekordowe spadki reklamowe gazet. „GW” i „Polska” 20 proc. w dół, „Rz” - 38 proc. (TOP10)

17 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
hgh
PROPAGANDA TONIE
odpowiedź
User
Yogidługonogi
W ogólnym, naturalnym trendzie spadkowym wyróżnia się wyraźnie skutek działań biznesowych AntyMidasa mediów polskich - Grzegorza Hajdarowicza, Spadek o 38% zasługuje na miejsce w Księdze Rekordów Guinessa .Co dziwne, lemingi, tak zażarcie broniące Hajdarowicza, same jakoś nie zaczęły kupować. Za tym towarzystwem nie trafisz.
odpowiedź
User
oby tak dalej
Spadek wpływów Gazety Wyborczej jest doskonałą wiadomością.
odpowiedź