SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Rekordowy II kwartał 2013 r. RMF FM, ostro w dół Radio ZET, Jedynka i Trójka

Pozycja lidera rynku radiowego w Polsce w II kwartale 2013 roku należała do RMF FM. Rozgłośnia ta pochwalić się też mogła największym wzrostem, z kolei największy spadek zanotowała Trójka.

RMF FM było najczęściej wybieraną stacją przez mieszkańców naszego kraju w okresie od kwietnia do czerwca 2013 roku - pokazuje najnowsza fala badania Radio Track Millward Brown, przygotowana dla portalu Wirtualnemedia.pl. W porównaniu do analogicznego okresu ubiegłego roku RMF FM zyskało 1,8 pkt. proc. do 26,1 proc. Jest to jednocześnie największy wzrost w zestawieniu.

Na drugim miejscu znalazło się Radio ZET, które straciło 0,5 pkt. proc. (15,4 proc.), a ostatnie miejsce podium należało do Jedynki (spadek o 1,3 pkt. proc. do 10,1 proc.).

Czwarte miejsce przypadło dla Programu III Polskiego Radia, który w ciągu roku zmniejszył swój udział w rynku radiowym o 1,4 punktu proc. (7,4 proc.). To z kolei jest największy spadek w zestawieniu.

Na piątym miejscu uplasowało się Radio Maryja, które straciło 0,2 pkt. proc. (2,3 proc.).

Stacja

kwiecień : czerwiec 2010

kwiecień : czerwiec 2011

kwiecień : czerwiec 2012

kwiecień  : czerwiec 2013

Radio RMF FM

28,0%

25,4%

24,3%

26,1%

Radio ZET

16,7%

16,2%

15,9%

15,4%

Jedynka

12,0%

11,5%

11,4%

10,1%

Trójka

7,6%

8,5%

8,8%

7,4%

Radio Maryja

1,9%

2,2%

2,5%

2,3%

ESKA ROCK

1,4%

1,7%

1,7%

1,7%

Radio TOK FM

1,4%

1,3%

1,3%

1,1%

RMF Classic

0,6%

0,8%

1,0%

0,9%

Czwórka

0,2%

0,4%

0,5%

0,6%

Dwójka

0,7%

0,6%

0,6%

0,5%

CHILLI ZET

0,4%

0,3%

0,7%

0,4%

Radio PiN

0,2%

0,2%

0,2%

0,1%

n=

21 087

21 082

21 082

21 035

 

Dane o rynku radiowym za ostatni rok.

Stacja

kwiecień  : czerwiec 2012

lipiec 2012 : wrzesień 2012

październik : grudzień 2012

styczeń 2013 : marzec 2013

kwiecień : czerwiec 2013

Radio RMF FM

24,3%

25,3%

24,6%

25,5%

26,1%

Radio ZET

15,9%

14,8%

16,0%

15,0%

15,4%

Jedynka

11,4%

12,9%

10,4%

10,1%

10,1%

Trójka

8,8%

8,5%

7,3%

7,4%

7,4%

Radio Maryja

2,5%

2,2%

2,8%

2,6%

2,3%

ESKA ROCK

1,7%

1,9%

1,8%

1,7%

1,7%

Radio TOK FM

1,3%

1,1%

1,1%

1,1%

1,1%

RMF Classic

1,0%

0,8%

0,9%

0,9%

0,9%

Czwórka

0,5%

0,5%

0,6%

0,4%

0,6%

Dwójka

0,6%

0,5%

0,5%

0,5%

0,5%

CHILLI ZET

0,7%

0,5%

0,4%

0,6%

0,4%

Radio PiN

0,2%

0,2%

0,2%

0,1%

0,1%

n=

21 080

21 048

21 048

21 053

21 035


Od fali październikowej 2012 do badania Radio Track wprowadzony został nowy model ważenia. W celu wyrównania struktury próby do struktury populacji do ważenia danych surowych wprowadzono kategorię wykształcenia. Została ona dodana do dotychczas stosowanych kategorii, takich jak: płeć, wiek, miejsce zamieszkania, wielkość gospodarstwa oraz dzień tygodnia.

Dołącz do dyskusji: Rekordowy II kwartał 2013 r. RMF FM, ostro w dół Radio ZET, Jedynka i Trójka

10 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Yogidługonogi
Czy ktoś zna finansowy bilans akcji z czekoladowym ptakiem, na którą nawet lemingi nie przyszły? Trójka wmawia normalnym Polakom, że są ponurzy i że powinni zostać fajnoPolakami. Ja tego nie kupuję, więc przestałem tej nachalnej propagandy słuchać. Nie ja jeden. Jeszcze trochę i będzie to sztandarowa rozgłośnia lemingozy fajnopolskiej.
odpowiedź
User
piter
czekoladowego ptaka zlicytowano za 35 TYSIĘCY złotych, które poszły na cele charytatywne, więc chyba było warto. Trójka to jedyne radio w tym kraju, którego da się słuchac. dobra muzyka, świetni redaktorzy. Jak ktoś nie ma mózgu to niech słucha tej komercyjnej sieczki.
odpowiedź
User
Mhz
"Trójka to jedyne radio w tym kraju, którego da się słuchac. dobra muzyka, świetni redaktorzy. Jak ktoś nie ma mózgu to niech słucha tej komercyjnej sieczki."
Panie Piterze, nawet nie zdajesz sobie sprawy z tego, że w tym radiu funkcjonuje playlista i coraz częściej pojawia się na niej sieczka - komercyjna, bo prawdopodobnie nie za darmo. Jak nagrasz płytę w jednej z wiodących wytwórni lub będziesz miał duży budżet na reklamę, to sprawdź to empirycznie. Możesz też pogadać ze stałymi, wieloletnimi słuchaczami, którzy nie kadzą dla zasady i widzą, jak ta stacja się stacza, bo zaczyna funkcjonować na podobnych zasadach, jak rozgłośnie komercyjne. Trójka już wpadła w błędne koło: za małe wpływy z abonamentu, więc szukanie funduszy z innych źródeł, więc coraz więcej sieczki oraz "zachwytów" nad płytami wydawanymi przez duże wytwórnie, więc odchodzenie słuchaczy, którzy mają dość takich akcji, więc niższe wpływy z abonamentu i widoczny spadek słuchalności itd. Nie da się trzymać kilku srok za ogon. Trójkę muzyczną ratuje kilkoro ludzi prowadzących audycje autorskie, szczególnie w środku nocy lub nad ranem. Nie mam tu na myśli pseudoalternatywnego zachwytu nad wszystkim tym, czym wypada się zachwycać. Zbyt cenię wieloletni dorobek Trójki, by udawać, że jest dobrze. To radio coraz bardziej płynie z prądem, a jednocześnie traci słuchalność. To nie jest paradoks! Takie są skutki zamieniania ambitnego radia w muzyczną agencję reklamową. Podobnych agencji na rynku jest zbyt wiele i nie będą one biernie przyglądać się temu, co wyprawia konkurencja. Trójka zwiększy słuchalność, gdy znów będzie szczera i charyzmatyczna. Słuchaczy, którym zależy na ambitnym radiu nie brakuje. Nie będzie w pierwszej dwójce rankingu, ale mocne trzecie miejsce dla Trójki jest w zasięgu. Można je mieć, bez kłaniania się największym firmom fonograficznym i stawiania na konformistów.
odpowiedź