RMF FM było najczęściej wybieraną stacją przez mieszkańców naszego kraju w okresie od kwietnia do czerwca 2013 roku - pokazuje najnowsza fala badania Radio Track Millward Brown, przygotowana dla portalu Wirtualnemedia.pl. W porównaniu do analogicznego okresu ubiegłego roku RMF FM zyskało 1,8 pkt. proc. do 26,1 proc. Jest to jednocześnie największy wzrost w zestawieniu.
Na drugim miejscu znalazło się Radio ZET, które straciło 0,5 pkt. proc. (15,4 proc.), a ostatnie miejsce podium należało do Jedynki (spadek o 1,3 pkt. proc. do 10,1 proc.).
Czwarte miejsce przypadło dla Programu III Polskiego Radia, który w ciągu roku zmniejszył swój udział w rynku radiowym o 1,4 punktu proc. (7,4 proc.). To z kolei jest największy spadek w zestawieniu.
Na piątym miejscu uplasowało się Radio Maryja, które straciło 0,2 pkt. proc. (2,3 proc.).

Dane o rynku radiowym za ostatni rok.
Od fali październikowej 2012 do badania Radio Track wprowadzony został nowy model ważenia. W celu wyrównania struktury próby do struktury populacji do ważenia danych surowych wprowadzono kategorię wykształcenia. Została ona dodana do dotychczas stosowanych kategorii, takich jak: płeć, wiek, miejsce zamieszkania, wielkość gospodarstwa oraz dzień tygodnia.











