SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Rekordowy zasięg internetu: 62,7 proc. Polaków, 18,9 mln osób

Korzystanie z internetu deklaruje już 62,7 proc. Polaków, co w przeliczeniu na populację daje 18,9 mln osób - wynika z badania NetTrack. Rośnie popularność Google, YouTube’a i Facebooka, a maleje Allegro, Interii i NK.pl.

Z najnowszego badania NetTrack - zrealizowanego przez MillwardBrown SMG/KRC od sierpnia do października br. - wynika, że z internetu korzysta już 62,7 proc. Polaków. W poprzedniej fali badania (marzec - maj br.) zadeklarowało to 59,7 proc., a we wcześniejszych - 57,5 proc. (listopad ub.r. - styczeń br.) oraz 56,7 proc. (sierpień - październik ub.r.).

Tym samym penetracja sieci pierwszy raz przekroczyła poziom 60 proc. W przeliczeniu na populację Polski liczba internautów jest obecnie szacowana na 18,905 mln osób. To o 1,8 mln więcej niż rok wcześniej.

Niezmiennie ponad dwie trzecie polskich internautów korzysta z sieci codziennie lub prawie każdego dnia, a ponad jedna piąta - kilka razy w tygodniu. 96 proc. łączy się z internetem w domu, a 30 proc. - także poza domem.

Zwyczaje

 

VIII - X 2013

VIII - X 2012

Jak często korzysta z internetu?

  codziennie lub prawie codziennie

68,2%

68,1%

  kilka razy w tygodniu

21,8%

23,0%

  raz na tydzień

6,1%

5,0%

  kilka razy w miesiącu

2,6%

2,6%

  raz na miesiąc

0,6%

0,7%

  rzadziej niż raz na miesiąc

0,7%

0,6%

  trudno powiedzieć

0,0%

0,0%

WIRTUALNEMEDIA.PL

Gdzie korzysta z internetu?

  w domu

96,2%

96,3%

  poza domem

31,6%

30,7%

  mobilnie, w drodze, w innym miejscu Hot Spot z WiFi

8,0%

-


65 proc. polskich internautów stanowią osoby w wieku od 15 do 39 lat, natomiast tylko 7 proc. - ludzie mający 60 lat i więcej. Już 34 proc. użytkowników sieci, o 4 pkt proc. więcej niż rok wcześniej, ma wykształcenie podstawowe lub zasadnicze.

Profil internautów

 

VIII - X 2013

VIII - X 2012

Płeć

  mężczyźni

49%

49%

  kobiety

51%

51%

WIRTUALNEMEDIA.PL

Kategoria wieku

  15-24 lata

25%

27%

  25-39 lat

40%

39%

  40-59 lat

28%

29%

  60 lub więcej

7%

6%

WIRTUALNEMEDIA.PL

Poziom wykształcenia

  podstawowe

14%

13%

  zasadnicze

20%

17%

  średnie

41%

41%

  wyższe

25%

29%


Google rozpoznaje już 62,7 proc. polskich internautów (1,5 pkt proc. więcej niż przed rokiem), Facebooka - 44,9 proc. (wzrost o 6,2 pkt proc. w skali roku), a YouTube’a - 30,5 proc. (w górę o 8,4 pkt proc.). Za to Allegro straciło pod tym względem 4,7 pkt proc., Interia - 1,9 pkt proc., a NK.pl -  3,8 pkt proc.

Analogiczne zmiany nastąpiły w deklarowanej odwiedzalności tych serwisów.

Ranking

 

VIII - X 2013

VIII - X 2012

Znajomość spontaniczna

   GOOGLE (www.google.pl)

62,7%

61,2%

   ALLEGRO (www.allegro.pl)

49,3%

54,0%

   FACEBOOK (www.facebook.pl)

44,9%

38,7%

   ONET (www.onet.pl)

42,5%

41,1%

   WIRTUALNA POLSKA (www.wp.pl)

40,2%

37,4%

   YOUTUBE (www.youtube.pl)

30,5%

22,1%

   INTERIA.PL (www.interia.pl)

18,4%

20,3%

   NK.PL (www.nk.pl)

17,8%

21,6%

   WIKIPEDIA (pl.wikipedia.org)

12,6%

10,3%

   WRZUTA (www.wrzuta.pl)

9,8%

-

WIRTUALNEMEDIA.PL

Którą stronę internetową odwiedził w ciągu miesiąca?

  GOOGLE (www.google.pl)

92,8%

90,4%

   YOUTUBE (www.youtube.pl)

63,6%

59,7%

  ALLEGRO (www.allegro.pl)

62,2%

65,3%

  ONET (www.onet.pl)

55,8%

55,0%

   FACEBOOK (www.facebook.pl)

52,2%

52,0%

  WIRTUALNA POLSKA (www.wp.pl)

47,2%

44,8%

  WIKIPEDIA (pl.wikipedia.org)

30,9%

32,5%

  INTERIA.PL (www.interia.pl)

30,5%

33,8%

  NK.PL (www.nk.pl)

22,1%

38,0%

   WRZUTA (www.wrzuta.pl)

15,6%

-


Próba w badaniu NetTrack realizowanym przez MillwardBrown SMG/KRC od sierpnia do października br. wyniosła 6 673 osób. Wszystkie powyższe dane dotyczą grupy celowej - osób korzystających z internetu.

Dołącz do dyskusji: Rekordowy zasięg internetu: 62,7 proc. Polaków, 18,9 mln osób

3 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
ja
Nie kupuje GÓWNIACH PRODUKTÓW reklamowanych w TVN
odpowiedź
User
ekspert
no ;)
odpowiedź
User
abstrahooy
Internet to zaraza, nie wiem czy ma więcej plusów czy minusów, chyba jednak minusów, uważam, że INTERNET ZABIJA tak jak CUKIER KRZEPI
odpowiedź