SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Reprise Media zwiększyła przychody o 51,5 proc., zysk netto wzrósł do 2,33 mln zł

Agencja Reprise Media (należy do IPG Mediabrands) zamknęła 2019 rok przychodami ze sprzedaży w wysokości 62,63 mln zł, wyższymi rok do roku o 51,5 proc. Zysk netto w wysokości 2,33 mln zł zarząd chce przeznaczyć na kapitał zapasowy.

Przychody ze sprzedaży usług reklamowych wzrosły w 2019 roku o 51,5 proc., do 62,63 mln zł. Wpływy sprzedażowe w kraju wyniosły 56,21 mln zł, a te za granicą - 6,42 mln zł.

Wartość przychodów uzyskiwanych od jednostek powiązanych wzrosła rok do roku z 35,81 mln zł do 53,49 mln zł. Największe wpływy agencja uzyskała od Initiative Media Warszawa – 29,96 mln zł i od domu mediowego UM – 17,98 mln zł.

Koszty rodzajowe wzrosły z kolei o 52,5 proc., z 39,19 mln zł w 2018 roku do 59,65 mln zł.

Spółka na usługi obce wydała 55,26 mln zł (wobec 36,16 mln zł rok wcześniej). Na wynagrodzenia przeznaczyła z kolei 3,42 mln zł wobec 2,4 mln zł rok wcześniej. Ten wydatki wzrosły przy zwiększeniu średniego zatrudnienia o 2 osoby, do 34 osób. Koszty ogólnego zarządu wzrosły natomiast w skali roku z 5,51 mln zł do 7,59 mln zł.

Zmalało natomiast wynagrodzenie zarządu – za 273,93 tys. zł w 2018 roku do 242,99 tys. zł w 2019 roku. Na koniec 2019 roku w zarządzie Reprise Media zasiadali: Anna Gruszka jako prezes oraz Monika Bronowska i Mikołaj Zglenicki jako członkowie.

Zysk ze sprzedaży zwiększył się z 2,15 mln zł w 2018 roku do 2,97 mln zł w 2019 roku, zysk z działalności operacyjnej – z 2,12 mln zł do 2,97 mln zł. Zysk brutto wzrósł z 2,07 mln zł do 2,96 mln zł, a zysk netto – z 1,66 mln zł do 2,33 mln zł.

Zysk dzięki optymalizacji i nowym przychodom

W sprawozdaniu złożonym w KRS zarząd agencji podkreśla, że zysk został wypracowany przede wszystkim  poprzez optymalizację zasobów ludzkich, nowe przychody tradingowe oraz  pozyskanie nowych klientów zarówno bezpośrednio jak i wspólnie z Universal McCann oraz Initiative Media Warszawa ( m.in. Nestle Polska). Zwrócono też uwagę, że udało się stworzyć dodatkowe źródła dochodu dzięki nowym kompetencjom i narzędziom z zakresu business intelligence i programmatic.

Reprise Media specjalizuje się w marketingu efektywnościowym w komunikacji cyfrowej. Głównym celem jej działania jest zapewnienie profesjonalnej obsługi kampanii digitalowych, których osią jest performance takich jak: paid search marketing, SEO, marketing afiliacyjny, społecznościowy, biddable media oraz mobile i kreacje dynamiczne  dla podmiotów z grupy IPG Mediabrands (Initiative Media Warszawa, Universal McCann, Brand Connection oraz U2 Media).

W 2019 roku postawiono na wzmocnienie kompetencji z zakresu  data marketingu i SEO. Spółka dalej kładzie nacisk na to, by być pionierem w zakresie rozwiązań z pogranicza technologii i mediów, prezentując klientom i słuchaczom na konferencjach najnowsze możliwości.

Agencja w ub.r. stworzyła unit Cadreon w Polsce w zakresie programmatic buying i ad- tech oraz wdrożyła niezbędne partnerstwa Google, AdForm i Trade Desk, narzędzia Unity oraz metodologię bake-off do obsługi klientów będących wcześniej pod opieką hubu CEE. Kolejnym ważnym aspektem było stworzenie zespołu obsługującego kampanie programatyczne. Rolę szefa zespołu powierzono Marcie Bąkowskiej.

Spółka podaje, że zespół zrealizował założone cele, osiągając obroty na poziomie  11,27 mln zł. Reprise Media specjalizuje się także w budowaniu hubów pracujących dla rynków REEMEA. Od 5 lat pracuje dla klienta Johnson& Johnson, tworzyła także huby search marketingowedla Lego i 3M. Z końcem 2019 uzyskała zgodę regionu Lego na stworzenie hubu odpowiedzialnego za social paid.

Największa wygrana - budżet Nestle

Najważniejszym przetargiem 2019 była pełna obsługa mediowa Nestle – klienta, którego w zakresie search i SEO spółka pozyskała w drodze przetargu w 2018 roku. Po roku współpracy Reprise Media przekroczyła wszystkie założone przez klienta KPI (Key Performace Indicators) i zdobyła pierwsze miejsce wśród agencji ze wszystkich krajów pracujących dla Nestle.  Na potrzeby kolejnego przetargu stworzono więc zespół najlepszych specjalistów ze spółek Reprise Media Universal McCann i pod nazwą Thrive, który wygrał przetarg i zapewni Spółce dodatkowe przychody w 2020 z social paid oraz performance marketing.

Ponadto wspólnie z Initiative pozyskano Whirpool oraz Tevę a wspólną prezentacją z UM  m.in. firmę  Mattel.

Wśród podmiotów obsługiwanych w 2019 dominowali wspólni więc klienci Initiative Media Warszawa jak Orange Polska, Lego, Carlsberg  czy BMW  oraz Universal McCann z Johnson&Johnson czy 3M. Spółka Reprise umacniała także  swoja pozycję dzięki działaniom niestandardowym dla PZU,  Carlsberg, Compeed czy Good Mills.  W ub.r. Reprise wygrał przetarg Eranii oraz e-commerce odzieżowy VeePee.

Dołącz do dyskusji: Reprise Media zwiększyła przychody o 51,5 proc., zysk netto wzrósł do 2,33 mln zł

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
ranyjulek
niezly ruch z nestle, najpierw wzieli google a potem reszta
odpowiedź