SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Resort środowiska chce promować parki narodowe, wyda na to ponad 1 mln zł

Ministerstwo Środowiska planuje kampanię promocyjno-edukacyjną prezentującą polskie parki narodowe. Na produkcję 24 filmów na jej potrzeby chce wydać ponad 1 mln zł netto.

fot. Shutterstock.comfot. Shutterstock.com

Resort szuka w przetargu firmy, która opracuje koncepcję kreatywną i wyprodukuje serię 24 filmów promocyjno-edukacyjnych prezentujących polskie parki narodowe. Będą one wykorzystane do kampanii realizowanej w ramach projektu pod nazwą „Promocja parków narodowych jako marki”. Projekt ma zasięg ogólnopolski i dotyczy wszystkich 23 parków narodowych. Realizowany projekt ma za zadanie uświadomić opinii publicznej, że polskie parki narodowe stanowią sieć, spójną, ale nie jednolitą - składającą się z 23 zróżnicowanych elementów. Zaproponowane działania mają z jednej strony zwiększyć zainteresowanie opinii publicznej parkami i ich działalnością a także zbudować akceptację dla tych działań. Z drugiej, wzmocnić siłę i zwiększyć zasięg działań edukacyjnych i informacyjnych realizowanych przez poszczególne parki narodowe. Do tej pory działania promujące polskie parki narodowe były prowadzone jedynie przez poszczególne parki, bez jednolitej polityki informacyjnej.

Ministerstwo Środowiska planuje realizację 23 filmów opowiadających o każdym z istniejących parków oraz jednego filmu prezentującego idę i dorobek polskich parków narodowych jako całości. Filmy powinny w nowoczesny i atrakcyjny dla współczesnego widza sposób prezentować podstawowe informacje nt. parków narodowych ich zasoby przyrodnicze, charakterystyczne krajobrazy a także związane z nimi kulturę i historię. Wymowa filmów powinna wspierać społeczną akceptację dla idei powoływania i istnienia parków narodowych w Polsce. Jednocześnie filmy te mają wzmacniać przekonanie, że polskie parki narodowe to unikalne dziedzictwo, podobnie jak przedmioty kultury materialnej, za których przetrwanie jesteśmy wspólnie odpowiedzialni.

Filmy będą emitowane w internecie a także będą dostępne na stronach internetowych parków narodowych i Ministerstwa Środowiska oraz podczas organizowanych przez parki wydarzeń promocyjnych i edukacyjnych. Projekt nie przewiduje emisji filmów w telewizji, jednak ich formuła i sposób realizacji powinny umożliwiać ich emisję w stacjach tv w przyszłości. Zarówno w postaci cyklu jak i pojedynczych filmów.

Wybrana w przetargu firma będzie pracować dla resortu do końca 2018 roku. Warunkiem udziału w nim jest wpłata 30 tys. zł wadium. Zainteresowane firmy mogą składać oferty do 19 września br.

Budżet, jaki resort przeznaczy na produkcję cyklu filmów wynosi 1 089 158, 92 zł.

Dołącz do dyskusji: Resort środowiska chce promować parki narodowe, wyda na to ponad 1 mln zł

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
YKK
Zamiast promować - wystarczy nie wycinać.
odpowiedź
User
Ares
W czasopismach dla drwali ?
odpowiedź