Rewolucja w TVN CNBC. Stacja bez Romana Młodkowskiego, kluczowych pracowników i marki CNBC

Wczoraj z TVN CNBC zwolniono około 10 osób. Jak ustalił portal Wirtualnemedia.pl, kanałem nie kieruje już Roman Młodkowski, a Grupa TVN zrezygnuje z marki CNBC. Ekonomiczna stacja ma jednak dalej nadawać, ale pod inną nazwą i ze zmienioną ofertą.

Patryk Pallus
Patryk Pallus
Udostępnij artykuł:

Wypowiedzenia w poniedziałek otrzymali zastępca redaktora naczelnego TVN CNBC Beata Chądzyńska, szef zespołu reporterów i prowadzący “Dzień na rynkach” Mikołaj Kunica, szef zespołu redaktorów Radosław Wróblewski, zwolniono też dwóch wydawców, dwie redaktorki i kilku producentów.

 - Dla osób zwalnianych to był szok - usłyszeliśmy w stacji. - Likwidacja stanowiska pracy - tak brzmiał oficjalny powód zwolnień komunikowany poszczególnym osobom. Wypowiedzenia wręczał im członek zarządu TVN ds. programów informacyjnych Adam Pieczyński, bo - jak dowiedzieliśmy się - szefem kanału TVN CNBC przestał już być Roman Młodkowski. Jak usłyszeliśmy od pracowników, od dłuższego czasu nie pojawia się on w siedzibie stacji. - Jest na przymusowym urlopie - twierdzi źródło portalu Wirtualnemedia.pl.

To kolejne cięcia w TVN CNBC w ostatnich miesiącach. Jak już informowaliśmy, w maju br. spadło z anteny kilka programów. Natomiast czerwcu br. przeniesiono do studia TVN24 magazyn “Bilans” i zwolniono wówczas osoby odpowiedzialne za jego realizację w newsroomie TVN CNBC (więcej na ten temat).  W ostatnich tygodniach z kanału na własne życzenie odeszło też trzech wydawców. Jak twierdzą nasi rozmówcy, w najbliższym czasie można spodziewać się kolejnych cięć - firma może rozstać się też z częścią osób zatrudnionych na umowach cywilnoprawnych.

Z informacji Wirtualnemedia.pl wynika, że restrukturyzacja stacji związana jest z decyzją Grupy TVN o likwidacji kanału pod marką TVN CNBC, co prawdopodobnie nastąpi pod koniec roku. Telewizyjna spółka chce jednak nadal emitować kanał ekonomiczny, ale jego oferta poszerzona zostanie o programy publicystyczne dotyczące polityki. - Ma to być taki lepszy TVN24 - usłyszeliśmy w stacji. Kanał zmieni też nazwę -  możliwe, że na TVN Biznes. Dzięki rezygnacji z marki CNBC Grupa TVN oszczędzi na drogich opłatach licencyjnych.

TVN CNBC nadaje od września 2007 roku, początkowo pod nazwą TVN CNBC Biznes. Rentowność osiągnął dopiero w 2010 roku. Wtedy jego EBITDA (zysk operacyjny powiększony o amortyzację) wyniosła 560 tys. zł. (więcej na ten temat). Potem Grupa TVN nie podawała szczegółów finansowych na temat stacji.

Z danych Nielsen Audience Measurement wynika, że w czerwcu br. udział TVN CNBC wyniósł 0,06 proc. w grupie 4+ i 0,10 proc. w 16-49 (więcej na ten temat).

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Takiego badania jeszcze nie było. Ujawniono, ile zarabiają dziennikarze lokalni

Takiego badania jeszcze nie było. Ujawniono, ile zarabiają dziennikarze lokalni

Była Miss Polski z programem w Gońcu

Była Miss Polski z programem w Gońcu

Miliony od państwowych gigantów dla publicystki wPolsce24. "To bezpodstawne oszczerstwa"

Miliony od państwowych gigantów dla publicystki wPolsce24. "To bezpodstawne oszczerstwa"

Przeprosiny nie wystarczyły. Donald Trump chce 10 mld dolarów od BBC

Reklama, która nie wygląda jak reklama: lekcja skuteczności z nominacji TikTok Ad Awards
Materiał reklamowy

Reklama, która nie wygląda jak reklama: lekcja skuteczności z nominacji TikTok Ad Awards

Port Polska czy Port Wpadka? Coś poszło nie tak z rebrandingiem CPK

Port Polska czy Port Wpadka? Coś poszło nie tak z rebrandingiem CPK