RMF FM liderem, ale z największym spadkiem. Rekord TOK FM, w dół Polskie Radio (dane o słuchalności)

Liderem rynku radiowego w Polsce pozostaje RMF FM, ale w skali roku zanotowało największy spadek słuchalności. Zmalała też słuchalność stacji Polskiego Radia. Z kolei najwięcej zyskało TOK FM, które osiągnęło swój najwyższy wynik w historii.

Michał Kurdupski
Michał Kurdupski
Udostępnij artykuł:

Udział RMF FM pod względem słuchania w okresie od września do listopada 2016 roku w grupie wiekowej 15-75 lat wyniósł 24 proc., po spadku względem analogicznego okresu rok wcześniej o 1 pkt. proc. - wynika z najnowszej fali badania Radio Track Millward Brown, opracowanej przez portal Wirtualnemedia.pl. Jednocześnie była to największa strata w zestawieniu.

Drugie miejsce zajęło Radio ZET z udziałem na poziomie 13,5 proc., po spadku o 0,6 pkt. proc.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/robert-mazurek-ma-w-rmf-fm-nieco-wiecej-sluchaczy-niz-konrad-piasecki-ktorego-w-radiu-zet-slucha-mniej-osob-niz-monike-olejnik ##

Na podium znalazła się publiczna Jedynka, której udział w rynku wyniósł 8,9 proc., po spadku o 0,3 pkt. proc. Oczko niżej uplasowała się Trójka z wynikiem na poziomie 7,7 proc. Udział PR 3 poszedł w dół też o 0,3 pkt. proc.

Pierwszą piątkę zamyka z kolei VOX FM, którego udział w badanym okresie wyniósł 4,3 proc. (+ 0,3 pkt. proc. - największy wzrost w zestawieniu).

Siódme miejsce z wynikiem na poziomie 2,3 pkt. proc. zanotowało TOK FM. Jest to najwyższy średni udział tej stacji w trzymiesięcznych falach słuchalności radia. Ponadto stacja ta zanotowała największy wzrost w zestawieniu, wynoszący 1 pkt. proc.

Z kolei 12. miejsce z wynikiem na poziomie 0,2 pkt. proc. zanotowało Polskie Radio 24. Stacja ta jest nadawana analogowo od początku września br., gdy przejęła ona częstotliwości wykorzystywane wcześniej przez Czwórkę. Dla porównania, Program IV Polskiego Radia w fali wrzesień-listopad 2015 miał 0,5 proc. udziału (stacja ta w zestawieniu była wówczas 11.).

Dane o rynku radiowym w ostatnim roku:

 

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Głos dzieci staje się słyszalny. Nowa kampania społeczna rusza w Polsce

Głos dzieci staje się słyszalny. Nowa kampania społeczna rusza w Polsce

Z PZL odchodzi dyrektor zarządzający. Zastąpi go szefowa obsługi klientów

Z PZL odchodzi dyrektor zarządzający. Zastąpi go szefowa obsługi klientów

Nowy menedżer w spółce reklamowej Kanału Zero. Szybkie odejście z Arskom Sport Brokers

Nowy menedżer w spółce reklamowej Kanału Zero. Szybkie odejście z Arskom Sport Brokers

Nowe porządki u wydawcy "Rzeczpospolitej". We władzach osoby z PTWP

Nowe porządki u wydawcy "Rzeczpospolitej". We władzach osoby z PTWP

YouTube przyszłością telewizji? Jest jak "niechciana ciotka z Ameryki"

YouTube przyszłością telewizji? Jest jak "niechciana ciotka z Ameryki"

Mniej Rymanowskiego w Polsacie. Skupi się na YouTube, będzie nowa twarz "Gościa Wydarzeń"

Mniej Rymanowskiego w Polsacie. Skupi się na YouTube, będzie nowa twarz "Gościa Wydarzeń"