Z danych Kantar Media przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl wynika, że cennikowe wpływy reklamowe (bez autopromocji) stacji radiowych w kwietniu br. wyniosły 283,2 mln zł, czyli 22,25 mln zł mniej niż przed rokiem. To spadek wynoszący 7,3 proc.
Zarabiające z reklam zdecydowanie najwięcej RMF FM (Grupa RMF) i Radio ZET (Eurozet) zanotowały kilkunastoprocentowe spadki przychodów. Wpływy reklamowe pierwszej stacji zmalały o 14,5 proc., a drugiej - o 11,1 proc.
Jeszcze mocniej zmniejszyły się przychody z reklam Polskiego Radia. W przypadku Trójki spadek wyniósł 24,8 proc., a w przypadku Jedynki - 30,7 proc.
Za to Tok FM (Agora) zarobiło z reklam 16 proc. więcej niż rok wcześniej, Eska Rock (Grupa Radiowe Time) - 10,4 proc. więcej, a Eska Poznań (Grupa Radiowe Time) - 16,7 proc. więcej. Złote Przeboje Pogoda Warszawa (Agora) zanotowały wzrost wynoszący aż 50 proc., a Eska Wrocław (Grupa Radiowe Time) - spadek o 7,1 proc.

Według szacunków Starlinka w I kwartale br. faktyczne przychody reklamowe stacji radiowych wyniosły 127,2 mln zł, o 3,9 proc. mniej niż rok wcześniej (zobacz szczegóły).











