RMF FM z najsłabszym wynikiem od lat, Radio ZET mocno do góry

Pozycja lidera rynku radiowego w Polsce w okresie od grudnia 2013 roku do lutego 2014 roku należała do RMF FM. Rozgłośnia ta zanotowała jednak największy spadek udziału w rynku radiowym - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.

Michał Kurdupski
Michał Kurdupski
Udostępnij artykuł:

Udział RMF FM w okresie od grudnia 2013 roku do lutego 2014 roku wyniósł 22,1 proc., po spadku względem analogicznego okresu rok wcześniej o 2,1 pkt. proc. Tym samym jest to największy spadek w zestawieniu - wynika z najnowszej fali badania Radio Track Millward Brown, przygotowanej dla portalu Wirtualnemedia.pl.

Na drugim miejscu znalazło się Radio ZET z udziałem w analizowanym okresie na poziomie 16,1 proc., po wzroście o 0,9 pkt. proc. Przewaga RMF FM nad Radiem ZET w analizowanym kwartale wyniosła 6 pkt. proc. i była najniższa od sześciu lat.

- Konsekwentnie realizujemy nasz plan. Uporządkowaliśmy nasze portfolio pod marką parasolową. Trzymamy się strategii programowej podporządkowanej rozrywce i nie boimy się nowych pomysłów. Każdego dnia pracujemy nad tym, żeby Zetka była lepsza w muzyce, informacji i zabawie - komentuje dla portalu Wirtualnemedia.pl wyniki Rafał Olejniczak, szef stacji radiowych Grupy Eurozet.

Na trzeciej pozycji znalazła się Jedynka, której udział w rynku wyniósł 10,2 proc. (bez zmian w porównaniu do analogicznego okresu rok wcześniej). Oczko niżej uplasowała się Trójka - 7,5 proc., po spadku o 0,1 pkt. proc. Zaś piąta pozycja należała do Radia Maryja, które straciło 0,2 pkt. proc. (do 2,5 proc. udziału).

Oczko niżej uplasowało się Radio VOX FM, którego udział w okresie od grudnia 2013 do lutego 2014 roku wyniósł 1,6 proc. To o 0,2 pkt. proc. mniej niż rok wcześniej, gdy na 18 częstotliwościach wykorzystywanych obecnie przez VOX FM nadawało wówczas Radio Eska Rock. VOX FM przejęło je w grudniu ub.r. (więcej na ten temat).

- Pierwsze trzymiesięczne wyniki słuchalności są o tyle niemiarodajne, że startująca w grudniu nowa stacja budowała zupełnie nowe audytorium, zaczynając niejako od zera. Jesteśmy przekonani, że słuchalność stacji z każdym miesiącem systematycznie i stopniowo będzie wzrastać, co z pewnością potwierdzą kolejne fale badania Radio Track. Jesteśmy też zadowoleni, że nowa stacja pozyskuje starszych słuchaczy niż Eska Rock, co było zasadniczym celem zmiany - mówi nam Róża Adamcio, specjalista ds. PR w Grupie Radiowej Time. Pomóc w zwiększeniu udziału ma pierwsza kampania reklamowa VOX FM, która ruszyła w poniedziałek (więcej na ten temat).

grafika

 

 

 

 

Dane o rynku radiowym w ostatnim roku.

Od fali październikowej 2012 do badania Radio Track wprowadzony został nowy model ważenia. W celu wyrównania struktury próby do struktury populacji do ważenia danych surowych wprowadzono kategorię wykształcenia. Została ona dodana do dotychczas stosowanych kategorii, takich jak: płeć, wiek, miejsce zamieszkania, wielkość gospodarstwa oraz dzień tygodnia.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu