WirtualneMedia.pl

Portal o mediach, reklamie, internecie, PR
Nr 1 w Polsce

Przeczytaj też

Eska liderem słuchalności sieci radiowych, duży wzrost Radia Pogoda

Gorący temat

Wydawca i byli dziennikarze „Wprost” odpowiadają „Gazecie Wyborczej”: postępowaliśmy rzetelnie, tekst niegodny i krzywdzący

3

RMF FM zwiększyło przewagę nad konkurentami, VOX FM z największym wzrostem. Tracą Radio ZET i Jedynka

2016-09-14 A A A KOMENTARZE: 24 FORUM DRUKUJ POLEĆ

Na pozycji lidera rynku radiowego umocniło się RMF FM. Największy wzrost w zestawieniu zanotowało VOX FM, a na przeciwnym biegunie znalazły się Radio ZET i Jedynka - wynika z najnowszej fali danych radiowych.

RMF FM zwiększyło przewagę nad konkurentami, VOX FM z największym wzrostem. Tracą Radio ZET i Jedynka

Udział RMF FM pod względem słuchania w okresie od czerwca do sierpnia 2016 roku w grupie wiekowej 15-75 lat wyniósł 24,9 proc., po wzroście względem analogicznego okresu rok wcześniej o 0,2 pkt. proc. - wynika z najnowszej fali badania Radio Track Millward Brown, przygotowanej dla portalu Wirtualnemedia.pl.

Drugie miejsce zajęło Radio ZET z udziałem na poziomie 13,2 proc., po spadku o 0,5 pkt. proc.

Na podium znalazła się publiczna Jedynka, której udział w rynku wyniósł 8,9 proc., po spadku o 0,8 pkt. proc. - największym w zestawieniu. Jednak w porównaniu do poprzedniej fali (marzec-maj 2016) słuchalność PR1 wzrosła o 0,5 pkt. proc.

- Cieszy nas, że Polacy docenili tegoroczną odsłonę Lata z Radiem oraz jakość relacji z najważniejszych wydarzeń w lipcu i sierpniu, takich jak szczyt NATO, Światowe Dni Młodzieży, a także Igrzyska Olimpijskie - mówi nam Rafał Porzeziński, dyrektor Jedynki. - Jesteśmy również zadowoleni z ciepłego przyjęcia przedporanka „Podwójne espresso” i pozytywnych reakcji na sienkiewiczowskie lato z „Ogniem i mieczem” - dodaje.

Oczko niżej uplasowała się Trójka z wynikiem na poziomie 7,6 proc. Udział PR 3 poszedł w dół o 0,1 pkt. proc.

Pierwszą piątkę zamyka z kolei VOX FM, którego udział w badanym okresie wyniósł 4,4 proc. (+ 1 pkt. proc. - największy wzrost w zestawieniu).

Udział w czasie słuchania % (Wszyscy 15-75)

czerwiec 2011 : sierpień 2011

czerwiec 2012 : sierpień 2012

czerwiec 2013 : sierpień 2013

czerwiec 2014 : sierpień 2014

czerwiec 2015 : sierpień 2015

czerwiec 2016 : sierpień 2016

Radio RMF FM

25,9%

25,1%

25,0%

24,0%

24,7%

24,9%

Radio ZET

16,4%

15,2%

14,4%

15,3%

13,7%

13,2%

Jedynka

11,7%

12,6%

11,0%

10,9%

9,7%

8,9%

Trójka

8,0%

8,7%

7,0%

7,3%

7,7%

7,6%

VOX

1,7%

1,9%

1,5%

3,4%

3,4%

4,4%

Radio Maryja

2,1%

2,3%

2,0%

2,2%

1,8%

2,1%

Radio TOK FM

1,2%

1,1%

1,1%

1,3%

1,5%

1,8%

Antyradio

-

-

-

0,8%

1,0%

1,3%

RMF Classic

0,7%

0,9%

0,9%

1,0%

1,2%

1,0%

Dwójka

0,7%

0,6%

0,5%

0,6%

0,5%

0,4%

Czwórka

0,5%

0,5%

0,5%

0,4%

0,5%

0,4%

Radio Muzo.fm

0,1%

0,2%

0,1%

0,1%

0,2%

0,2%

Dane o rynku radiowym w ostatnim roku.

Udział w czasie słuchania % (Wszyscy 15-75)

czerwiec 2015 : sierpień 2015

wrzesień 2015 : listopad 2015

grudzień 2015 : luty 2016

marzec 2016 : maj 2016

czerwiec 2016 : sierpień 2016

Radio RMF FM

24,7%

25,0%

23,8%

25,0%

24,9%

Radio ZET

13,7%

14,1%

13,6%

13,9%

13,2%

Jedynka

9,7%

9,2%

9,4%

8,4%

8,9%

Trójka

7,7%

8,0%

8,4%

8,0%

7,6%

VOX

3,4%

4,0%

4,2%

4,0%

4,4%

Radio Maryja

1,8%

1,8%

2,1%

1,5%

2,1%

Radio TOK FM

1,5%

1,3%

1,9%

1,9%

1,8%

Antyradio

1,0%

1,1%

1,5%

1,3%

1,3%

RMF Classic

1,2%

1,1%

1,4%

1,3%

1,0%

Dwójka

0,5%

0,6%

0,6%

0,6%

0,4%

Czwórka

0,5%

0,5%

0,5%

0,3%

0,4%

Radio Muzo.fm

0,2%

0,2%

0,2%

0,3%

0,2%

N=

20 967

21 020

20 996

20 993

20 849

Autor: mk

Wiecej informacji: RMF FM, VOX FM, Radio ZET, radio w Polsce, radio track

Komentarze (24) Dodaj komentarz

Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl

  reklama

POPULARNE

Zobacz więcej

Newsletter

Monitoring mediów

Zobacz więcej