SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google RSS Twitter

RMF FM zwiększyło przewagę nad konkurentami, VOX FM z największym wzrostem. Tracą Radio ZET i Jedynka

Na pozycji lidera rynku radiowego umocniło się RMF FM. Największy wzrost w zestawieniu zanotowało VOX FM, a na przeciwnym biegunie znalazły się Radio ZET i Jedynka - wynika z najnowszej fali danych radiowych.

Article

Udział RMF FM pod względem słuchania w okresie od czerwca do sierpnia 2016 roku w grupie wiekowej 15-75 lat wyniósł 24,9 proc., po wzroście względem analogicznego okresu rok wcześniej o 0,2 pkt. proc. - wynika z najnowszej fali badania Radio Track Millward Brown, przygotowanej dla portalu Wirtualnemedia.pl.

Drugie miejsce zajęło Radio ZET z udziałem na poziomie 13,2 proc., po spadku o 0,5 pkt. proc.

Na podium znalazła się publiczna Jedynka, której udział w rynku wyniósł 8,9 proc., po spadku o 0,8 pkt. proc. - największym w zestawieniu. Jednak w porównaniu do poprzedniej fali (marzec-maj 2016) słuchalność PR1 wzrosła o 0,5 pkt. proc.

- Cieszy nas, że Polacy docenili tegoroczną odsłonę Lata z Radiem oraz jakość relacji z najważniejszych wydarzeń w lipcu i sierpniu, takich jak szczyt NATO, Światowe Dni Młodzieży, a także Igrzyska Olimpijskie - mówi nam Rafał Porzeziński, dyrektor Jedynki. - Jesteśmy również zadowoleni z ciepłego przyjęcia przedporanka „Podwójne espresso” i pozytywnych reakcji na sienkiewiczowskie lato z „Ogniem i mieczem” - dodaje.

Oczko niżej uplasowała się Trójka z wynikiem na poziomie 7,6 proc. Udział PR 3 poszedł w dół o 0,1 pkt. proc.

Pierwszą piątkę zamyka z kolei VOX FM, którego udział w badanym okresie wyniósł 4,4 proc. (+ 1 pkt. proc. - największy wzrost w zestawieniu).

Udział w czasie słuchania % (Wszyscy 15-75)

czerwiec 2011 : sierpień 2011

czerwiec 2012 : sierpień 2012

czerwiec 2013 : sierpień 2013

czerwiec 2014 : sierpień 2014

czerwiec 2015 : sierpień 2015

czerwiec 2016 : sierpień 2016

Radio RMF FM

25,9%

25,1%

25,0%

24,0%

24,7%

24,9%

Radio ZET

16,4%

15,2%

14,4%

15,3%

13,7%

13,2%

Jedynka

11,7%

12,6%

11,0%

10,9%

9,7%

8,9%

Trójka

8,0%

8,7%

7,0%

7,3%

7,7%

7,6%

VOX

1,7%

1,9%

1,5%

3,4%

3,4%

4,4%

Radio Maryja

2,1%

2,3%

2,0%

2,2%

1,8%

2,1%

Radio TOK FM

1,2%

1,1%

1,1%

1,3%

1,5%

1,8%

Antyradio

-

-

-

0,8%

1,0%

1,3%

RMF Classic

0,7%

0,9%

0,9%

1,0%

1,2%

1,0%

Dwójka

0,7%

0,6%

0,5%

0,6%

0,5%

0,4%

Czwórka

0,5%

0,5%

0,5%

0,4%

0,5%

0,4%

Radio Muzo.fm

0,1%

0,2%

0,1%

0,1%

0,2%

0,2%

Dane o rynku radiowym w ostatnim roku.

Udział w czasie słuchania % (Wszyscy 15-75)

czerwiec 2015 : sierpień 2015

wrzesień 2015 : listopad 2015

grudzień 2015 : luty 2016

marzec 2016 : maj 2016

czerwiec 2016 : sierpień 2016

Radio RMF FM

24,7%

25,0%

23,8%

25,0%

24,9%

Radio ZET

13,7%

14,1%

13,6%

13,9%

13,2%

Jedynka

9,7%

9,2%

9,4%

8,4%

8,9%

Trójka

7,7%

8,0%

8,4%

8,0%

7,6%

VOX

3,4%

4,0%

4,2%

4,0%

4,4%

Radio Maryja

1,8%

1,8%

2,1%

1,5%

2,1%

Radio TOK FM

1,5%

1,3%

1,9%

1,9%

1,8%

Antyradio

1,0%

1,1%

1,5%

1,3%

1,3%

RMF Classic

1,2%

1,1%

1,4%

1,3%

1,0%

Dwójka

0,5%

0,6%

0,6%

0,6%

0,4%

Czwórka

0,5%

0,5%

0,5%

0,3%

0,4%

Radio Muzo.fm

0,2%

0,2%

0,2%

0,3%

0,2%

N=

20 967

21 020

20 996

20 993

20 849

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: RMF FM zwiększyło przewagę nad konkurentami, VOX FM z największym wzrostem. Tracą Radio ZET i Jedynka

24 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Sluch
RMF jest nijaki, dla nikogo. Jeśli ta stacja nie określi swojej tożsamości to za parę lat będzie miała problem z osiąganiem takich wyników jak dziś bo ludzie coraz mniej przywiązują się do konkretnych stacji radiowych
33 5
odpowiedź
User
Adamm11
Radio Zet cuz jeszcze w poprzednim badaniu miało 14,1% czyli przyzwoity wynik, dlaczego teraz jest 13,2 ?, dlatego że niestety pomimo tego że od lat słucham Zetki to ramowka wakacyjna była czasami monotonna w kółko cały dzień Upalne Granie bez Cienia Mówienia z krótkimi wstawkami prowadzących bez sensu i reklamy oczywiście. Na jesień przewiduje wzrost bo ramowka uważam jest ciekawa i mam nadzieje ze do końca roku z powrotem będzie ok. 14%
15 6
odpowiedź
User
14% ambitnie
Radio Zet cuz jeszcze w poprzednim badaniu miało 14,1% czyli przyzwoity wynik, dlaczego teraz jest 13,2 ?, dlatego że niestety pomimo tego że od lat słucham Zetki to ramowka wakacyjna była czasami monotonna w kółko cały dzień Upalne Granie bez Cienia Mówienia z krótkimi wstawkami prowadzących bez sensu i reklamy oczywiście. Na jesień przewiduje wzrost bo ramowka uważam jest ciekawa i mam nadzieje ze do końca roku z powrotem będzie ok. 14%
2 1
odpowiedź
User
Piotr ze 100licy
Ja też bardzo ciepło przyjąłem wczesnoporanne "Podwójne espresso" - rewelacyjna audycja, dzięki której w Jedynce powiało pewną świeżością. Osobiście chciałbym, żeby podobnych audycji było więcej w ciągu dnia, co pozwoliłoby odświeżyć formułę Jedynki, dostosować ją do rytmu dnia współczesnych ludzi i odmłodzić audytorium. Chyba już czas najwyższy pogonić z Jedynki różnych Czejarków i innych takich, którzy wciąż robią radio w stylu lat 90. i adresują swoje audycje głównie do babć i dziadków. Całe szczęście, że tego nudziarza Czejarka ma być teraz mniej na antenie, a w paśmie przedpołudniowym swoją szansę dostaną młode osoby. Wielką głupotą obecnej dyrekcji było jednak przywrócenie pełnego hejnału. W samochodzie tych fałszujących trębaczy z wieży Mariackiej słucha się okropnie. Czasami nie wiem, czy to w radiu trąbią, czy ktoś do mnie trąbi... i dla bezpieczeństwa muszę wyłączać radio. Zresztą muszę je wyłączać aż do godziny 13.00, bo między 12.00 a 13.00 Jedynka jak dla mnie jest zbyt przegadana (niedawno między 12.00 a 13.00 dodano wprawdzie trochę muzyki, ale jest jej wciąż za mało, żeby to pasmo było strawne).
11 12
odpowiedź
User
orion2
"Jednak w porównaniu do poprzedniej fali (marzec-maj 2016) słuchalność PR1 wzrosła o 0,5 pkt. proc."

To dobrze, że słuchalność wzrosła, bo trzy największe wytwórnie muzyczne mogą nadal zacierać ręce i cieszyć się, że będą wciskać swoje nudne pseudomuzyczne wyroby większej ilości słuchaczy. Oczywiście fajnosłuchacze Jedynki łykną każdą papkę muzyczną, jaką im się podsunie od trzech największych wytwórni.
11 5
odpowiedź
User
Zet
Zetki nie da sie słuchać... Brawo dla pana prezesa ! Mistrz :)
21 4
odpowiedź
User
asdw kocham RMF FM i gardzę Radiem ZET
RMF FM to siła i potęga, RMF FM nigdy nie zgaśnie! RMF FM to zespół największych profesjonalistów, który wie, jak robić radio podobające się milionom słuchaczy i wyniki słuchalności dobitnie o tym świadczą! Wszyscy ci, którzy piszą śmieszne komentarze, że RMF FM jest dla nikogo, chyba próbują zaklinać rzeczywistość! :lol: Powinno się takich wywieźć na północ Rosji, żeby im się trochę mózgi ochłodziły od przegrzania, może wtedy przestaną pisać głupoty, że RMF FM jest dla nikogo. Fakty niepodważalne są takie, że słuchalność tej stacji od wielu lat cały czas tylko rośnie i będzie rosła dalej, jestem o tym absolutnie przekonany. Coraz więcej ludzi wybiera RMF FM i odchodzi od innych nudnych stacji. RMF FM to codzienny towarzysz milionów Polaków, w domu, w pracy, w samochodzie czy na plaży - jak zawsze RMF FM! Nigdy nie było i nigdy nie będzie równie potężnego radia jak RMF FM!
7 32
odpowiedź
User
conf
Zetka dalej w dolku ale ostatnio jest poprawa contentu wiec może sie odbija. Dla rmfu tez to zle że nie maja silnego rywala, zobaczymy jak w nadtepnym zestawieniu wypadnie p24, na pierwsze ucho jest mmiej reklam niz w toku, i bardziej dynamiczny program
4 1
odpowiedź
User
tomi
nie wiem, jak można słuchać RMF FM, przecież tam co chwilę lecą te same piosenki.
zero zmian.
po tygodniu już można zwymiotować...
21 4
odpowiedź
User
Waldi
RMF najlepsza stacja? dobry żart. Takich smętnych oklepańców jakie serwuje nam dwie niestety największe stacje to pozostaje tylko internet aby nie słuchać tej polskiej papki typu Grzeszczak Nykiel czy Podsiadło.sluchalnisc wysoka bo niestety na prowincji na skali RMF Zet stacja ojca i PR.
16 2
odpowiedź
Zobacz więcej w kategorii: Reklamy / Marketing
przesuń do góry