SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

RMF mocno w górę, Eurozet i Agora w dół

Polskie stacje radiowe w kwietniu zarobiły cennikowo z reklam mniej więcej tyle samo co rok wcześniej. Jednocześnie mocno wzrosły w skali rok do roku wpływy reklamowe Grupy RMF, a spadły – Eurozetu i Agory.

W kwietniu cennikowe wpływy reklamowe polskich rozgłośni radiowych (bez autopromocji) wyniosły niecałe 159 mln zł, czyli o 0,3 proc. mniej niż w kwietniu ubiegłego roku – wynika z danych firmy Expert Monitor przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl. Warto przy tym zaznaczyć, że w związku z żałobą narodową po katastrofie samolotu prezydenckiego pod Smoleńskiem większość stacji przez kilka dni w ogóle nie emitowała spotów (więcej). Jednocześnie w ten sposób została wyhamowana tendencja wzrostowa polskiej reklamy radiowej, która w skali rok do roku w marcu bieżącego roku urosła o 26 proc. (więcej), w lutym – o 18 proc. (więcej), a w całym pierwszym kwartale o 15 proc. (więcej).

Wśród czołowych nadawców radiowych najwięcej cennikowo z reklam zarobiła w kwietniu Grupa RMF, której wpływy były aż o 42,3 proc. wyższe niż rok wcześniej. Z kolei najbardziej spadły w skali rok do roku cennikowe przychody reklamowe stacji radiowych Agory (o 24,7 proc.) i Eurozetu (o 16,1 proc.). Grupa Radiowa TIME zanotowała pod tym względem niewielki regres (o 9,8 proc.), a Polskie Radio – wzrost (o 6,5 proc.).

wpływy reklamowe nadawców radiowych (bez autopromocji)
 IV 2010IV 2009
Grupa RMF53 885 402 zł37 877 401 zł
Eurozet39 250 660 zł46 770 534 zł
Grupa Radiowa TIME32 807 111 zł36 367 648 zł
Agora16 534 503 zł21 954 376 zł
Polskie Radio12 549 781 zł11 785 524 zł
razem158 985 970 zł159 438 799 zł


 

Dołącz do dyskusji: RMF mocno w górę, Eurozet i Agora w dół

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
lkuks
cennikowo - bez komentarza, bo to nie ma nic wspolnego z rzeczywistością
odpowiedź
User
Sn
kolejny błyskotliwy komentarz :D braaaawo...my wszyscy czytający myślimy, że ma ;-)
odpowiedź