SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google RSS Twitter

RMF, Polsat, Kantar Media, TV Republika, Agora i Exatel wśród uczestników dialogu z KRRiT o nowym badaniu

Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji niebawem zacznie spotkania z firmami, które zgłosiły się do dialogu technicznego na temat nowego badania oglądalności i słuchalności w telewizji, radiu i internecie. W dialogu będą uczestniczyli niektórzy nadawcy radiowi i telewizyjni, a także firmy badawcze m.in. Ipsos, Kantar Media i Nielsen.

Witold Kołodziejski, fot: Tomasz Kiełczewski Article

Kilka tygodni temu Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji ogłosiła dialog techniczny, którego celem jest rozpoczęciem projektu niezależnych badań tele- i audiometrycznych. Do końca marca nadawcy mogli zgłaszać się z propozycjami konkretnych technologii, które umożliwią zbudowanie pomiaru odbiorców treści audio i video, w możliwie jak największej liczbie kanałów dystrybucji. Chodzi m.in. o uwzględnienie oglądalności w internecie, która do tej pory nie była mierzona.

Zainteresowanie udziałem w dialogu technicznym wyraziło 23 podmioty. Swoje opinie przesłali: RDLabs, Incepton, Grupa RMF, Plum Research, Telewizja Republika, Mobile4 PRO, Exatel, TIME, Radio Elka, Polsat Media Biuro Reklamy, Datarino, Eurozet, Ipsos, Kantar Media, AGB Nielsen Media Research, Execon ITS, Grupa Radiowa Agora, Mazowiecki Klaster ICT, Polska Fundacja Wspierania Rozwoju Komunikacji Elektronicznej PIKSEL, Łukasz Maciej Kardas, Korbank, Poczta Polska i Weblin.

Do konsultacji zgłosił się Nielsen, który obecnie jako jedyna firma prowadzi badanie telemetryczne (Telewizja Polska od kilku miesięcy w oparciu o dane od Netii też mierzy oglądalność, ale nie jest to badanie spełniające wymogi telemetrii). Pomiar Nielsena był w ostatnim okresie wiele razy mocno krytykowany przez przedstawicieli TVP, negatywnie wypowiedział się o nim także przewodniczący KRRiT Witold Kołodziejski. Ponadto nowe badanie może być konkurencją dla obecnego pomiaru Nielsena.

Dlaczego więc firma chce uczestniczyć w dialogu technicznym? - Jako lider technologiczny i firma z bogatymi doświadczeniami międzynarodowymi, czujemy się w obowiązku dzielić tymi właśnie doświadczeniami i możliwościami technicznymi z naszymi partnerami i klientami - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Mikołaj Piotrowski, dyrektor ds. PR i marketingu Nielsena w Europie Środkowo-Wschodniej i Turcji.

- Chcemy stworzyć nowe, jakościowe badania w oparciu o różne źródła danych. Chodzi o stworzenie jednoźródłowych badań, ale i zebranie danych z wszystkich urządzeń. Krótko mówiąc, na rynku są miliony urządzeń i każde wysyła jakąś informację zwrotną. Zaznaczam, że nie chodzi oczywiście o podglądanie Kowalskiego, a jedynie o rzetelny pomiar statystyczny - powiedział Witold Kołodziejski w wywiadzie dla Wirtualnemedia.pl.

Panel badawczy ma objąć minimalnie 10 tys. gospodarstw domowych. Badania ma być realizowane za pieniądze publiczne, zapewnione z budżetu KRRiT. Wyniki mają być przekazywane nieodpłatnie nadawcom i innym podmiotom z rynku telewizyjnego.

Pod koniec br. ma zostać uruchomiony pilotażowy panel, oparty na pomiarze pasywnym m.in. za pomocą takich urządzeń jak beacony, smartfony czy smartwache. Głównym celem ma być połączenie pomiaru w czasie rzeczywistym, wielości źródeł danych oraz nowych technologii.

Po spotkaniach z firmami, które w dialogu technicznym przedstawią swoje propozycje, KRRiT zacznie testy polegające na wdrożeniu mikropaneli.

Rzecznik Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji, Teresa Brykczyńska komentuje w rozmowie z Wirtualnemedia, że duże zainteresowanie dialogiem technicznym Rada przyjęła "z wielkim zadowoleniem": - To jednocześnie poczucie odpowiedzialności za podjęcie tak ważnych dla sektora medialnego prac związanych z pomiarem odbioru treści - dodaje.

Na pytanie, czy któreś z przedstawionych zgłoszeń zaskoczyło KRRiT, odpowiada jednak, że " W tej chwili jest jeszcze za wcześnie na formułowanie ocen".

- Właśnie temu ma służyć dialog. Spodziewamy się, że oferenci nie raz nas zaskoczą - powiedziała.

KRRiT zdradza, że pierwsze spotkania z nadawcami w ramach dialogu technicznego mają odbyć się w najbliższy poniedziałek.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: RMF, Polsat, Kantar Media, TV Republika, Agora i Exatel wśród uczestników dialogu z KRRiT o nowym badaniu

7 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
abc
Wygrają Ci którzy zagwarantują że Wiadomości zawsze będą przed Faktami :)
15 9
odpowiedź
User
Rita Tita
Z tych wszystkich firm to chyba tylko nadzieja w pomysłach grupy RMF.
5 5
odpowiedź
User
Modlitwa o drugą kadencje
Czyli jednak PiS nie jest tak bojkotowany jak zapowiadali najwięksi ujadacze na temat końca demokracji, dyktatury Kaczyńskiego itd.

Sondazownia TVNu, Polsat, w końcu nawet Nielsen się nie obraził.

Cóż, wydaje się, że Kaczyński będzie firmowal rząd na drugą kadencję.

Oby tak się stało. I panie prezesie, od razu w pierwszym roku Pan się weźmie za reformę (odżydzanie), uniwersytetów.
10 11
odpowiedź
User
rozbawiony socjalistami z piSSu
Czyli jednak PiS nie jest tak bojkotowany jak zapowiadali najwięksi ujadacze na temat końca demokracji, dyktatury Kaczyńskiego itd.

Sondazownia TVNu, Polsat, w końcu nawet Nielsen się nie obraził.

Cóż, wydaje się, że Kaczyński będzie firmowal rząd na drugą kadencję.

Oby tak się stało. I panie prezesie, od razu w pierwszym roku Pan się weźmie za reformę (odżydzanie), uniwersytetów.


Maćku,
a jaki to ma związek z newsem?
Może skup się jednak na hurtowni. Takie skojarzenia z polityką są naprawdę niezdrowe i chociaż Radom to stan umysłu - sądzę, że da się to leczyć.
9 6
odpowiedź
User
mon
Oglądalność i tak nie przełoży się na jakość oferowanych programów. Nadal w tv będzie królować nędza.
4 2
odpowiedź
User
nikt
Z tych wszystkich firm to chyba tylko nadzieja w pomysłach grupy RMF.


A czemu?
2 1
odpowiedź
User
Do "rozbawiony socjalistami z PiSu"
Nie jestem ani "Maćkiem" , ani z Radomia.
0 0
odpowiedź
Zobacz więcej w kategorii: Reklamy / Marketing