SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Rosną wpływy reklamowe „Wprost”, „Party” i „Vivy!”, w dół „Gala” (TOP10)

W pierwszym kwartale br. cennikowe przychody reklamowe magazynów były o 5,6 proc. wyższe niż rok wcześniej. O ponad 30 proc. wzrosły wpływy „Wprost” i „Party”, a jako jedyny tytuł w czołówce spadek zanotowała „Gala”.

Cennikowe wpływy reklamowe czasopism (bez autopromocji i rabatów) od stycznia do marca br. wyniosły 602 mln zł, o 32,1 mln zł więcej niż rok wcześniej, co oznacza wzrost o 5,6 proc. - wynika z danych Kantar Media opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

Jednak faktyczne przychody mogły zmaleć. W 2013 roku bowiem cennikowa wartość reklam w magazynach wzrosła o 7,8 proc. (zobacz szczegóły), ale rzeczywiste wydatki, według szacunków Starlinka, zmniejszyły się o 14 proc., do 513,6 mln zł (więcej na ten temat). ZenithOptimedia prognozuje, że w br. nakłady reklamowe w czasopismach zmaleją o 14,9 proc. (przeczytaj więcej).

>>> Przeglądaj okładki gazet i czasopism w naszym nowym dziale Jedynki

W pierwszym kwartale br. tak jak rok wcześniej cennikowo najwięcej z reklam zarobił „Tele Tydzień” (Wydawnictwo Bauer) - jego wpływy wyniosły 31 mln zł, po wzroście w skali roku o 367 tys. zł (czyli o 1,2 proc.). Na drugie miejsce wskoczyła „Gala” (Burda International Polska), której przychody zwiększyły się o 3,83 mln zł (czyli o 15,5 proc.), do 28,57 mln zł.

Jeszcze większe wzrosty cennikowych wpływów z reklam osiągnęły „Wprost” (AWR Wprost) i „Party” (Edipresse Polska). Pierwszy tytuł zarobił o 6,68 mln zł więcej niż rok wcześniej (33,2 proc. w górę), a drugi o 4,66 mln zł więcej (31,2 proc. w górę).

>>> „Gość Niedzielny”, „Polityka” i „Newsweek” liderami sprzedaży tygodników opinii, „Do Rzeczy” w dół o 41 proc.

Przychody „Flesza” (Edipresse Polska) zwiększyły się w skali roku o 1,32 mln zł (9 proc. w górę), a „Forbesa” (Ringier Axel Springer Polska) - o 1,3 mln zł (10,6 proc. w górę). Niewielkie wzrosty osiągnęły też „Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska) - o 397 tys. zł, czyli o 1,5 proc., „Twój Styl” (Wydawnictwo Bauer) - o 374 tys. zł, a więc o 1,5 proc., oraz „Przyjaciółka” (Edipresse Polska) - o 273 tys. zł, czyli o 2,1 proc.

W czołowej dziesiątce spadek cennikowych wpływów reklamowych zanotowała tylko „Gala” (Burda International Polska) - zarobiła o 354 tys. zł mniej niż rok wcześniej, co oznacza 2,7 proc. w dół. Jednak tytuł ten podniósł ceny reklam dopiero od lutego br., podczas gdy wydawcy pozostałych magazynów wprowadzili podwyżki już od stycznia br.

Cennikowe wpływy reklamowe magazynów (bez autopromocji, dane Kantar Media)

WIRTUALNEMEDIA.PL

I-III 2013

I-III 2014

TELE TYDZIEŃ

30 625 298 zł

30 992 883 zł

VIVA

24 745 706 zł

28 572 042 zł

NEWSWEEK POLSKA

26 731 996 zł

27 129 248 zł

WPROST

20 135 767 zł

26 819 183 zł

TWÓJ STYL

24 107 165 zł

24 481 620 zł

PARTY

14 942 657 zł

19 598 962 zł

FLESZ

14 751 025 zł

16 073 831 zł

FORBES

12 292 750 zł

13 591 926 zł

PRZYJACIÓŁKA

12 994 612 zł

13 267 346 zł

GALA

12 876 263 zł

12 522 115 zł

monitorowane tytuły razem

569 823 143 zł

601 968 295 zł

Dołącz do dyskusji: Rosną wpływy reklamowe „Wprost”, „Party” i „Vivy!”, w dół „Gala” (TOP10)

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl