SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Emisja akcji magazynów „CD-Action” i „PC Format” zakończona w 9 dni (aktulizacja)

Należąca do agencji Fantasyexpo spółka GTEM SA, nowy wydawca magazynów „CD-Action” i „PC Format” poinformowała, że w ciągu pierwszego tygodnia od rozpoczęcia kampanii crowdfundingowej uzyskała kwotę ponad 960 tys. złotych na wsparcie obu tytułów. Po 9 dniach udało się pozyskać 1 243 535,41 złotych. Akcje w spółce odpowiedzialnej za wydawania obu czasopism kupiło 2394 inwestorów.

 

„CD-Action”, miesięcznik poświęcony grom komputerowym ukazuje się na polskim rynku od 1996 r. Z danych ZKDP wynika, że w całym 2018 r. średnia sprzedaż magazynu wynosiła 54 398 egz., o 18,83 proc. mniej niż w 2017 r.

Z kolei magazyn „PC Format” zadebiutował na naszym rynku w 2000 r. i przez niemal dwie dekady ukazywał się co miesiąc. Od 2019 r. funkcjonuje jako dwumiesięcznik. W 2018 r. średnia sprzedaż „PC Formatu” wynosiła 27 052 egz., po spadku o 22,5 proc. w skali roku.

Na początku lipca br. wydawnictwo Bauer, do którego należały oba tytuły sprzedał je za nieujawnioną kwotę agencji gamingowej Fantasyexpo. Dalszym rozwojem marek CD-Action i PC Format zajmuje się specjalnie powołana spółka Gaming Tech Esports Media SA (GTEM SA), w której 100 proc. udziałów ma Fantasyexpo. Pod koniec sierpnia br. w sprzedaży pojawił się pierwszy numer „CD-Action” po zmianie właściciela tytułu.

Czytaj także: Play i Fantasyexpo uruchamiają Polską Ligę Mobilną. Na początek turnieje w Brawl Stars, Clash Royale i World of Tanks Blitz

950 tysięcy złotych w tydzień

Na początku września spółka GTEM SA rozpoczęła emisję akcji, dzięki której każdy może stać się współwłaścicielem tych marek oraz wspomóc ich rozwój.

Akcja crowdfundingowa pozwalająca stać się współwłaścicielem magazynów uruchomiona została pod adresem nowecdaction.pl na platformie BeesFund. Na stronie znaleźć można wszystkie szczegóły dotyczące tej inwestycji – przede wszystkim model i cele biznesowe, a także informacje na temat składu nowej redakcji kierowanej przez Dawida Bojarskiego.

Teraz GTEM SA poinformowała, że po pierwszym tygodniu akcji udało się jej zebrać większość środków. W momencie przygotowywania obecnego tekstu zebrany kapitał osiągnął poziom 960 384,5 zł pochodzący od 2127 inwestorów.

Termin zakończenia emisji akcji został przewidziany na 28 listopada 2020 r.  Zakładana docelowa kwota zbiórki to 1 240 742,85 zł, co daje możliwość zakupu 1 851 855 akcji. Stanowi to 15,62 proc. wartości spółki, która wyceniana jest na 8 mln zł. Cena jednej akcji to 0,67 zł.

Wydawca przyznaje w komunikacie, że choć emisję zaplanowano na maksymalny okres trzech miesięcy, wszystko wskazuje na to, że zakończy się ona przed czasem.

- Zaangażowanie społeczności i fanów „CD-Action” przerosło nasze najśmielsze oczekiwania – zaznacza Lidia Ukleja, CEO GTEM SA. - Zdawaliśmy sobie sprawę, że wokół magazynu są skupieni sympatycy tego tytułu, ale to co wydarzyło się przez ostatni tydzień to magia. Czujemy ogromną wdzięczność i wiemy, że musimy dołożyć wszelkich starań by postawione cele osiągnąć jak najszybciej.

Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami zgromadzone w ramach akcji środki zostaną przeznaczone na dalszy rozwój „CD-Action” i „PC Formatu”.

- W tej chwili głównym celem jest pozyskanie środków, które przeznaczone zostaną na uruchomienie nowoczesnych serwisów WWW kompatybilnych ze wszystkimi urządzeniami  oraz na stworzenie kompleksowo wyposażonego studia do produkcji materiałów wideo – informowała wcześniej w rozmowie z Wirtualnemedia.pl Lidia Ukleja. - Konieczna będzie też rekrutacja kreatywnej ekipy, która wesprze redakcję w regularnym dostarczaniu interesujących i angażujących treści. Zebrane środki pozwolą również na powrót do wysokich standardów jakości, jakie cechowały CD-Action i PC Format przed laty – skupimy się na polepszeniu jakości druku i papieru oraz na poszerzeniu kanałów dystrybucji. Duży nacisk chcemy położyć na przygotowanie atrakcyjnej oferty prenumeraty. Cały czas będziemy słuchać naszych czytelników tak aby w 100 proc. odpowiadać ich potrzebom i oczekiwaniom.

Czytaj także: Bauer zamyka magazyn „Q”

Aktualizacja 09.09.2020

Po 9 dniach od wystartowania akcji crowdfundingowej, właścicielowi magazynów CD-Action i PC Format udało się pozyskać 1 243 535,41 złotych. Akcje w spółce odpowiedzialnej za wydawania obu czasopism kupiło 2394 inwestorów.

Dołącz do dyskusji: Emisja akcji magazynów „CD-Action” i „PC Format” zakończona w 9 dni (aktulizacja)

17 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
KŚ Gry
Będzie na zmianę nazwy, logo, profilu i zamknięcie pisma
odpowiedź
User
Bartas
Jak wygląda sprzedaż CD-Action w ostatnich 6 miesiącach (marzec - sierpień)?
odpowiedź
User
Pork
kasa wyrzucona w bloto.
odpowiedź