WirtualneMedia.pl

Portal o mediach, reklamie, internecie, PR
Nr 1 w Polsce

Przeczytaj też

Eksperci nie wróżą powodzenia dziennikowi "Gazeta Polska Codziennie"

Rusza dziennik "Gazeta Polska Codziennie". Kto w redakcji?

2011-09-08 A A A KOMENTARZE: 20 FORUM DRUKUJ POLEĆ

Tabloid polityczno-plotkarski, z dużym naciskiem na sport - tak dziennik "Gazeta Polska Codziennie" określił jego naczelny Tomasz Sakiewicz. Pierwszy numer ma ukazać się w piątek. Koszty związane z pierwszym rokiem funkcjonowania pisma to 10-20 mln zł.

Rusza dziennik

Jak powiedział w Sakiewicz, w redakcji dziennika będzie pracować około 60 osób, w tym połowa obecnego zespołu "Gazety Polskiej", która ukazuje się jako tygodnik. Większość to jednak osoby nowe, które nie były współpracownikami tygodnika.

Najważniejszym działem ma być dział krajowy, w którego skład wchodzi dział polityczny i dział plotek. Działem kieruje b. dziennikarka "Wprost" Dorota Kania. Wśród osób, które będą pisać dla gazety, Sakiewicz wymienił m.in: b. dziennikarkę Polsatu, TV Puls i TVP, współautorkę filmu dokumentalnego "Mgła" o katastrofie smoleńskiej Joannę Lichocką; satyryków Marcina Wolskiego i Jana Pietrzaka; ks. Isakowicza-Zaleskiego (autora m.in. książki "Księża wobec bezpieki na przykładzie archidiecezji krakowskiej"); prezeskę Stowarzyszenia "Solidarni 2010" i autorkę m.in. filmów "Solidarni 2010", "Krzyż" i "Lista pasażerów" Ewę Stankiewicz, a także europosła PiS Ryszarda Czarneckiego. Jednym z wydawców ma być b. wiceprezes Polskiego Radia Jerzy Targalski.

Działem zagranicznym kieruje Olga Doleśniak-Harczuk. Kierownikiem działu publicystyki został lider Akcji Alternatywnej "Naszość" Piotr Lisiewicz. Działem kultury kieruje b. prowadzący program "Warto rozmawiać" w TVP Jan Pospieszalski, jego zastępcą jest współzałożyciel istniejącego w latach 1986-1999 niezależnego pisma literacko-kulturalnego "brulion" Robert Tekieli.

Jak podkreślił Sakiewicz, w dziale sportowym jest wielu dziennikarzy, którzy mają dobry kontakt z kibicami. Współpracować z pismem mają ich liderzy, m.in. przebywający obecnie w areszcie Piotr S. ps. "Staruch". Prokuratura postawiła mu zarzut dokonania rozboju, za co grozi mu do 12 lat więzienia. "Nie wzdragamy się przed tym, by pytać ich o zdanie w sprawach ruchu kibicowskiego. Kibic ma takie same prawa człowieka i prawo do własnego zdania" - zaznaczył Sakiewicz.

Redaktor naczelny pisma podkreślił, że nie jest ono projektem krótkoterminowym. "Mamy zamiar wydawać dziennik zawsze" - powiedział. Zaznaczył jednak, że "wszystko zależy od pieniędzy", w tym od reklamodawców.

"Przede wszystkim jednak wszystko zależy od czytelników - jeśli odpowiedzą pozytywnie, będziemy zawsze, a jeżeli negatywnie - projekt skończy się dość szybko" - dodał. W jego ocenie, jeśli w pierwszych miesiącach gazeta będzie cieszyć się powodzeniem, w ciągu roku ma szanse stać się największym dziennikiem na rynku. Koszty związane z pierwszym rokiem funkcjonowania pisma na rynku ocenił na 10-20 mln zł.

>>> “Gazeta Polska Codziennie” zdobędzie czytelników, ale nie reklamy

Sakiewicz zaznaczył, że "Gazeta Polska Codziennie" nie jest adresowana do wszystkich, ale "do 40 proc. Polaków, którzy obecnie nie identyfikują się z żadną gazetą oraz tych, którzy obecnie kupują gazety +drugiego wyboru+".

W najbliższym czasie dziennik nie będzie mieć własnej strony internetowej. "Będziemy opierać się na ścisłej współpracy z portalem niezalezna" - powiedział Sakiewicz.

>>> Żadna TV nie puści spotu "Gazety Polskiej Codziennie" (wideo)

Gazeta ma mieć 16 stron, a w piątki - 24. Będzie kosztować mniej niż 2 zł. Zaplanowany nakład to 220 tys. egz. Jak powiedział Sakiewicz, liczy na sprzedaż rzędu 120-150 tys. egz.; przedsięwzięcie ma być rentowne, gdy sprzedaż wyniesie 60 tys. egz.

Według danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy za lipiec br., najbardziej poczytnym dziennikiem jest "Fakt", który sprzedał 379 tys. egz., przy średnim jednorazowym nakładzie wynoszącym 514 tys. egz. Kolejną pozycję zajmuje "Gazeta Wyborcza" - 266 tys. sprzedanych egz.; nakład 398 tys. egz. Trzeci jest "Super Express" - 170 tys. sprzedanych egz.; nakład 294 tys. egz. Sprzedaż "Rzeczpospolitej" w tym okresie to 86 tys. egzemplarzy, przy nakładzie 152 tys. egz. (więcej na ten temat).

"Gazeta Polska" była w czerwcu szóstym najchętniej czytanym tygodnikiem opinii - sprzedano blisko 66 tys. egz. Wyprzedziły ją: "Uważam Rze" (131 tys. egz.), "Polityka" i "Gość Niedzielny" (oba ok. 130 tys. egz.), "Newsweek" (106 tys. egz.) i "Wprost" (95 tys. egz.). W pierwszym półroczu br. "Gazeta Polska" poprawiła swoją sprzedaż o 99,7 proc. w porównaniu z tym samym okresem roku 2010 (więcej na ten temat).


>>> Eksperci nie wróżą powodzenia dla dziennika "Gazeta Polska Codziennie

Autor: kk / pr / zr / pap / zpe

Wiecej informacji: Gazeta Polska Codziennie

Komentarze (20) Dodaj komentarz

Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl

  reklama

POPULARNE

Zobacz więcej

Newsletter

Praca - WirtualneMedia