WirtualneMedia.pl

Portal o mediach, reklamie, internecie, PR
Nr 1 w Polsce

Przeczytaj też

Aleksander Wandzel, Piotr Wołosik i Grzegorz Szamotulski w Weszło FM

Weszło FM z audycjami o Legii i Lechu i aplikacją mobilną, Zapinamypasy.pl z 78 tys. słuchaczy na starcie

2018-02-09 A A A KOMENTARZE: 16 FORUM DRUKUJ POLEĆ

W ramówce internetowego radia sportowego Weszło FM, które zacznie nadawać w piątek po południu, oprócz stałych pasm i audycji o różnych dyscyplinach będą programy o dwóch klubach piłkarskich: Legii Warszawa i Lechu Poznań, nie będzie natomiast klasycznych serwisów informacyjnych. - Będziemy dużo dynamiczniejsi, bardziej żartobliwi, jajcarscy, wyluzowani - zapowiada Krzysztof Stanowski pytany o porównanie z Zapinamypasy.pl. Ten drugi serwis przez pierwsze cztery dni działania zanotował 78,4 tys. realnych użytkowników i 196,3 tys. odsłon. - Jesteśmy bardzo pozytywnie zaskoczeni przyjęciem serwisu - mówi Michał Gąsiorowski.

Krzysztof Stanowski, fot. twitter.com/K_Stanowski Krzysztof Stanowski, fot. twitter.com/K_Stanowski

Jak informowaliśmy w ostatnich dniach, w ramówce Weszło FM oprócz codziennych audycji i weekendowych pasm z multirelacjami ze najważniejszych rozgrywanych wtedy meczów będą emitowane cotygodniowe audycje tematyczne „Jurasówka” Łukasza „Jurasa” Jurkowskiego o sportach walki (w poniedziałki o 22:00), „Tenisklub” z Adamem Romerem i Arturem Rolakiem, „Stan futbolu” prowadzony przez Krzysztofa Stanowskiego (w soboty o 11:00, a także wywiady Aleksandra Wandzla i wspólna audycja Piotra Wołosika i Grzegorza Szamotulskiego o piłce nożnej.

W stacji będą też emitowane inne audycje piłkarskie: „Estadio Weszło” z Samuelem Szczygielskim o lidze hiszpańskiej (w poniedziałki o 13:00), „Football Bloody Hell” z Wojciechem Pielą o lidze angielskiej (w poniedziałki o 12:00), „Der Kwalitet” z Adamem Kotleszką o lidze niemieckiej (w poniedziałki o 14:00), dwa programy o Legii Warszawa i jeden o Lechu Poznań, a także „Lecimy z Koksem” twórcy internetowego Lorda Koksa (w niedzielę o 11:00).

Jeśli chodzi o inne dyscypliny, to będzie można słuchać audycji Adama Probosza i Igora Błachuta o kolarstwie (w czwartki po południu), Michał Łopaciński z nc+ będzie opowiadał o NBA i żużlu, Kamil Gapiński - o triathlonie i sporcie amatorskim, a Dariusz Urbanowicz - o innych dyscyplinach i podróżach (we wtorki o 17:00).

- Wstajemy o godzinie siódmej rano, w weekendy trochę później. Szanujmy się! Poranne pasmo „Dwójka ze sternikiem” będzie dynamiczne, wesołe i rzetelne. Powkręcamy również kogo trzeba i jak trzeba - zapowiedział Dariusz Urbanowicz w czwartek na Weszło.com. - Myślimy o radiu interaktywnym, do którego będziecie mogli (prawie zawsze) zadzwonić, by porozmawiać na antenie z prowadzącym. Albo powiedzieć szczerze, co o nas myślicie. Jesteśmy w stanie prowadzić relacje na żywo z kilku aren. Nie odpuścimy żadnego istotnego wydarzenia - dodał.

W stacji nie będzie natomiast tradycyjnych serwisów informacyjnych o stałych godzinach. - Co jakiś czas nasi dziennikarze będą po prostu mówić, co aktualnie dzieje się w świecie sportu. To nie będą klasyczne serwisy informacyjne - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Krzysztof Stanowski, założyciel i szef Weszło.

Stacja nie ma też ustalonego formatu muzycznego. - Muzyka w dużej mierze będzie kontekstowa, czyli dobrana do rodzaju audycji, aktualnych wydarzeń i tematów rozmów. Nie stawiamy na muzykę samą w sobie - wyjaśnia Stanowski.

W czwartek w zeszłym tygodniu wystartowało internetowe radio sportowe Zapinamypasy.pl Czym Weszło FM będzie się od niego różnić? - Będziemy dużo dynamiczniejsi, bardziej żartobliwi, jajcarscy, wyluzowani. Tamto radio jest raczej stonowane, my będziemy bardziej szaleni. Będzie dużo interakcji ze słuchaczami, będziemy stale odbierali od nich telefony - wyjaśnia szef Weszło.

Weszło FM zacznie nadawanie w piątek po południu. Stacji będzie można słuchać na Weszło.fm i poprzez player na Weszło.com. Na tej drugiej stronie będą też udostępniane nagrania z wyemitowanymi już audycjami. W najbliższych dniach pojawi się aplikacja mobilna (na Androida i iOS) do słuchania stacji na urządzeniach mobilnych?

Weszło.com miesięcznie notuje zazwyczaj ok. 350-400 tys. realnych użytkowników i 8-9 mln odsłon, a odwiedzający spędza na stronie 35-50 minut. Ilu z tych internautów będzie słuchało Weszło FM? - Nie mam zielonego pojęcia. Szczerze mówiąc, nie nastawiamy się na żadne prognozy, tylko robimy swoje i zobaczymy za jakiś czas, czy to jest słuchane czy nie - stwierdza Krzysztof Stanowski.

Weszło.com szykuje też sporo produkcji wideo (ich realizacją zarządza youtuber Mieciu Mietczyński) oraz serwis o e-sporcie. W nowe projekty serwisu zaangażowanych jest ok. 40-45 osób.

Zapinamypasy.pl wystartowało z 78 tys. słuchaczy

Serwis Zapinamypasy.pl działa od początku lutego, jego redakcją kierują Michał Gąsiorowski (poprzednio pracował w radiowej Trójce) i Mikołaj Kruk (poprzednio w Radiu ZET). Witryna należy do Bartosza Remplewicza, właściciela centrum hotelowo-rekreacyjnego Remes Sport & Spa.

Niebawem w serwisie pojawią się też autorskie programy wideo produkowane we własnym studiu, udostępniona też zostanie aplikacja mobilna witryny.

Twórcy Zapinamypasy.pl zapowiedzieli, że docelowo strona ma mieć 500 tys. użytkowników miesięcznie. W serwisie emitowane są już reklamy (także spoty w przekazie radiowym), których pozyskiwanie zajmuje się własny dział sprzedaży.

Według badania Gemius/PBI od 1 do 4 lutego Zapinamypasy.pl odwiedziło 78,4 tys. realnych użytkowników, którzy wykonali na stronie 196,3 tys. odsłon. Przeciętnie odwiedzający spędził w serwisie dwie minuty i sekundę, co zapewne oznacza, że niektórzy korzystali ze strony zdecydowanie dłużej, za to część zajrzała na nią tylko na krótko.

Michał Gąsiorowski mówi nam, że jest zadowolony ze startu Zapinamypasy.pl. - Rzuciliśmy się w nieznane i nie wiedzieliśmy, czego można się spodziewać. Jesteśmy bardzo pozytywnie zaskoczeni przyjęciem serwisu:i reakcjami w mediach społczenościowych, i liczbą odsłon. Cieszymy się, że trafiliśmy w gusta słuchaczy, dając im stację, której potrzebowali - stwierdza.

W zeszły weekend nie było szczególnie ważnych wydarzeń sportowych, za to w ten weekend rusza runda wiosenna piłkarskiej Lotto Ekstraklasy i zimowe igrzyska olimpijskie, a w przyszłym tygodniu - Liga Mistrzów i Liga Europy. Ponadto startu Zapinamypasy.pl nie wspierały działania reklamowe. To może wskazywać, że wyniki stacji będą rosły.

- Liczymy, że słuchaczy będzie przybywać, także dlatego że z dnia na dzień się poprawiamy - komentuje Gąsiorowski. Jak zwyczaje słuchaczy internetowych wypadają w porównaniu z odbiorem radia tradycyjnego? - Jesteśmy zaskoczeni tym, że słuchalność, mierzona jako liczba odsłon strony, jest przez cały dzień w miarę stała. Nie ma takich skoków wyników, które bywają w analogowych radiostacjach. Programy wieczorne wcale nie są dużo mniej popularne od porannych - opisuje redaktor naczelny Zapinamypasy.pl.

W serwisie pojawiły się pierwsze zapisy wideo wyemitowanych audycji, niebawem zacznie być publikowanych więcej podcastów dźwiękowych. Natomiast w playerze pojawią się informacje o tytułach i wykonawcach granych piosenek, o co prosili niektórzy słuchacze. Bardzo się cieszymy, że grana przez nas muzyka się spodobała, bo przyłożyliśmy się do jej wybrania, zdając sobie sprawę, że może to być nasz atut - zaznacza Michał Gąsiorowski.

Autor: Tomasz Wojtas

Wiecej informacji: radio internetowe, serwis sportowy, Weszło, Krzysztof Stanowski, Michał Gąsiorowski, Zapinamypasy.pl

Komentarze (16) Dodaj komentarz

Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl

  reklama

POPULARNE

Zobacz więcej

Newsletter

Praca - WirtualneMedia