SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google RSS Twitter

Weszło FM z audycjami o Legii i Lechu i aplikacją mobilną, Zapinamypasy.pl z 78 tys. słuchaczy na starcie

W ramówce internetowego radia sportowego Weszło FM, które zacznie nadawać w piątek po południu, oprócz stałych pasm i audycji o różnych dyscyplinach będą programy o dwóch klubach piłkarskich: Legii Warszawa i Lechu Poznań, nie będzie natomiast klasycznych serwisów informacyjnych. - Będziemy dużo dynamiczniejsi, bardziej żartobliwi, jajcarscy, wyluzowani - zapowiada Krzysztof Stanowski pytany o porównanie z Zapinamypasy.pl. Ten drugi serwis przez pierwsze cztery dni działania zanotował 78,4 tys. realnych użytkowników i 196,3 tys. odsłon. - Jesteśmy bardzo pozytywnie zaskoczeni przyjęciem serwisu - mówi Michał Gąsiorowski.

Krzysztof Stanowski, fot. twitter.com/K_Stanowski Article

Jak informowaliśmy w ostatnich dniach, w ramówce Weszło FM oprócz codziennych audycji i weekendowych pasm z multirelacjami ze najważniejszych rozgrywanych wtedy meczów będą emitowane cotygodniowe audycje tematyczne „Jurasówka” Łukasza „Jurasa” Jurkowskiego o sportach walki (w poniedziałki o 22:00), „Tenisklub” z Adamem Romerem i Arturem Rolakiem, „Stan futbolu” prowadzony przez Krzysztofa Stanowskiego (w soboty o 11:00, a także wywiady Aleksandra Wandzla i wspólna audycja Piotra Wołosika i Grzegorza Szamotulskiego o piłce nożnej.

W stacji będą też emitowane inne audycje piłkarskie: „Estadio Weszło” z Samuelem Szczygielskim o lidze hiszpańskiej (w poniedziałki o 13:00), „Football Bloody Hell” z Wojciechem Pielą o lidze angielskiej (w poniedziałki o 12:00), „Der Kwalitet” z Adamem Kotleszką o lidze niemieckiej (w poniedziałki o 14:00), dwa programy o Legii Warszawa i jeden o Lechu Poznań, a także „Lecimy z Koksem” twórcy internetowego Lorda Koksa (w niedzielę o 11:00).

Jeśli chodzi o inne dyscypliny, to będzie można słuchać audycji Adama Probosza i Igora Błachuta o kolarstwie (w czwartki po południu), Michał Łopaciński z nc+ będzie opowiadał o NBA i żużlu, Kamil Gapiński - o triathlonie i sporcie amatorskim, a Dariusz Urbanowicz - o innych dyscyplinach i podróżach (we wtorki o 17:00).

- Wstajemy o godzinie siódmej rano, w weekendy trochę później. Szanujmy się! Poranne pasmo „Dwójka ze sternikiem” będzie dynamiczne, wesołe i rzetelne. Powkręcamy również kogo trzeba i jak trzeba - zapowiedział Dariusz Urbanowicz w czwartek na Weszło.com. - Myślimy o radiu interaktywnym, do którego będziecie mogli (prawie zawsze) zadzwonić, by porozmawiać na antenie z prowadzącym. Albo powiedzieć szczerze, co o nas myślicie. Jesteśmy w stanie prowadzić relacje na żywo z kilku aren. Nie odpuścimy żadnego istotnego wydarzenia - dodał.

W stacji nie będzie natomiast tradycyjnych serwisów informacyjnych o stałych godzinach. - Co jakiś czas nasi dziennikarze będą po prostu mówić, co aktualnie dzieje się w świecie sportu. To nie będą klasyczne serwisy informacyjne - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Krzysztof Stanowski, założyciel i szef Weszło.

Stacja nie ma też ustalonego formatu muzycznego. - Muzyka w dużej mierze będzie kontekstowa, czyli dobrana do rodzaju audycji, aktualnych wydarzeń i tematów rozmów. Nie stawiamy na muzykę samą w sobie - wyjaśnia Stanowski.

W czwartek w zeszłym tygodniu wystartowało internetowe radio sportowe Zapinamypasy.pl Czym Weszło FM będzie się od niego różnić? - Będziemy dużo dynamiczniejsi, bardziej żartobliwi, jajcarscy, wyluzowani. Tamto radio jest raczej stonowane, my będziemy bardziej szaleni. Będzie dużo interakcji ze słuchaczami, będziemy stale odbierali od nich telefony - wyjaśnia szef Weszło.

Weszło FM zacznie nadawanie w piątek po południu. Stacji będzie można słuchać na Weszło.fm i poprzez player na Weszło.com. Na tej drugiej stronie będą też udostępniane nagrania z wyemitowanymi już audycjami. W najbliższych dniach pojawi się aplikacja mobilna (na Androida i iOS) do słuchania stacji na urządzeniach mobilnych?

Weszło.com miesięcznie notuje zazwyczaj ok. 350-400 tys. realnych użytkowników i 8-9 mln odsłon, a odwiedzający spędza na stronie 35-50 minut. Ilu z tych internautów będzie słuchało Weszło FM? - Nie mam zielonego pojęcia. Szczerze mówiąc, nie nastawiamy się na żadne prognozy, tylko robimy swoje i zobaczymy za jakiś czas, czy to jest słuchane czy nie - stwierdza Krzysztof Stanowski.

Weszło.com szykuje też sporo produkcji wideo (ich realizacją zarządza youtuber Mieciu Mietczyński) oraz serwis o e-sporcie. W nowe projekty serwisu zaangażowanych jest ok. 40-45 osób.

Zapinamypasy.pl wystartowało z 78 tys. słuchaczy

Serwis Zapinamypasy.pl działa od początku lutego, jego redakcją kierują Michał Gąsiorowski (poprzednio pracował w radiowej Trójce) i Mikołaj Kruk (poprzednio w Radiu ZET). Witryna należy do Bartosza Remplewicza, właściciela centrum hotelowo-rekreacyjnego Remes Sport & Spa.

Niebawem w serwisie pojawią się też autorskie programy wideo produkowane we własnym studiu, udostępniona też zostanie aplikacja mobilna witryny.

Twórcy Zapinamypasy.pl zapowiedzieli, że docelowo strona ma mieć 500 tys. użytkowników miesięcznie. W serwisie emitowane są już reklamy (także spoty w przekazie radiowym), których pozyskiwanie zajmuje się własny dział sprzedaży.

Według badania Gemius/PBI od 1 do 4 lutego Zapinamypasy.pl odwiedziło 78,4 tys. realnych użytkowników, którzy wykonali na stronie 196,3 tys. odsłon. Przeciętnie odwiedzający spędził w serwisie dwie minuty i sekundę, co zapewne oznacza, że niektórzy korzystali ze strony zdecydowanie dłużej, za to część zajrzała na nią tylko na krótko.

Michał Gąsiorowski mówi nam, że jest zadowolony ze startu Zapinamypasy.pl. - Rzuciliśmy się w nieznane i nie wiedzieliśmy, czego można się spodziewać. Jesteśmy bardzo pozytywnie zaskoczeni przyjęciem serwisu:i reakcjami w mediach społczenościowych, i liczbą odsłon. Cieszymy się, że trafiliśmy w gusta słuchaczy, dając im stację, której potrzebowali - stwierdza.

W zeszły weekend nie było szczególnie ważnych wydarzeń sportowych, za to w ten weekend rusza runda wiosenna piłkarskiej Lotto Ekstraklasy i zimowe igrzyska olimpijskie, a w przyszłym tygodniu - Liga Mistrzów i Liga Europy. Ponadto startu Zapinamypasy.pl nie wspierały działania reklamowe. To może wskazywać, że wyniki stacji będą rosły.

- Liczymy, że słuchaczy będzie przybywać, także dlatego że z dnia na dzień się poprawiamy - komentuje Gąsiorowski. Jak zwyczaje słuchaczy internetowych wypadają w porównaniu z odbiorem radia tradycyjnego? - Jesteśmy zaskoczeni tym, że słuchalność, mierzona jako liczba odsłon strony, jest przez cały dzień w miarę stała. Nie ma takich skoków wyników, które bywają w analogowych radiostacjach. Programy wieczorne wcale nie są dużo mniej popularne od porannych - opisuje redaktor naczelny Zapinamypasy.pl.

W serwisie pojawiły się pierwsze zapisy wideo wyemitowanych audycji, niebawem zacznie być publikowanych więcej podcastów dźwiękowych. Natomiast w playerze pojawią się informacje o tytułach i wykonawcach granych piosenek, o co prosili niektórzy słuchacze. Bardzo się cieszymy, że grana przez nas muzyka się spodobała, bo przyłożyliśmy się do jej wybrania, zdając sobie sprawę, że może to być nasz atut - zaznacza Michał Gąsiorowski.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Weszło FM z audycjami o Legii i Lechu i aplikacją mobilną, Zapinamypasy.pl z 78 tys. słuchaczy na starcie

16 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Tomek
A kogo obchodzi Legia i Lech z tej amatorskiej ligii.
19 15
odpowiedź
User
Gary
Zapinamypasy nie ma tego luzu co ma weszlo i to jest główna różnica, tam wszystko na sztywno i poważnie a na weszlo z humorem...
10 9
odpowiedź
User
Rycho
Tyle, że na Zapinamypasy dowiesz się wszystkich wiadomości rzetelnie i na czasie, a na weszlo głupoty i kontrowersje
16 7
odpowiedź
User
Fritz
Potencjał jest, ale nie rozumiem - tak jak w przypadku konkurenta jakim jest Zapinamy Pasy - braku linka do wklejenia sobie do ulubionego odtwarzacza. Moim zdaniem to poważny błąd, bo zmuszanie do słuchania przez stronę jest strzałem w stopę. Sam też niechętnie korzystam ze stacji radiowych których nie mogę słuchać poprzez własnego playera.
11 2
odpowiedź
User
Drudzy
D r u d z y
12 0
odpowiedź
User
Zenon
z tego co słuchałem zapinamy pasy to raczej spięte jak baranie jajca, bez dobrego pomysłu - audycja o tenisie, audycja o hokeju, audycja o niczym. wszystko grzeczne, na alibi. Za to po weszlo, jeśli ktoś czyta, raczej nie powinien spodziewać się poważnego przekazu, raczej będzie dużo kręcenia beki ale audycje o niczym. Posłucham raz czy dwa, ale nadziei sobie nie robię.
5 1
odpowiedź
User
Ryszard K.
Zapinamy pasy popełnia na starcie jeden błąd , nie ma ich w aplikacjach typu Replaio czy mytuner
8 0
odpowiedź
User
m.
Weszło wchodzi z najwiekszym ułatwieniem i atutem dla słuchaczy czyli adresem strumienia. To wiele ułatwiwa i zaoszczedza nerwów. Jesli antena nie bedzie zdominowana przez muzyke, tylko beda to audycje mowiione a nie muzyczne, szybko rusza z apką i archiwum audycji załóżmy po kilku godzinach, mysle ze szybko zgarna słuchaczy konkurencji. Tamci nawet prostego adresu strumienia nie maja, a strona w tym archiwum audycji na razie bardzo kulały. Czytelna i aktualna ramówka i strona z mozliwoscia komentarzy to tez podstawa. Oby byli lepiej przygotowani, bo start zapinamypasy od strony logistycznej wygladal niestety słabo. Tak jakby własciwy start troche przyspieszali i nie byli w pelni gotowi.
6 1
odpowiedź
User
jatoja
Ledwo wystartowało i już nie działa :)
4 2
odpowiedź
User
Mercedenia
Stanowski będzie opowiadał o wadliwych Mercedesach i załatwiał publicznie swoje prywatne sprawy w radiu teraz?
2 5
odpowiedź
Zobacz więcej w kategorii: Reklamy / Marketing