Biorąc udział w plebiscycie na muzyczne nagrody SuperJedynki, widzowie mogą wybrać najpopularniejszych polskich artystów nominowanych w pięciu kategoriach: SuperPrzebój, SuperAlbum, SuperArtystka, SuperArtysta i SuperZespół. Internauci głosować mogą na nich na stronie festiwalopole.tvp.pl, słuchacze w plebiscycie radiowej Jedynki, a czytelnicy - za pośrednictwem „Super Expressu”.
Nominowani w poszczególnych kategoriach są następujący wykonawcy:
SuperPrzebój„Ostatni raz” Halina Mlynkova„Nic do stracenia” Mrozu feat. Sound’n’Grace„Zapamiętaj” Blue Cafe„Wszystko ma swój czas” Perfect„Chwile jak te” Bednarek feat. Staff SuperAlbum„Hiper Chimera” Donatan & Cleo„Dadadam” Perfect„Add the blonde” Margaret„Migracje” Mela Koteluk„Pop&rock” Dawid Kwiatkowski SuperArtystkaMela KotelukHalina MlynkovaMargaretNatalia PrzybyszJustyna Steczkowska SuperArtystaDawid PodsiadłoRafał BrzozowskiMrozuMaciej MaleńczukDawid Kwiatkowski

SuperZespółBlue CafeEnejLemOnPerfectLady Pank
Telewizyjna Jedynka ogłosiła też nabór artystów do koncertu SuperDebiuty, który odbędzie się pierwszego dnia festiwalu. W tym roku debiutujący artyści zaśpiewają piosenki z repertuaru zespołu Skaldowie.
Ponadto TVP czeka na przeboje, które będą walczyć o tytuł najlepszej piosenki premierowej 52. Krajowego Festiwalu Piosenki Polskiej w Opolu. W koncercie SuperPremier (drugi dzień festiwalu) mogą wziąć udział utwory, które nie były publicznie prezentowane przed 10 czerwca br. Zgłoszenia do koncertów SuperDebiuty i SuperPremiery można przesyłać do 17 kwietnia.
Telewizja Polska nie ujawnia, jakie jeszcze koncerty odbędą się w ramach festiwalu w Opolu, który w tym roku zorganizowany zostanie w dniach 12-14 czerwca. - Na razie trwają rozmowy z wykonawcami i przed podpisaniem umów niczego więcej nie możemy podawać - mówi nam Jacek Rakowiecki, rzecznik prasowy TVP. Nieoficjalnie wiadomo, że trzeciego dnia imprezy ma zostać zorganizowany koncert z okazji 90. rocznicy powstania Polskiego Radia.

Z danych Nielsen Audience Measurement wynika, że zeszłoroczny festiwal w Opolu oglądało w TVP1 średnio 2,83 mln osób. Przełożyło się to na 28,33 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów oraz 22,56 proc. w grupie komercyjnej 16-49 (więcej na ten temat).











