Rynek pism komputerowych: „CD-Action” liderem, tylko „Komputer Świat” ze wzrostem

W I półroczu 2015 roku na pozycji lidera sprzedaży wśród magazynów komputerowych i o grach znalazł się „CD-Action”. Jedyny wzrost w zestawieniu zanotował „Komputer Świat”, zaś najwięcej stracił „Chip”.

Michał Kurdupski
Michał Kurdupski
Udostępnij artykuł:
Rynek pism komputerowych: „CD-Action” liderem, tylko „Komputer Świat” ze wzrostem

Średnia sprzedaż ogółem magazynu „CD-Action” (Wydawnictwo Bauer) w I półroczu 2015 roku wyniosła 75 317 egz., czyli o 2,10 proc. mniej niż w I półroczu 2014 roku - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

Drugą pozycję zajął „PC Format” (Wydawnictwo Bauer). Jego średnia sprzedaż ogółem w badanym okresie wyniosła 51 206 egz., po spadku o 18,10 proc.

Na trzeciej lokacie znalazł się „Komputer Świat” (Ringier Axel Springer Polska), którego średni wynik sprzedażowy w analizowanym miesiącu zwiększył się o 10 proc. do 33 717 egz. Jednocześnie był to jedyny wzrost w zestawieniu.

Najsłabiej zaś wypadł „Chip”, który zajął miejsce czwarte - ostatnie. Średnia sprzedaż ogółem tego miesięcznika zmniejszyła się najbardziej w rankingu, bowiem o 24,34 proc. i wyniosła 11 213 egz.

W czerwcu 2015 roku sprzedaż ogółem miesięcznika „CD Action” w porównaniu do czerwca 2014 roku zwiększyła się o 0,70 proc. do 66 211 egz. Drugie miejsce zajął „PC Format” (42 831 egz.; w dół o 15 proc.), a trzecie - „Komputer Świat” (31 088 egz.; do góry o 8,03 proc. - był to największy wzrost w rankingu).

Również w tym ujęciu najwięcej stracił będący czwarty w rankingu „Chip” - jego wynik zmalał bowiem o 28,82 proc. do 10 123 egz.

Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.

Michał Kurdupski
Autor artykułu:
Michał Kurdupski
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Facebook testuje pobieranie opłat od twórców i firm

Facebook testuje pobieranie opłat od twórców i firm

Media Expert śrubuje rekordy. Tyle jeszcze nie zarobił

Media Expert śrubuje rekordy. Tyle jeszcze nie zarobił

Ilu widzów miał "Raport specjalny" w TVP Info? W marcu nowe odcinki

Ilu widzów miał "Raport specjalny" w TVP Info? W marcu nowe odcinki

Potężna dezinformacja w sieci. Powielano fejka o zabójczyni 11-latki

Potężna dezinformacja w sieci. Powielano fejka o zabójczyni 11-latki

Republika weszła na nowy rynek. Taką ma konkurencję

Republika weszła na nowy rynek. Taką ma konkurencję

Magdalena Ogórek chwali się ukończeniem muzeum. "Dwa razy trafiłam do szpitala"

Magdalena Ogórek chwali się ukończeniem muzeum. "Dwa razy trafiłam do szpitala"