Rynek przeglądarek internetowych: Chrome rządzi, Firefox w dół

Google Chrome to zdecydowanie najpopularniejsza przeglądarka internetowa na świecie i w Polsce. W naszym kraju kontroluje już prawie 70 proc. rynku.

km
km
Udostępnij artykuł:

Z danych StatCounter wynika, że w kwietniu br. Chrome miał w skali globalnej 53,69 proc. udziału w rynku internetowych przeglądarek, w porównaniu do 52,81 proc. w marcu.

Na drugim miejscu znalazła się przeglądarka Safari, która w tym samym czasie zanotowała wzrost z 14,44 proc. do 14,64 proc. rynkowego udziału, a na trzecim - przeglądarka UC Browser, ze spadkiem z 8,75 proc. do 8,41 proc. Top 5 zamykają aplikacje Firefox (spadek z 6,67 proc. do 6,31 proc.) i Internet Explorer (spadek z 4,18 proc. do 3,91 proc.).

grafika

Tymczasem w Polsce Chrome zanotował jeszcze wyraźniejszy wzrost. Przeglądarka Google miała w kwietniu br. 69,54 proc. udziału w naszym rynku, wobec 67,9 proc. w marcu.

Daleko w tyle są w Polsce przeglądarki: Firefox (spadek z 10,7 proc. do 9,36 proc.), przeglądarka Samsung Internet (wzrost z 4,91 proc. do 5,24 proc.), przeglądarka wbudowana w system Android (spadek z 4,66 proc. do 4,59 proc.), oraz Opera (spadek z 4,36 proc. do 4,27 proc.).

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Lawina gróźb wobec dziennikarza "Wyborczej". Wiąże to z tekstem o Cenckiewiczu

Lawina gróźb wobec dziennikarza "Wyborczej". Wiąże to z tekstem o Cenckiewiczu

TVN szykuje jubileuszową edycję "MasterChefa". "Wyprawa poza Europę"

TVN szykuje jubileuszową edycję "MasterChefa". "Wyprawa poza Europę"

Dziennikarz Meczyków doznał udaru. "Może ktoś potraktuje to jak przestrogę"

Dziennikarz Meczyków doznał udaru. "Może ktoś potraktuje to jak przestrogę"

Świąteczna piosenka Radia 357 z  teledyskiem. Zobacz "Karpia pięciolatka"

Świąteczna piosenka Radia 357 z teledyskiem. Zobacz "Karpia pięciolatka"

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami
Materiał reklamowy

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami

Właściciel TVN wdraża nowe rozwiązania telewizji hybrydowej na kanałach naziemnych

Właściciel TVN wdraża nowe rozwiązania telewizji hybrydowej na kanałach naziemnych