Rynek radiowy w 2015 roku: Trójka wyprzedziła Eskę, ZET Chilli o 200 proc. do góry

Pozycja lidera rynku radiowego w Polsce od stycznia do września 2015 roku br. należała do RMF FM. Stacja ta miała również największy dobowy zasięg słuchalności - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.

mk
mk
Udostępnij artykuł:

Średni dobowy udział RMF FM pod względem słuchania w okresie od stycznia do września 2015 roku w grupie wiekowej 15-75 lat wyniósł 24,9 proc., po wzroście względem analogicznego okresu rok wcześniej o 4,62 proc. - wynika z najnowszej fali badania Radio Track Millward Brown, przygotowanej dla portalu Wirtualnemedia.pl.

Drugie miejsce zajęło Radio ZET z udziałem na poziomie 13,7 proc., po spadku o 10,46 proc. Na podium znalazła się publiczna Jedynka, której udział w rynku wyniósł 9,5 proc., po spadku o 7,77 proc.

Oczko niżej (po awansie z miejsca piątego) uplasowała się Trójka z wynikiem na poziomie 7,8 proc. Udział PR 3 poszedł do góry o 5,41 proc.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/rmf-fm-na-czele-sluchalnosci-w-godzinach-popoludniowych-w-dni-powszednie-raport ##

Z kolei na piątą pozycję spadła Eska, której udział w badanym okresie wyniósł 7,4 proc. (spadek o 1,33 proc.).

Największym wzrostem w zestawieniu pochwalić się mogło ZET Chilli, które zajęło 21. lokatę. Udział tej rozgłośni zwiększył się o 200 proc. do 0,3 proc.

Zaś najwięcej straciło Radio Plus, które uplasowało się na miejscu dziesiątym. Stacja odnotowała spadek udziału o 20,83 proc. do poziomu 1,9 proc.

Z kolei średni dobowy zasięg słuchalności RMF FM w I-III kwartale 2015 roku (pod względem udziału słuchania w grupie wiekowej od 15 do 75 lat) wyniósł 28,6 proc, po wzroście względem analogicznego okresu 2014 roku o 4,38 proc.

Drugie miejsce zajęło Radio ZET z wynikiem w analizowanym okresie na poziomie 18,5 proc, po spadku wynoszącym 4,64 proc.

Na podium znalazła się sieć Eska, której średni udział wyniósł 11,9 proc. W porównaniu do poprzedniego roku zwiększył się on o 4,39 proc.

Oczko niżej uplasowała się publiczna Jedynka - 10,4 proc, po spadku o 3,70 proc. Z kolei pierwszą piątkę zamyka Trójka (8,1 proc; do góry o 8 proc.).

Największym wzrostem, wynoszącym 100 proc. do 0,4 proc., pochwalić się mogła stacja ZET Chilli. Z kolei największy spadek odnotowało ZET Gold - było to 16,67 proc. do 1,5 proc.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nowy właściciel TVN? Fundusz od hazardu może kupić kanały WBD

Nowy właściciel TVN? Fundusz od hazardu może kupić kanały WBD

Play bez szefa komunikacji korporacyjnej. Krzysztof Olszewski odchodzi po 2 latach

Play bez szefa komunikacji korporacyjnej. Krzysztof Olszewski odchodzi po 2 latach

Karolina Gniadzik wzmacnia zespół Mido

Karolina Gniadzik wzmacnia zespół Mido

Znany nadawca uruchomi w Polsce darmowe kanały

Znany nadawca uruchomi w Polsce darmowe kanały

Elastyczny harmonogram płatności - maksymalny komfort przy zakupie nieruchomości
Materiał reklamowy

Elastyczny harmonogram płatności - maksymalny komfort przy zakupie nieruchomości

"Babski biznes" wiosną wróci na antenę TVN Style

"Babski biznes" wiosną wróci na antenę TVN Style