WirtualneMedia.pl

Portal o mediach, reklamie, internecie, PR
Nr 1 w Polsce

Przeczytaj też

Radio ZET nowym liderem w Rzeszowie. Złote Przeboje na podium

RMF FM, Trójka i Radio ZET dominują w polskich miastach i aglomeracjach (raport)

2017-02-11 A A A KOMENTARZE: 11 FORUM DRUKUJ POLEĆ

W 8. spośród 16. analizowanych największych miast i aglomeracji w Polsce liderem rynku radiowego w II półroczu 2016 roku było RMF FM. Na czele w trzech miejscach znalazły się Trójka i Radio ZET. Ponadto liderami słuchalności były takie stacje, jak: Radio Szczecin i Rekord FM.

RMF FM, Trójka i Radio ZET dominują w polskich miastach i aglomeracjach (raport)

Przedstawiamy raport Radio Track Millward Brown za okres od lipca do grudnia 2016 roku przygotowany dla portalu Wirtualnemedia.pl - dotyczący najpopularniejszych stacji radiowych w wybranych miastach Polski, pod względem udziału słuchania, w grupie wiekowej słuchaczy od 15 do 75 lat.

W Warszawie liderem było Radio ZET (spadek z 14 proc. do 13,2 proc. udziału). Oczko niżej znalazła się Trójka (spadek z 12,7 proc. do 10,4 proc.). Na podium uplasowało się jeszcze RMF FM (wzrost z 8,5 proc. do 9,9 proc.). Na czwartą lokatę - z pozycji siódmej - awansowało TOK FM (z 6 proc. do 9,6 proc.).

>>> Rynek radiowy w Warszawie

W Aglomeracji Śląskiej pierwszą lokatę zajęło RMF FM (wzrost z 31,5 proc. do 33,3 proc. udziału). Drugie miejsce zajęła Trójka (wzrost z 10,1 proc. do 10,5 proc.). Na ostatniej pozycji podium uplasowała się Jedynka, która awansowała z miejsca szóstego (z 5 proc. do 5,3 proc.). Czwartą lokatę zajęło RMF MAXXX (spadek z 5,5 proc. do 5,2 proc.).

>>> Rynek radiowy w Aglomeracji Śląskiej

W Trójmieście liderem było RMF FM (strata z 16 proc. do 13,8 proc.). Drugą pozycję zajęła Trójka (z 14,7 proc. do 13,5 proc.). Ostatnią lokatę podium zajęło Radio ZET (wzrost z 9,5 proc. do 12 proc.). Z trzeciej na czwarte miejsce spadło Polskie Radio Gdańsk (z 9,5 proc. do 8,7 proc.).

>>> Rynek radiowy w Trójmieście

W Poznaniu pierwsze miejsce, po awansie z czwartego, zajęło RMF FM (z 10,1 proc. do 11,4 proc.). Druga była Eska, która awansowała z miejsca trzeciego (taki sam wynik na poziomie 10,3 proc.). Na ostatnią pozycję podium - z miejsca drugiego - spadły Złote Przeboje (z 11,3 proc. do 10,2 proc.). Czwarta lokata przypadła Trójce, która spadła z miejsca pierwszego (z 14,9 proc. do 9 proc.).

>>> Rynek radiowy w Poznaniu

W Krakowie pierwsza lokata należała do RMF FM (spadek z 24,4 proc. do 23,8 proc. udziału). Drugie miejsce zajęła Trójka (wzrost z 10,7 proc. do 13,1 proc.). Podium uzupełnia Radio ZET, które przed rokiem było czwarte (z 6,5 proc. do 7,1 proc.). Na czwartą pozycję - z piątej - awansowało TOK FM (z 6,2 proc. do 6,8 proc.).

>>> Rynek radiowy w Krakowie

W Łodzi na pozycji lidera uplasowało się RMF FM (wzrost z 14,5 proc. do 15,9 proc. udziału). Drugie miejsce, z udziałem na poziomie 10,7 proc., zajęło Radio ZET (spadek z 12,3 proc.). Podium uzupełnia Trójka (z 9,7 proc. do 10,2 proc.), która wyprzedziła Eskę (z 10 proc. do 8,4 proc.).

>>> Rynek radiowy w Łodzi

We Wrocławiu pierwsza była Trójka (spadek z 14,1 proc. do 12,5 proc. udziału). Drugie miejsce zajęło RMF FM (spadek z 11,5 proc. do 9,9 proc.). Na ostatnią lokatę podium - z miejsca szóstego - awansowało TOK FM (z 6,1 proc. do 8,2 proc.). Na czwartą pozycję - z trzeciej - spadły Złote Przeboje Kolor (z 7,3 proc. do 7,2 proc.).

>>> Rynek radiowy we Wrocławiu

W Szczecinie pierwszą pozycję zajęło Radio Szczecin (wzrost z 17,2 proc. do 16,1 proc. udziału). Wiceliderem było Radio ZET (wzrost z 13,6 proc. do 14,2 proc.). Podium uzupełnia Trójka (z 11 proc. do 13,6 proc.), która wyprzedziła RMF FM (pomimo wzrostu z 11,4 proc. do 12,8 proc.).

>>> Rynek radiowy w Szczecinie

W Bydgoszczy liderem było RMF FM (wzrost udziału z 21,3 proc. do 22,7 proc.). Druga była Trójka (taki sam udział na poziomie 13,7 proc.). Na trzecie miejsce - z szóstego - awansowało Radio ZET (z 8,7 proc. do 10,4 proc.). Oczko niżej uplasowało się Radio Pogoda, które przed rokiem było dziewiąte (z 4,1 proc. do 8,4 proc.).

>>> Rynek radiowy w Bydgoszczy

W Białymstoku na czele uplasowało się RMF FM (w dół z 21,9 proc. do 16,6 proc. udziału). Drugie miejsce zajęło Radio ZET (wzrost z 10,9 proc. do 12,2 proc.). Podium uzupełnia Radio Białystok, które awansowało z miejsca piątego (z 6,5 proc. do 10,4 proc.). Z trzeciej na czwartą pozycję spadła Trójka (z 10,8 proc. do 9,1 proc.).

>>> Rynek radiowy w Białymstoku

W Kielcach pierwsze miejsce zajęło RMF FM (spadek z 17,3 proc. do 16 proc. udziału). Druga była Trójka, która awansowała z miejsca czwartego (z 8 proc. do 13,4 proc.). Z pozycji wicelidera na ostatnią lokatę podium spadło Polskie Radio Kielce (z 15,1 proc. do 12 proc.). Z kolei na czwartą pozycję - z szóstej - awansowało VOX FM (z 7,1 proc. do 8,2 proc.).

>>> Rynek radiowy w Kielcach

W Lublinie na pozycję lidera awansowała Trójka, która przed rokiem była druga (z 13,3 proc. do 13,4 proc.). Na drugie miejsce - z trzeciego - awansowało RMF FM (pomimo straty z 13,2 proc. do 13,1 proc.). Podium uzupełnia Radio ZET, które przed rokiem było liderem (z 13,5 proc. do 10,5 proc.). Czwarta była Jedynka, która awansowała z miejsca szóstego (z 8,9 proc. do 9,1 proc.).

>>> Rynek radiowy w Lublinie

W Radomiu liderem było Rekord FM (spadek z 27,7 proc. do 22,8 proc. udziału). Drugie miejsce należało do Radio ZET. Ostatnią lokatę podium zajęło RMF FM (z 11,2 proc. do 13,3 proc.), które wyprzedziło Eskę (z 14,5 proc. do 11,8 proc.).

>>> Rynek radiowy w Radomiu

W Częstochowie pozycję lidera zajęło Radio ZET (z 15,5 proc. do 17,4 proc. udziału), które wyprzedziło RMF FM (z 18,7 proc. do 16,6 proc.). Podium uzupełnia Trójka (taki sam udział na poziomie 14,1 proc.), która wyprzedziła Radio Jura (z 15,3 proc. do 12 proc.).

>>> Rynek radiowy w Częstochowie

W Toruniu pierwsze miejsce zajęła Trójka (spadek z 15,5 proc. do 15,1 proc. udziału). Z czwartej na drugą lokatę awansowało Radio Gra (z 10,4 proc. do 14,5 proc.). Ostatnią pozycję podium zajęło RMF FM, które spadło z miejsca drugiego (z 13,6 proc. do 12,5 proc.). Oczko niżej znalazło się Radio ZET (z 10,1 proc. do 9,9 proc.), będące w analogicznym okresie rok wcześniej na piątej pozycji.

>>> Rynek radiowy w Toruniu

W Rzeszowie nowym liderem zostało Radio ZET (z 11,2 proc. do 15,9 proc. udziału), które wyprzedziło RMF FM (z 18,2 proc. do 15,2 proc.). Podium uzupełniają Złote Przeboje Res (wzrost z 6,6 proc. do 10,1 proc.), które przed rokiem były ósme. Czwartą lokatę zajęła Trójka (spadek z 9,7 proc. do 9,4 proc.).

>>> Rynek radiowy w Rzeszowie

Przypomnijmy, że liderem ogólnopolskiego rynku radiowego w IV kwartale 2016 roku w grupie wiekowej od 15 do 75 lat było RMF FM. Natomiast wśród sieci pierwsze miejsce należało do Eski.

 

Autor: Michał Kurdupski

Wiecej informacji: radio w Polsce, radio w miastach, radio track

Komentarze (11) Dodaj komentarz

  1. Przytaczać powodów pozytywnych i negatywnych, tych które rozumiem i nie, które mi się podobają lub nie, czemu tak jest. Oraz oczywistości, że wielu ludzi się nie pyta, albo b.rzadko, że te ankiety są jakie są,systemy badań też,pomiary technologie, choć akurat ilość włączonych odbiorników na jakimś kanale radiowym nie od dziś jest do zbadania i weryfikacji ze zdumiewającą i nniezwykle dokładną precyzją. Zostawmy prawdziwość, cele publikacji danych o oglądalności i słuchalności i cele mediów, ich władz,czy władz nad władzami danej sieci, kanału. Czy to, że ludzie słuchają z różnych źródeł danych stacji, jedni słuchają jednej, drudzy bardzo wielu stacji w ciągu doby.
    Zwracam uwagę tylko tylko na jeden fakt, może przestarzały dziś, ale wciąż ważny. Weźci e sobie jakiś przeciętny odbiornik lepszy gorszy, mały duży samo radio, czy z magnetofonem,mp 3 4 sery...czy inną wieżę,itd.i zobaczcie jakie stacje odbierają i gdzie i jak. Każdy wie jakie nadajniki mają te trzy stacje i jakie mają sąsiednie. nO każdy...tak się mówi. Nie neguję wielu innych przyczyn, nawyków, gustów. Odwiecznym problemem jest właśnie to, prócz paru innych problemów mediów. Oczywiście...z każdym rokiem to już inna skala problemu, ktoś powie, że dziś już żadna, że to historia. Ten temat zawsze wraca, gdy te stacje, a zwłaszcza te dwie komercyjne są na czele. Wiem, że wielu słucha z innych, konkretnych powodów, albo dlatego,że nie chce słuchać tamtych, ale... Natomiast pozycja trójki jakby nie patrzeć zadaje kłam...NO ale zawsze mozna rzec, że to promosy i hłam i że durne ludzie tych nowych słuchajo + tych nielicznych:) co jeszcze zostali z tych starych. Oczywiście wiem, że słuchający na smartcapie i innych takich lub na lapku i ciapku stacjonarnym nie ma problemu i dla niego nie ma tematu. Pytanie, na ile to się liczy, no słuchalność radiową łatwiej zmierzyć, a bardzo konkretnie wiadomo ilu użytkowników słucha w necie w danym momencie,danej audycji przez cały czas jej trwania, itd.Kilka lat temu no już więcej niż kilka jedynka też była wśród tych dużo słabszych niż te trzy;stacji było mniej i nie każda jeszcze tak łatwo była gdzie indziej odbieralna w necie, mnie osób tak słuchało,a le oczywiscie już wiele. Dziś te stacje są na dekoderach na głównej b.wąskiej liście np. dek.polsatu i w dużo dalej leżących kanałach. Jedynka też. Teraz są w końcu te pomysły, o których ja od lat mówię,by inne stacje te regionalne, mniejsze, mniej znane, internetowe, można było odbierać przez dekodery i innymi sposobami. Oby tylko na 20letnim gadaniu się nie skończyło i dostępie dla wybranych i zaawansowanych użytkowników,w sensie wyrobionych. NO, ale zawsze można na strony z apkami albo na stronę radia i słuchać i tyle.
    Radio ma przed sobą długą i dobrą przyszłość, dobre radio;pewnie to kiepskie albo wyłącznie jednego formatu też, choć jednak takie radio mogą wyprzeć telewizje muzyczne, zwłaszcza,jeśli dołożą paplającego na żywo albo z odtworu:) Kogośtam, ale i bez tego może się obyć. NO tak czy inaczej, filmów w dobrych stacjach radiowych nie ma,a one są i będą.Filmy też. :)

Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl

  reklama

POPULARNE

Zobacz więcej

Newsletter

Monitoring mediów

Zobacz więcej