SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Rynek reklamowy lekko w górę. Mniejsze wydatki w telewizji, gazetach i na outdoorze

Po pięciu miesiącach br. tradycyjne media zarobiły cennikowo na reklamach 3 proc. więcej niż przed rokiem. Wzrosły przychody radia, magazynów, kin i indooru, spadły - telewizji, gazet i outdooru.

Wydatki na reklamę we wszystkich - poza internetem - mediach wyniosły w okresie od stycznia do maja br. 11,8 mld zł - wynika z raportu Kantar Media przygotowanego dla Wirtualnemedia.pl (dane cennikowe netto, bez rabatów i autopromocji). Było to 2,9 proc. więcej niż rok wcześniej.

W omawianym okresie reklamodawcy wydali więcej na reklamy w radiu, magazynach, kinach i na indoorze. Zmalały natomiast ich budżety w telewizji, dziennikach i na nośnikach reklamy zewnętrznej.

Cennikowe wpływy reklamowe (dane Kantar Media)

WIRTUALNEMEDIA.PL

I-V 2014

I-V 2015

zmiana proc.

TELEWIZJA

6 716 096 274 zł

6 550 405 458 zł

-2,5

RADIO

1 719 241 685 zł

2 055 957 015 zł

19,6

GAZETY

636 992 068 zł

624 144 854 zł

-2

MAGAZYNY

1 200 482 932 zł

1 363 904 031 zł

13,6

OUTDOOR

589 999 900 zł

583 825 815 zł

-1

KINA

561 918 014 zł

574 178 695 zł

2,2

INDOOR

9 654 420 zł

16 531 450 zł

71,2

Razem

11 434 386 293 zł

11 768 947 318 zł

2,9

Stacje radiowe zwiększyły wpływy z reklam o 19,6 proc., do blisko 2,1 mld zł. Wydawcy magazynów zarobili o 13,6 proc. więcej niż rok temu - 1,4 mld zł. Na reklamy w kinach przeznaczono 2,2 proc. więcej (574,2 mln zł), a na indoor - 71,2 proc. więcej (16,5 mln zł).

Wartość emitowanych reklam w telewizjach wyniosła w pierwszych pięciu miesiącach br. 6,6 mld zł , czyli 2,5 proc. mniej niż rok temu.

Na reklamy w dziennikach marketerzy wydali 624,1 mln zł, o 2 proc. mniej niż przed rokiem. Z kolei firmy reklamy zewnętrznej zarobiły 583,8 mln zł, a więc 1 proc. mniej w skali roku.

Dołącz do dyskusji: Rynek reklamowy lekko w górę. Mniejsze wydatki w telewizji, gazetach i na outdoorze

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl