SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Rynek reklamowy urośnie w br. o 5 proc. Telewizja dwa razy większa od internetu

Według domu mediowego Carat globalna wartość rynku reklamowego zwiększy się w całym 2014 roku o 5 proc., a w przyszłym roku - o kolejne 5 proc. Wydatki najmocniej wzrosną w internecie, a zmaleją w prasie.

fot. Shutterstock.comfot. Shutterstock.com

Prognoza Carat jest oparta na danych z 59 rynków z całego świata. W porównaniu z marcem br. firma podniosła prognozę globalnego wzrostu wydatków reklamowych o 0,2 pkt proc. - z 4,8 proc. do 5 proc.

Motorami tego i przyszłorocznego wzrostu będzie Ameryka Południowa, w której rynek reklamowy w br. urośnie o 12,1 proc., a w 2015 roku - o 11,8 proc. W regionie Azji i Pacyfiku wzrosty wyniosą 5,4 proc. i 5,9 proc., za to w Europie Zachodniej - tylko o 2,7 proc. i 2,5 proc.

W porównaniu z prognozą sprzed pół roku Carat mocno obniżył szacunkowy wzrost w Rosji - w br. z 8 do 3,9 proc., a w przyszłym roku z 7 do 5 proc., co wynika z niestabilnej sytuacji gospodarczej w tym kraju wynikającej z konfliktu z Ukrainą.

Największym kanałem komunikacji marketingowej w tym i przyszłym roku pozostanie telewizja, w której wydatki zwiększą się, odpowiednio, o 4,8 i 4,3 proc. Jednak ponieważ wzrosty w internecie wyniosą aż 16,1 i 15,5 proc., nieznacznie zmaleje udział telewizji w torcie reklamowym - z 43,2 do 42,9 proc. Za to internet zanotuje wzrost udziału z 20,5 do 22,6 proc.

Przypomnijmy, że według prognozy ZenithOptimedia z czerwca globalny rynek reklamowy wzrośnie w br. o 5,4 proc. (zobacz szczegóły), natomiast według eMarketera - o 5,7 proc. (więcej na ten temat).

Dołącz do dyskusji: Rynek reklamowy urośnie w br. o 5 proc. Telewizja dwa razy większa od internetu

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
pavv
Dobrze powiedziane - wzrosną wydatki na reklamę, ale jej docieranie do klienta zmaleje o około 10%. No ale trzeba mózgi reklamodawcom prać.
odpowiedź