SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Lidl, Orange i Kaufland najaktywniejszymi markami w telewizji w I półroczu

Pierwsze miejsce wśród najatrakcyjniejszych marek w telewizji w pierwszym półroczu 2023 roku pod względem GRP był Lidl. Na podium znalazły się Orange i Kaufland - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.

Bloki reklamowe Lidla w pierwszym półroczu 2023 roku wygenerowały sumarycznie 28 831 punktów ratingowych GRP. W porównaniu do analogicznego okresu rok wcześniej wynik zmniejszył się o 14,87 proc. - wynika z analizy Media Context, opartej na danych Nielsen Audience Measurement.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę

Druga w rankingu marka Orange wygenerowała 15 788 GRP (spadek o 8,84 proc.), która awansowała z czwartej lokaty. Z siódmego na trzecie miejsce awansował Kaufland (15 077 GRP; + 4,28 proc.).

Czwarte miejsce zajęła marka Media Expert, która awansowała z piątej lokaty (15 028 GRP; - 4,64 proc.). Pierwszą piątkę (po awansie z 13. lokaty) uzupełnia Carrefour (15 011 GRP; + 44,31 proc.).

W top 10 znalazły się jeszcze takie marki, jak: Leroy Merlin (14 884 GRP; + 12,90 proc.), Biedronka (14 584 GRP; - 19,51 proc.), Castorama (14 185 GRP; + 54,17 proc.), Plus (13 521 GRP; - 13,64 proc.) i Allegro (13 063 GRP; + 34,02 proc.).

- Liderem rankingu najsilniejszych marek w telewizji w pierwszym półroczu niezmiennie pozostaje Lidl, który mimo znacząco obniżonej aktywności rok do roku, podobnie jak i w zeszłym roku, mocno zdystansował pozostałe marki. Na pozostałych pozycjach zestawienia mamy natomiast naprawdę bardzo dużo roszad - komentuje portalowi Wirtualnemedia.pl Bartosz Zientek, prezes zarządu Media Context. - Zeszłoroczny wicelider - Play spadł do drugiej dziesiątki zestawienia, zaliczając jednocześnie największy spadek spośród wszystkich marek w zestawieniu - to oczywiście należy tłumaczyć zeszłoroczną silną kampanią związaną z przejęciem UPC. Natomiast Biedronka, zeszłoroczny brązowy medalista, uplasował się dopiero na siódmej lokacie, jednocześnie dając się wyprzedzić dwóm innym bezpośrednim konkurentem (z kategorii retail) Kaufland i Carrefour - dodaje.

Jak informuje Zientek, w 2022 roku poza zestawienie wypadły: Apap, McDonalds oraz Aldi. Ten ostatni jest oczywiście efektem tego, że zeszły rok jako okres launchowy musiał potraktować nieco bardziej agresywnie i należało się spodziewać, że w tym roku może spaść w rankingu - analizuje ekspert.

- Liderem wzrostów w zestawieniu jest Castorama, która w zeszłym roku uplasowała się tuż pod progiem (21), ale dzięki ponad 50 proc. wzrostowi ilości wygenerowanych GRP podskoczyła aż o 13 pozycji. Na uwagę zasługuje powracające do rankingu Euro RTV AGD oraz KFC, które nie gościło w rankingu nigdy od czasy, gdy go prowadzimy. Obie marki notują ogromne wzrosty - odpowiednio 39 proc. i 49 proc. - mówi nam Zientek. - Ranking staje się coraz bardziej zdominowany przez kategorię retail (11 marek). Jednak dość ciekawie dzieje się tuż za progiem, bo tam mamy do czynienia z silną walką w kategorii finansowej - w trzeciej dziesiątce mamy aż 4 marki finansowe z czego dwie zaliczają ogromny progres. Końcówka roku i dalsze zawirowania na rynku finansowym mogą spowodować, że na koniec roku ktoś dołączy do jedynego na daną chwile obecnego w rankingu Credit Agricole - analizuje ekspert.

GRP (Gross Rating Point) jest to wartość określająca oglądalność w punktach procentowych pojedynczej emisji reklamy lub sumę pojedynczych oglądalności w całej kampanii reklamowej. Wskaźnik odzwierciedla natężenie kampanii reklamowej i jest uznawany za jej najbardziej syntetyczną miarę.

Dołącz do dyskusji: Lidl, Orange i Kaufland najaktywniejszymi markami w telewizji w I półroczu

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl