SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

2,5 mld zł cennikowo na reklamę telewizyjna w czerwcu. Duże wzrosty TVP1 i TVP2

Cennikowe wpływy reklamowe telewizji w czerwcu 2018 roku były o 15 proc. wyższe, niż w analogicznym okresie rok wcześniej. Liderem przychodów z reklam był Polsat, a najwięcej na spoty telewizyjne wydała firma Unilever.

W zeszłym miesiącu polskie stacje telewizyjne wyemitowały łącznie 2,87 mln spotów reklamowych, o 11,67 proc. więcej, niż w analogicznym okresie rok wcześniej. Trwały one 17,43 tys. godzin (rok wcześniej czas ten wyniósł 15,70 tys. godzin).

Cennikowe wydatki na reklamę (bez rabatów) we wszystkich stacjach wyniosły łącznie 2,45 mld zł, co oznacza wzrost w skali roku o 14,53 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

Najwyższe cennikowe wpływy reklamowe, wynoszące 360,95 mln zł, odnotował w zeszłym miesiącu Polsat. Jego przychody były o 8,09 proc. niższe, niż w analogicznym okresie rok wcześniej.

Drugą lokatę zajął TVN, którego wpływy zwiększyły się o 6,63 proc. do 265,89 mln zł.

Podium uzupełnia TVP1 (205,35 mln zł; wzrost o 147,59 proc.), a oczko niżej znalazła się TVP2 (105,21 mln zł; + 37,68 proc.).

Tuż za kanałami tzw. „wielkiej czwórki” znalazł się TV4 z wpływami na poziomie 45,97 mln zł i spadkiem o 23,58 proc. - największym w top 20.

20. miejsce zajął TVP Sport, który zanotował największy wzrost w top 20 - wynoszący 897,94 proc. do 22,90 mln zł. Duże wzrosty wpływów reklamowych TVP1, TVP2 oraz TVP Sport wynikają z tego, że stacje te w zeszłym miesiącu relacjonowały mundial. Tylko na wszystkich meczach i studiach pokazywanych wokół spotkań fazy grupowej piłkarskich rozgrywek Jedynka zarobiła 119,58 mln zł, Dwójka - 32,61 mln, a TVP Sport - 19 mln.

Najwięcej na reklamę w telewizji - 67,68 mln zł - w czerwcu 2018 roku wydała firma Unilever. Jej wydatki spadły rok do roku o 0,08 proc. Kolejne miejsca zajęły: Procter & Gamble (65,07 mln zł; do góry o 162,78 proc.) i Ferrero (57,89 mln zł; + 37,78 proc.).

Prezentowane wpływy i wydatki reklamowe nie uwzględniają rabatów dawanych reklamodawcom, które mogą wynosić nawet 70-80 proc. Wyliczenia Nielsen Audience Measurement nie biorą pod uwagę również różnych modeli sprzedaży czasu reklamowego. Część reklam sprzedawana jest nie z cennika (są tam ceny za spot w konkretnym bloku), ale reklamodawca płaci za realną widownię, która oglądała w tym czasie daną stację telewizyjną.

Dołącz do dyskusji: 2,5 mld zł cennikowo na reklamę telewizyjna w czerwcu. Duże wzrosty TVP1 i TVP2

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
jacek
lotos ładnie finansuje tvpis, dziękujemy.
odpowiedź