SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

W październiku wzrosły wpływy z reklam Polsatu i TVP 1, spadły - TVN i TVP 2. Liczba spotów wzrosła o 4 proc. (raport)

Cennikowe wpływy reklamowe telewizji w październiku 2020 roku względem analogicznego okresu rok wcześniej zwiększyły się o 3,56 proc. Liderem przychodów z reklam był Polsat, którego wzrosły wpływy z reklam - tak jak i TVP1, spadły - TVN i TVP2. Najwięcej na spoty telewizyjne wydała firma Aflofarm.

W zeszłym miesiącu polskie stacje telewizyjne wyemitowały łącznie 3,38 mln spotów reklamowych, o 4,26 proc. więcej, niż w analogicznym okresie rok wcześniej. Trwały 20,47 tys. godzin (rok wcześniej czas wyniósł 19,70 tys. godzin).

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę

Cennikowe wydatki na reklamę (bez rabatów) we wszystkich stacjach wyniosły łącznie 3,29 mld zł, co oznacza wzrost w skali roku o 0,58 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

Wzrosły wpływy z reklam Polsatu i TVP 1, spadły - TVN i TVP 2

Najwyższe cennikowe wpływy reklamowe, wynoszące 510,67 mln zł, odnotował w zeszłym miesiącu Polsat. Jego przychody były o 2,66 proc. wyższe, niż w analogicznym okresie rok wcześniej.

Drugi był TVN, którego wpływy zmniejszyły się o 8,38 proc. do 407,81 mln zł.

Podium uzupełnia TVP2 (188,65 mln zł; spadek o 4,13 proc.), a czwarta była TVP1 (175,10 mln zł; + 13,84 proc.).

Tuż za kanałami tzw. „wielkiej czwórki” znalazł się kanał TVN7 z wpływami na poziomie 89,43 mln zł i wzrostem o 15,26 proc.

Aflofarm na czele wydatków

Najwięcej na reklamę w telewizji - 159,89 mln zł - w październiku 2020 roku wydała firma Aflofarm. Jej wydatki wzrosły rok do roku o 11,70 proc. Kolejne miejsca zajęły: Ferrero (117,10 mln zł; do góry o 33,03 proc.) i Nestle (76,13 mln zł; + 4,83 proc.).

Prezentowane wpływy i wydatki reklamowe nie uwzględniają rabatów dawanych reklamodawcom, które mogą wynosić nawet 70-80 proc. Wyliczenia Nielsen Audience Measurement nie biorą pod uwagę również różnych modeli sprzedaży czasu reklamowego. Część reklam sprzedawana jest nie z cennika (są tam ceny za spot w konkretnym bloku), ale reklamodawca płaci za realną widownię, która oglądała w tym czasie daną stację telewizyjną.

Dołącz do dyskusji: W październiku wzrosły wpływy z reklam Polsatu i TVP 1, spadły - TVN i TVP 2. Liczba spotów wzrosła o 4 proc. (raport)

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
zaki
kogo to obchodzi ?
odpowiedź