Rynek reklamy telewizyjnej w 2017 roku urósł o 11 proc. do 27 mld zł. Na czele Polsat i Aflofarm

Cennikowe wpływy reklamowe telewizji w ub.r. były o 11 proc. wyższe, niż w analogicznym okresie rok wcześniej. Liderem przychodów z reklam był Polsat, a najwięcej na spoty telewizyjne wydała firma Aflofarm.

Michał Kurdupski
Michał Kurdupski
Udostępnij artykuł:
Rynek reklamy telewizyjnej w 2017 roku urósł o 11 proc. do 27 mld zł. Na czele Polsat i Aflofarm
Zygmunt Solorz

W 2017 roku polskie stacje telewizyjne wyemitowały łącznie 31,47 mln spotów reklamowych, o 15,94 proc. więcej, niż w 2016 roku. Trwały one 197 tys. godzin (rok wcześniej czas ten wyniósł 171,86 tys. godzin) - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemddia.pl.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/wszystkie-dzienniki-stracily-widzow-w-2017-roku-fakty-liderem ##

Cennikowe wydatki na reklamę (bez rabatów) we wszystkich stacjach wyniosły łącznie 27,03 mld zł, co oznacza wzrost w skali roku o 10,52 proc.

grafika

Najwyższe cennikowe wpływy reklamowe, wynoszące 4,35 mld zł, odnotował w zeszłym roku Polsat. Jego przychody były o 13,87 proc. wyższe, niż w roku poprzedzającym.

Drugą lokatę zajął TVN, którego wpływy zwiększyły się o 14,55 proc. do 3,23 mld zł. Na ostatniej pozycji podium uplasowała się TVP2 (1,31 mld zł; wzrost o 15,89 proc.), która wyprzedziła siostrzaną TVP1 (1,19 mld zł; w dół o 14,60 proc.).

Tuż za kanałami tzw. „wielkiej czwórki” znalazła się stacja TV4 z wpływami na poziomie 795,41 mln zł i wzrostem o 15,01 proc.

Większość pozostałych stacji znajdujących się w top 20 zanotowało wzrosty przychodów z reklam, a najwięcej zyskał kanał 4Fun TV - było to 412,03 proc. do 371,64 mln zł. Na czele spadków znalazł się z kolei Discovery Channel (w dół o 21,85 proc. do 309,17 mln zł).

grafika

Zdecydowanie najwięcej na reklamę w telewizji w 2017 roku - 1,42 mld zł - wydała firma farmaceutyczna Aflofarm. Jej wydatki wzrosły rok do roku o 26,50 proc. Kolejne miejsca zajęły: Nestle (666,93 mln zł; do góry o 21,62 proc.) i Polkomtel (630,25 mln zł; + 68,54 proc.).

grafika

Z kolei w grudniu 2017 roku wyemitowano 2,83 mln spotów reklamowych (o 12,80 proc. więcej, niż w grudniu 2016 roku). Trwały one 17,74 tys. godzin. Z danych cennikowych wydatki na reklamę wyniosły 2,54 mld zł.

grafika

Również i w tym ujęciu największe wpływy reklamowe miał Polsat (347,77 mln zł).

grafika

Także i największewydatki przypadły Aflofarmowi (103,66 mln zł).

grafika

Prezentowane wpływy i wydatki reklamowe nie uwzględniają rabatów dawanych reklamodawcom, które mogą wynosić nawet 70-80 proc. Wyliczenia Nielsen Audience Measurement nie biorą pod uwagę również różnych modeli sprzedaży czasu reklamowego. Część reklam sprzedawana jest nie z cennika (są tam ceny za spot w konkretnym bloku), ale reklamodawca płaci za realną widownię, która oglądała w tym czasie daną stację telewizyjną.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online