„Rzeczpospolita” (Gremi Business Communication) w I kwartale 2016 roku miała średnią sprzedaż e-wydań na poziomie 11 082 egz. W skali roku tytuł ten zanotował wzrost wynoszący 11,48 proc. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
Drugą pozycję w badanym okresie zajął „Dziennik Gazeta Prawna” (Infor Biznes) ze średnim wynikiem na poziomie 10 283 egz., o 16,19 proc. większym niż w analogicznym okresie rok wcześniej. Jednocześnie był to największy wzrost w zestawieniu.
Na podium uplasował się jeszcze „Puls Biznesu” (Bonnier Business Polska). Średnia sprzedaż e-wydań tego dziennika zwiększyła się rok do roku o 1,11 proc. do 2 819 egz.
Z kolei największy spadek sprzedaży e-wydań, wynoszący 21,53 proc. do 328 egz., osiągnęła „Gazeta Polska Codziennie” (Forum). Spadła ona z miejsca szóstego na siódme.

W I kwartale 2016 roku tylko jeden dziennik wykazał sprzedaż mutacji cyfrowych. Była to „Gazeta Wyborcza”, której wynik w porównaniu do analogicznego okresu 2015 roku zmalał o 12,35 proc. i wyniósł 724 egz.
##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/gazeta-wyborcza-najwiecej-stracila-w-i-kwartale-2016-tylko-gazeta-polska-codziennie-na-plusie ##
Wśród dzienników regionalnych i lokalnych pozycja lidera średniej sprzedaży e-wydań w I kwartale 2016 roku należała do „Echa Dnia” (Polska Press Grupa). Jego wynik wyniósł 1 176 egz., po wzroście o 21,24 proc.
Z szóstego na drugie miejsce awansował „Dziennik Bałtycki” (Polska Press Grupa). Średnia sprzedaż ogółem tego dziennika w analizowanym okresie wyniosła 630 egz., po wzroście o 112,84 proc.
Na podium znalazł się jeszcze „Głos Wielkopolski” (Polska Press Grupa), którego średni wynik e-wydań zwiększył się o 12,50 proc. do 477 egz. W I kwartale 2015 roku tytuł ten był czwarty.Piąte miejsce (po awansie z 14. lokaty) zajął „Dziennik Łódzki” (Polska Press Grupa), którego średni wynik e-wydań zwiększył się o 367,39 proc. do 430 egz. Jednocześnie był to największy wzrost w zestawieniu.

Największy spadek z kolei odnotował „Express Ilustrowany” (również Polska Press Grupa), który w rankingu spadł z miejsca 20. na 22. - ostatnie. Średni wynik tej gazety zmalał bowiem o 43,24 proc. i ostatecznie wyniósł 21 egz.
##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/gazeta-pomorska-liderem-sprzedazy-w-i-kwartale-wszystkie-dzienniki-na-minusie ##
W segmencie tygodników opinii w I kwartale br. liderem była „Polityka” (Polityka). Zanotowała ona średnią sprzedaż e-wydań wynoszącą 10 836 egz., po wzroście o 16,09 proc.
Druga pozycja w badanym okresie należała do tygodnika „Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska) ze średnim wynikiem na poziomie 5 749 egz. Tytuł ten zanotował największy wzrost w zestawieniu, wynoszący 40,08 proc.
Na podium uplasował się jeszcze „Tygodnik Do Rzeczy” (Orle Pióro), który przed rokiem był czwarty. Jego średnia sprzedaż e-wydań zwiększyła się rok do roku o 23,88 proc. do 1 743 egz.Z kolei największy spadek sprzedaży e-wydań, wynoszący 42,05 proc. do 882 egz., zanotował „Wprost” (AWR „Wprost”). Tygodnik ten spadł z miejsca trzeciego na piąte.

Dwa tygodniki opinii w I kwartale br. wykazały sprzedaż mutacji cyfrowych. Była to „Polityka” (której wynik w porównaniu do I kwartału ub.r. zmalał o 13,91 proc. i wyniósł 2 314 egz.) oraz „Tygodnik Powszechny” (Tygodnik Powszechny; 1 209 egz.; w dół o 2,34 proc.).
##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/tylko-wprost-i-gosc-niedzielny-na-minusie-w-i-kwartale-rekord-tygodnika-powszechnego ##
E-wydania to dostępne w internecie wersje gazet, identyczne pod względem zawartości z wersjami papierowymi. Ich sprzedaż wraz ze sprzedażą wydań drukowanych zaliczana jest do sprzedaży ogółem.Mutacje cyfrowe to wydania różniące się finalnie od wersji papierowych, wzbogacone np. o dodatkowe zdjęcia czy multimedia. Raportowane są tutaj np. wydania dzienników na tablety (iPady, Kindle). Sprzedaż mutacji cyfrowych nie jest zaliczana do sprzedaży ogółem.Z kolei sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.











