Cennikowe przychody reklamowe (bez rabatów i autopromocji) dzienników w sierpniu br. wyniosły 107,04 mln zł, o 14,12 mln zł mniej niż przed rokiem, co oznacza spadek o 11,6 proc. - wynika z danych Kantar Media opracowanych przez Wirtualnemedia.pl.
Przypomnijmy, że w I półroczu br. cennikowe wpływy reklamowe gazet codziennych zmalały o 6,3 proc. (zobacz szczegóły), a według szacunków Starlinka rzeczywiste przychody zmalały o 20,6 proc., do 160,3 mln zł (więcej na ten temat). Natomiast ZenithOptimedia Group prognozuje, że w całym br. zmniejszą się o 16,1 proc. (więcej o tym).
##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/super-express-dogonil-gazete-wyborcza-ostro-w-dol-przeglad-sportowy-i-gazeta-polska-codziennie ##
W sierpniu trzy dzienniki zarabiające najwięcej z reklam zanotowały spore spadki tych wpływów. Cennikowe przychody „Gazety Wyborczej” (Agora) zmalały o 3,53 mln zł, do 29,1 mln zł (10,8 proc. w dół), „Polski” (Polskapresse) - o 2,16 mln zł, do 17,09 mln zł (spadek o 11,2 proc.), a „Faktu” (Ringier Axel Springer Polska) - o 1,28 mln zł, do 12,53 mln zł (9,3 proc. w dół).

Jeszcze mocniej skurczyły się wpływy reklamowe „Rzeczpospolitej” (Gremi Business Communication) - o 3,13 mln zł (czyli 44,7 mln zł). Natomiast „Dziennik Polski” (Polskapresse) zanotował spadek o 598,3 tys. zł (to 26 proc. w dół).
Za to „Super Express” (Murator) cennikowo zarobił z reklam o 1,94 mln zł więcej niż rok wcześniej (to 25 proc. w górę), a bezpłatne „Metro” (Agora) - o 1,34 mln zł więcej (23,1 proc. w górę). Procentowo jeszcze bardziej wzrosły przychody to „Przeglądu Sportowego” (Ringier Axel Springer Polska) - o 35,5 proc., z 1,61 do 2,19 mln zł.
##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/gazeta-pomorska-na-czele-sprzedazy-dziennikow-regionalnych-wszystkie-tytuly-na-minusie ##











