SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

„Rzeczpospolita” i „Fakt” zarabiają coraz mniej z reklam

We wrześniu br. polskie gazety cennikowo zarobiły z reklam 4,5 proc. mniej niż rok wcześniej. Największe spadki wpływów reklamowych zanotowały „Rzeczpospolita”, „Fakt” i „Echo Miasta”, a największy wzrost osiągnął „Super Express”.

Z danych Kantar Media przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl wynika, że 4,5 proc. to spadek cennikowych wpływów reklamowych gazet bez autopromocji. Z uwzględnieniem autopromocji te przychody zmniejszyły się o 3 proc., podczas gdy wydatki na autopromocję wzrosły o 27,7 proc.

>>> Wszystkie dzienniki tracą, najwięcej „Rzeczpospolita”

Wśród czołowych gazet największe spadki cennikowych wpływów reklamowych zanotowały we wrześniu „Rzeczpospolita” (Presspublica) - 23,3 proc., darmowe „Echo Miasta” (Polskapresse) - 15,5 proc., oraz „Fakt” (Ringier Axel Springer Polska) - 15,1 proc. Nieznacznie mniej niż rok wcześniej zarobiły też z reklam liderujące pod tym względem w segmencie dzienników „Gazeta Wyborcza” (Agora) - o 8 proc., oraz „Polska” (Polskapresse) - o 1,2 proc.

>>> Dzienniki regionalne dalej tracą czytelników - liderem „Gazeta Pomorska”

Z drugiej strony wpływy reklamowe „Dziennika Gazety Prawnej” (Infor Biznes) były o 8,1 proc. wyższe niż rok wcześniej, a „Pulsu Biznesu” (Bonnier Business Polska) - o 9,3 proc. Bezpłatne „Metro” (Agora) zarobiło z reklam 12,8 proc. więcej, a regionalna „Gazeta Pomorska” - 19,8 proc. więcej. Natomiast przychody reklamowe „Super Expressu” (Murator) były aż o 24,3 proc. wyższe niż rok wcześniej.

Cennikowe wpływy reklamowe gazet (bez autopromocji)
 IX.2011IX.2010
Gazeta Wyborcza66 556 294 zł72 326 998 zł
Polska28 481 060 zł28 813 687 zł
Fakt20 576 024 zł24 243 323 zł
Rzeczpospolita13 518 839 zł17 624 029 zł
Metro11 670 850 zł10 342 740 zł
Super Express10 975 005 zł8 830 045 zł
Dziennik Gazeta Prawna7 451 354 zł6 891 540 zł
Gazeta Pomorska4 422 581 zł3 690 802 zł
Puls Biznesu4 293 080 zł3 928 280 zł
Echo Miasta4 239 467 zł5 015 758 zł
monitorowane tytuły razem212 903 178 zł222 878 978 zł
 
monitorowane tytuły razem - z autopromocją226 384 962 zł233 437 979 zł
monitorowane tytuły razem - autopromocja13 481 784 zł10 559 001 zł


 

Dołącz do dyskusji: „Rzeczpospolita” i „Fakt” zarabiają coraz mniej z reklam

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Łgarstwa!!!!!!!!!!!!!
..................z Gawna Wymiotnego uczyniono zwykłego Toy-Toya , taka bardzacha przenośna !!!!!!!!!!!!!!!!!!!11111
odpowiedź
User
ibex
Ciekawy ten polski rynek prasy. Najlepiej sprzedające się tytuły mają najmniejsze wpływy z reklam. Tak załatwia się nieprawomyślną prasę. Głodem! Ludzie, przestańcie kupować GW, wzdętą już od dodatków jak tygodniowy topielec. Dajcie jej spokojnie umrzeć.
odpowiedź