SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google RSS Twitter

Saatchi & Saatchi formalnie przejęło Interactive Solutions

Po czterech latach agencja Saatchi & Saatchi formalnie przejęła agencję digital Interactive Solutions. Firmą zatrudniającą ponad 400 pracowników w dwóch siedzibach  (Warszawa i Poznań) kieruje Krzysztof Andrzejczak.

Krzysztof Andrzejczak Article

Proces przejęcia rozpoczął się pod koniec października 2013 roku i był poprzedzony kilkuletnim okresem współpracy obu agencji.

Jako główny cel fuzji wskazano chęć wzmocnienia oferty komunikacji zintegrowanej na rynku polskim oraz w całym regionie Europy Środkowo-Wschodniej, Bliskiego Wschodu i Afryki. Jak wskazano w oficjalnym komunikacie prasowym, został on osiągnięty.

- Cztery lata w życiu agencji reklamowej to bardzo dużo. Przez ten czas Saatchi & Saatchi i Interactive Solutions nauczyły się współdziałać, co zaowocowało stworzeniem wyjątkowych rozwiązań komunikacyjnych. Powstały nowe usługi i produkty z zakresu ATL/BTL, innowacyjne rozwiązania ecommerce, poszerzył się także zasięg działań agencji. Agencja wyróżnia się zarówno znakomitym poziomem doradztwa strategicznego, jak i umiejętnością budowania historii marek w kanałach tak dotychczas nietypowych jak ecommerce. Odpowiedzialność za zarządzanie globalnym ekosystemem digitalowym największych światowych marek pokazuje, że Saatchi & Saatchi IS w obecnym kształcie pełni rolę pierwszoligowego gracza na arenie międzynarodowej - powiedział Tomasz Pawlikowski, chairman i CEO Publicis Communications w Polsce.

Obecnie agencja stawia sobie za cel umocnienie pozycji rynkowej, rozwój usług z obszarów e-commerce, full-service i creative-technologies. Firma zamierza powołać w tym celu komórkę innowacyjno-labową opartą o technologie VR i IoT, która będzie sprzedawać klientom zamknięte produkty, dedykowane poszczególnym branżom.

- Obecna oferta Saatchi & Saatchi IS to efekt synergii strategicznej komunikacji marketingowej, kreacji, ecommerce’u i aktywacji digitalowych. Naszym celem jest utrzymanie pozycji lidera rynku komunikacyjnego w Polsce i dalsza ekspansja Saatchi & Saatchi IS na świecie w obszarach, w których mamy unikalne kompetencje - mówi Krzysztof Andrzejczak.

Saatchi & Saatchi i Interactive Solutions – zmiany w ostatnich latach

Założona w 2004 roku Interactive Solutions została włączona do polskiego oddziału Saatchi & Saatchi, a kierujący nią Piotr Morkowski objął w nim funkcję executive vice president, a po roku – prezesa. Zarządzanie strukturą przejął (wraz z Patrycją Bruź-Soniewicką, managing directorem) po Igorze Kaleńskim, który odszedł z firmy. Od lipca 2016 roku jest prezesem agencji reklamowej BBDO Warszawa.

Kolejnym prezesem Saatchi & Saatchi IS, w maju 2017 roku został Tomasz Pawlikowski (równolegle kierował Publicis Communications), który przejął obowiązki rozstającego się z agencją Piotra Morkowskiego. Firmą zarządzał wraz z Patrycją Bruź-Soniewicką i Michałem Glapińskim.

Obecny prezes Saatchi & Saatchi IS, Krzysztof Andrzejczak, stanowisko objął w lipcu 2017 roku, dokąd przeszedł z Dentsu Aegis Network Poland. Za jego prezesury z firmą rozstali się m.in. Patrycja Bruź-Soniewicka, Michał Glapiński oraz ośmiu wysoko menadżerów wysokiego szczebla.

Kilkunastoosobowa grupa byłych menadżerów wysokiego szczebla z Saatchi & Saatchi IS, w tym Glapiński, pracuje obecnie w założonej przez Olgę Adamkiewicz platformie Brand New Galaxy. Patrycja Bruź-Soniewicka weszła natomiast do zarządu firmy.

W tym roku Saatchi & Saatchi IS zatrudniła troje co-managing directorów - Ewę Wolską-Rzewuską, Krzysztofa Szymczaka i Konrada Dorabialskiego. 

Saatchi & Saatchi IS w swoim portfolio ma takich klientów jak P&G, Coty, Duracel, BP, Merck, Mars, JBB, Microsoft, GSK, JDE, Visa, Mattel, IKEA. W branżowym konkursie Effie Awards została nagrodzona tytułem Agencji Roku.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Saatchi & Saatchi formalnie przejęło Interactive Solutions

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
Zobacz więcej w kategorii: Reklamy / Marketing