W spotach reklamowych suplementu produkowanego przez Sanofi pada sugestia, że cytrynian magnezu przyswaja się lepiej niż chelat (obydwie te substancje są składniami preparatów z magnezem i witaminą B6) oraz „nic nie przyswaja się lepiej od Magne B6 Max”. Te stwierdzenia nie spodobały się Olimp Labs, producentowi suplementu Chela-Mag B6, w skład którego wchodzi właśnie chelat.
Koncern zakwestionował również powoływanie się przez Sanofi w spotach na badanie naukowe, które - jak uzasadniano we wniosku o wstrzymanie reklam - jest nieobiektywne, niemiarodajne i posiada poważne wady metodologiczne. W najbliższym czasie rozpocznie się w tej sprawie proces wytoczony przez Olimp Labs.
Międzynarodowa kampania reklamowa promująca Magne B6 Max (przygotowana przez agencję Publicis Poland) ruszyła w Polsce w lutym. Akcję kierowano do kobiet prowadzących bardzo aktywny tryb życia (przeczytaj o tym). Działania prowadzono w telewizji w Polsce (kanały z oferty TVP, TVN i Polsatu), a także w Czechach, Rumunii, na Słowacji i Węgrzech.

Z przedstawicielami Sanofi i Olimp Labs nie udało nam się skontaktować.











