SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

„SE” i „Fakt” zyskują w sieci, „Rzeczpospolita” w dół

Wśród serwisów internetowych gazet ogólnopolskich najwięcej użytkowników i odsłon mają strony „Super Expressu”, „Faktu” i „Gazety Wyborczej”, a najdłużej internautów przyciągają witryny „Pulsu Biznesu” i „Parkietu”.

Z danych badania Megapanel PBI/Gemius przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl wynika, że w grudniu ub.r. serwisy 11 gazet ogólnopolskich miały (przy uwzględnieniu współodwiedzalności) 6,23 mln użytkowników, o 375 tys. więcej niż rok wcześniej. 10 witryn objętych audytem site-centric zanotowało łącznie 193,2 mln odsłon (wzrost o 11,2 mln w skali roku), a internauci spędzili na nich w sumie 2, 97 mln godzin (209 tys. więcej niż w grudniu ub.r.). Analiza nie obejmuje strony „Gazety Polskiej Codziennie” (gpcodziennie.pl), ponieważ nie jest ona badana w Megapanelu.

Najpopularniejszymi serwisami gazetowymi były w grudniu ub.r. witryny tabloidów „Super Express” (Murator) i „Fakt” (Ringier Axel Springer Polska). Pierwszy miał zdecydowanie najwięcej użytkowników (2,61 mln), a drugi - odsłon (64 mln). Obie strony pozostają na czele tego segmentu od dłuższego czasu - tak samo było wiosną ub.r., kiedy poprzedni raz analizowaliśmy popularność serwisów dzienników (zobacz szczegóły).

Witryna „Gazety Wyborczej” (Agora) miała w grudniu 730 tys. użytkowników mniej niż serwis „Super Expressu” i 330 tys. mniej niż „Faktu”, ale internauci korzystali z niej trzy razy dłużej niż ze strony „SE” i o jedną czwartą dłużej niż ze strony „Faktu”.

Wśród dwóch serwisów związanych z „Dziennikiem Gazetą Prawną” (Infor Biznes) popularniejszy jest dziennik.pl, który w grudniu zanotował 107 tys. real users i ponad dwa razy więcej odsłon niż gazetaprawna.pl.

Z kolei pod względem czasu, którzy średnio spędzili na nich internauci, zdecydowanie najlepiej wypadły serwisy dzienników ekonomicznych „Puls Biznesu” (Bonnier Business Polska) i „Parkiet” (Presspublica). Z każdego z nich przeciętny użytkownik korzystał przez 78 minut, czyli ponad trzy razy dłużej niż w przypadku stron „Gazety Wyborczej” i „Przeglądu Sportowego” (Ringier Axel Springer Polska).

>>> Najpopularniejsze serwisy tematyczne w grudniu 2012 roku

Serwisy gazet ogólnopolskich w grudniu 2012 (Megapanel PBI/Gemius)
serwisreal usersodsłonyodsłony mobilneczas na RU [godz:min:s]zasięg
se.pl2 613 71129 184 5611 877 86900:07:2813,51%
fakt.pl2 210 76059 915 0604 184 82200:18:0011,43%
wyborcza.pl1 881 20131 584 0592 398 49600:23:109,72%
dziennik.pl996 97517 820 030754 34500:14:205,15%
rp.pl949 06413 449 720637 11800:13:344,90%
gazetaprawna.pl889 4607 731 781310 84000:09:084,60%
przegladsportowy.pl330 8148 035 643733 79600:23:291,71%
polskatimes.pl311 9012 207 251108 49300:04:571,61%
pb.pl294 5766 373 377430 45501:18:341,52%
naszdziennik.pl129 015---0,67%
parkiet.com98 7345 264 869229 73801:18:250,51%


W ciągu 2012 roku najbardziej wzrósł zasięg serwisów Super Expressu” i „Faktu”. Pierwszy zyskał 465 tys. real users i 3,4 mln odsłon, a drugi - 585 tys. real users i 7,7 mln odsłon. Przy czym na stronie „SE” przeciętny użytkownik przebywał krócej niż przed rokiem o półtorej minuty, a na stronie „Faktu” - o prawie 3 minuty.

Wyborcza.pl i Dziennik.pl zanotowały podobne wyniki jak w grudniu 2011 roku. Natomiast serwis „Rzeczpospolitej” stracił 140 tys. real users i 6,8 mln odsłon, a użytkownik korzystał z niego średnio przez 6,5 minuty krócej. Gazetaprawna.pl miała 140 tys. real users mniej niż rok wcześniej, witryna „Przeglądu Sportowego” - 85 tys. real users i 2,5 mln odsłon więcej.

>>> Spada czytelnictwo dzienników, „Fakt” wyprzedził „Wyborczą”

Witryna „Pulsu Biznesu” straciła w skali roku 17 tys. real users, ale zyskała 970 tys. odsłon, a strona „Parkietu” straciła 30 tys. real users, ale zyskała 80 tys. odsłon. Z pierwszej użytkownik korzystał średnio przez 48 minut dłużej niż rok wcześniej (wzrost o 145 proc.), a z drugiej - 8 minut dłużej.

Serwisy gazet ogólnopolskich rok po roku (Megapanel PBI/Gemius)
serwisgrudzień 2012grudzień 2011
real usersodsłony ogółemczas na RU [godz:min:s]real usersodsłony ogółemczas na RU [godz:min:s]
se.pl2 613 71131 062 43000:07:282 147 91527 646 71700:09:04
fakt.pl2 210 76064 099 88200:18:001 624 03756 421 00900:20:53
wyborcza.pl1 881 20133 982 55500:23:101 824 15431 645 99300:22:27
dziennik.pl996 97518 574 37500:14:20998 57017 871 35400:14:11
rp.pl949 06414 086 83800:13:341 088 87620 878 53900:20:06
gazetaprawna.pl889 4608 042 62100:09:081 046 4657 877 07800:08:24
przegladsportowy.pl330 8148 769 43900:23:29243 2236 294 23600:24:16
polskatimes.pl311 9012 315 74400:04:57328 9002 174 56100:05:36
pb.pl294 5766 803 83201:18:34311 2655 836 29700:31:41
naszdziennik.pl129 015--110 650--
parkiet.com98 7345 494 60701:18:25127 9575 413 37601:10:11

 



 

Dołącz do dyskusji: „SE” i „Fakt” zyskują w sieci, „Rzeczpospolita” w dół

5 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
abc
Błąd w artykule. Parkiet straci realnych użytkowników rdr., ale wynik odsłon poprawił o 80 tys. a nie pogorszył. Zyskał też PB, choć tekst mówi inaczej.
odpowiedź
User
maksymilian
Nieustające pasmo sukcesów Grzegorza Hajdarowicza. Gratuluję. Najważniejsze, to znać się na wszystkim i otaczać mądrymi doradcami.
odpowiedź
User
Vacek
O to, to... Idzie Grześ przez wieś niesie worek zioła, worek się rozerwał, cała wieś wesoła :) A taki akuratny był... I doradców sobie dobrał, że ho,ho, same tęgie główki ;)
odpowiedź