SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

SE.pl zasięgowo przed Wyborcza.pl i Fakt.pl, portal „Rzeczpospolitej” przed witrynami „DGP”

Wśród dzienników ogólnopolskich najpopularniejszy serwis internetowy ma „Super Express”, a po ponad 10 mln internautów odwiedziło też Wyborcza.pl i Fakt.pl. Portal „Rzeczpospolitej” Rp.pl ma więcej użytkowników niż Gazetaprawna.pl i Dziennik.pl, a PB.pl zdecydowanie wyprzedza Parkiet.com.

Portal internetowy „Super Expressu” SE.pl (Grupa ZPR Media) w październiku br. odwiedziło 11,66 mln internautów, co dało 40,24 proc. zasięgu - pokazują wyniki nowego badania Mediapanel opracowane przez Wirtualnemedia.pl.

Poziom 10 mln użytkowników przekroczyły jeszcze Wyborcza.pl (Agora) i Fakt.pl (Ringier Axel Springer Polska). Pierwszy portal zanotował 10,95 mln odwiedzających i 37,79 proc. zasięgu, a drugi - 10,2 mln odwiedzających i 35,18 proc. zasięgu.

W obu obowiązuje płatny, subskrypcyjny system dostępu do treści. Na Wyborcza.pl wprowadzono go prawie siedem lat temu, na koniec września br. korzystało z niego 241 tys. użytkowników. Natomiast na Fakt.pl podobna oferta pojawiła się na początku sierpnia br.

Portal „Rzeczpospolitej” Rp.pl (Gremi Media) w październiku odwiedziło 4,89 mln internautów, co dało 16,87 proc. zasięgu. Niżej znalazły się trzy witryny „Dziennika Gazety Prawnej” (Infor Biznes): Gazetaprawna.pl z 4,66 mln internautów i 16,08 proc. zasięgu, Dziennik.pl z 4,19 mln użytkowników i 14,45 proc. zasięgu oraz Forsal.pl z 2,02 mln użytkowników i 6,97 proc. zasięgu.

W zestawieniu są też witryny innych dzienników o profilu gospodarczym. Serwis „Pulsu Biznesu” PB.pl (Bonnier Business Polska) odwiedziło 1,15 mln internautów, a Parkiet.com (Gremi Media) - 379,7 tys. W obu obowiązuje subskrypcyjny system dostępu do treści. Natomiast Wyborcza.biz (Agora) zanotowała 1,7 mln użytkowników i 5,88 proc. zasięgu.

Z kolei Polskatimes.pl (Polska Press Grupa) miała 2,66 mln internautów i 9,19 proc. zasięgu, a Przegladsportowy.pl (Ringier Axel Springer Polska) - 1,7 mln użytkowników i 5,86 proc. zasięgu. Dzienniki pod marką „Polska The Times” od wielu lat nie ukazują się już w całym kraju, ale serwis Polskatimes.pl zachował profil ogólnopolski.

Witryny kilku innych dzienników, m.in. „Gazety Polskiej Codziennie” i „Naszego Dziennika”, zanotowały zbyt małą odwiedzalność, żeby została ona oszacowana w badaniu Mediapanel.

Bez opcji porównania, mniej danych

Październik był pierwszym miesiącem realizacji Mediapanelu, a porównywanie jego wyników z danymi z badania Gemius/PBI - jak przekazała portalowi Wirtualnemedia.pl firma PBI - przed miesiąca czy roku jest mało miarodajne.

Z nowego badania nie są już przekazywane mediom statystyki dotyczące liczby odsłon i średniego czasu korzystania.

Dołącz do dyskusji: SE.pl zasięgowo przed Wyborcza.pl i Fakt.pl, portal „Rzeczpospolitej” przed witrynami „DGP”

10 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Tom
Nie dziwię się skoro spamerzy SE (tzw. dziennikarze) na facebookowych grupach wklejają clickbaitowe artykuły gdzie się da...
odpowiedź
User
Przemek
Superak pozamiatał towarzystwo. Dystans w listopadzie będzie jeszcze większy. Nigdy nie mieli tak mocnej ekipy.
odpowiedź
User
Fot
A wszystko dzięki dobrze uszytej strategii lata temu. Nie mówiłam?
odpowiedź