SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Ruszył serwis PAP Regiony przeznaczony dla mediów lokalnych

Polska Agencja Prasowa uruchomiła serwis PAP Regiony z myślą o mediach lokalnych, którego treści będzie udostępniać lokalnym i regionalnym redakcjom. W zamian ich wydawcom zaoferuje swoje depesze. - Do 200 serwisów regionalnych w wakacje trafiły umowy, sukcesywnie spływają po wakacjach. Do końca roku chcemy dopiąć umowy z 200 portalami regionalnymi z całej Polski - komentuje Wojciech Surmacz, prezes PAP dla Wirtualnemedia.pl.

Pisaliśmy już o tym, że Polska Agencja Prasowa pracuje nad serwisem z regionalnymi informacjami, który miałby działać w oparciu o niewielkie, lokalne portale z całego kraju. Projekt ruszył pod nazwą PAP Regiony, do współpracy w jego budowaniu zaproszono 200 serwisów z całej Polski.

Za powstanie serwisu z ramienia PAP odpowiada Agnieszka Ożadowicz. Od środy w zespole projektu jako redaktor pracuje także Marcin Mastalerz. Wcześniej był szefem działu „Wydarzenia”.

Na czym ma polegać współpraca pomiędzy Agencją a regionalnymi wydawcami? PAP będzie zamieszczać na swojej stronie internetowej fragmenty wybranych artykułów z niewielkich, miejskich i regionalnych serwisów, z którymi podpisze umowę oraz umieści w nich linki do oryginalnych treści, zamieszczonych w tym portalu. W zamian będzie dzielić się z wydawcami zyskami z reklam. Natomiast redakcje otrzymają możliwość darmowej publikacji 20-30 newsów dziennie z serwisu depeszowego PAP (standardowo dostęp do niego jest płatny dla wydawców).

W rozmowie z portalem Wirtualnemedia.pl prezes Wojciech Surmacz podkreślał, że PAP otwarta jest na ewentualne zgłoszenia kolejnych portali, które chciałyby dołączyć. – Do 200 serwisów regionalnych w wakacje trafiły umowy, sukcesywnie spływają po wakacjach. Do końca roku chcemy dopiąć umowy z 200 portalami regionalnymi z całej Polski – tłumaczy nam szef Polskiej Agencji Prasowej.

Wojciech Surmacz w piśmie do lokalnych redakcji, w którym zachęcał do współpracy pisał: - To dzięki Wam powstają w Polsce silne społeczności lokalne. Uważam, że ze względu na ten wyjątkowy charakter działalności, powinniście być wspierani przez instytucje z tak silnymi tradycjami, jak Polska Agencja Prasowa – podkreślał w dokumencie, do którego treści dotarliśmy.

Według szefa PAP „projekt ma też na celu podniesienie jakości informacji w polskich mediach”. Obecnie spółka podpisała umowę z 20 podmiotami.

W ub.r. Polska Agencja Prasowa zanotowała wzrost skonsolidowanych przychodów sprzedażowych o 4 proc. do 52,56 mln zł oraz 3,65 mln zł straty netto (wobec 2,04 mln zł straty rok wcześniej). Zmalały przychody ze sprzedaży serwisów ogólnoinformacyjnych i ekonomicznych oraz Centrum Prasowego, a wzrosły z PAP Foto, obsługi medialnej i wynajmu. Na koniec ub.r. firma zatrudniała 401 osób.

Wojciech Surmacz jest prezesem PAP od stycznia ub.r., a od października ub.r. członkiem zarządu firmy jest Łukasz Świerżewski.

Dołącz do dyskusji: Ruszył serwis PAP Regiony przeznaczony dla mediów lokalnych

6 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
dr
serwis PAP Regiony, dedykowany mediom... zadedykować to można piosenkę w koncercie życzeń
odpowiedź
User
:O
A domeny PAP Regiony nie wykupili. Strona pusta. Tak samo jak nie pomyśleli o kupieniu PAPBiznes.pl.
odpowiedź
User
:)
Media w regionach doskonale wiedzą co jest dla nich ważne i o czym chcą pisać. Nie potrzebują do tego PAP-u. Tego typu tematyka powstaje po prostu w regionach i nie ma potrzeby rozbudowywania struktury PAP o korespondentów lokalnych. To jedynie zwiększy koszty funkcjonowania tej instytucji.
odpowiedź