SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google RSS Twitter

Smaker.pl i Kwestiasmaku.com na czele serwisów kulinarnych, mocno w górę Olgasmile.com i Mojegotowanie.pl (TOP 15)

Wśród polskich serwisów kulinarnych najwięcej użytkowników i odsłon mają Smaker.pl (Grupa Interia.pl) i Kwestiasmaku.com. W czołowej piętnastce są po dwie witryny Interii i Burda Media Polska, trzy blogi (Kwestiasmaku.com, Olgasmile.com i Mojewypieki.com) oraz trzy strony marketingowe (Kuchdnialidla.pl, Przepisy.pl i Doradcasmaku.pl).

fot. Shutterstock.com Article

W lutym br. serwis Smaker.pl (Grupa Interia.pl) odwiedziło 3,08 mln realnych użytkowników (czyli 11,21 proc. wszystkich polskich internautów), którzy wykonali w nim 19,32 mln odsłon, a każdy korzystał z niego średnio przez 5 minut i 16 sekund - pokazują dane z badania Gemius/PBI opracowane przez Wirtualnemedia.pl.

Blog Kwestiasmaku.com, mając 2,84 mln użytkowników, o ponad 200 tys. mniej niż Smaker.pl, zanotował nieco więcej odsłon (19,87 mln) i zdecydowanie dłuższy przeciętny czas korzystania (9 minut).

Z kolei na trzecim miejscu znalazł się kolejny serwis Grupy Interia.pl - Durszlak.pl z 2 mln użytkowników, 7,91 mln odsłon i 3:44 średniego czasu korzystania. Do firmy należą też kulinarne sekcje serwisów lifestylowych Mamdziecko.interia.pl, Kobieta.interia.pl i Styl.pl.

Kolejne dwie pozycje zajęły witryny należące do Burda International Polska: Mojegotowanie.pl (z 2 mln użytkowników i 4,49 mln odsłon) oraz Przyslijprzepis.pl (z 1,84 mln użytkowników i 4,84 mln odsłon). W zestawieniu są też strony innych dużych wydawców: Ugotuj.to (należąca do Grupy Gazeta.pl), Gotujmy.pl (Edipresse Polska), Gotowanie.onet.pl (Grupa Onet-RASP) i Kuchnia.wp.pl (Wirtualna Polska).

Na liście znalazły się trzy blogi kulinarne - oprócz Kwestiasmaku.com są to Olgasmile.com (z 1,37 mln użytkowników i 2,97 mln odsłon) oraz Mojewypieki.com (z 1,15 mln użytkowników i 6,48 mln odsłon). Kwestiasmaku.com osiągnęła najdłuższy przeciętny czas korzystania przez użytkownika - 9 minut, wyprzedzając pod tym względem Mniammniam.com (7 minut) i Mojewypieki.com (6:39 minuty).

W rankingu są też trzy serwisy mające promować różne marki: Kuchnialidla.pl prowadzona przez sieć dyskontów Lidl Polska, Przepisy.pl należące do Unilever Polska (jako sponsorzy strony wymienione są należące do tej firmy marki Knorr, Rama, Kasia, Lipton, Carte D’Or i Hellmann’s) oraz Doradcasmaku.pl (jego właścicielem jest firma Prymat).

Najpopularniejsze serwisy kulinarne w lutym 2017 r.

(badanie Gemius/PBI) WIRTUALNEMEDIA.PL

domena

użytkownicy

odsłony

średni czas korzystania [godz:min:sek]

zasięg

smaker.pl

3 081 797

19 319 551

0:05:16

11,21%

kwestiasmaku.com

2 840 722

19 869 877

0:09:00

10,34%

durszlak.pl

2 009 867

7 906 742

0:03:44

7,31%

mojegotowanie.pl

2 004 383

4 488 758

0:01:52

7,29%

przyslijprzepis.pl

1 841 204

4 842 042

0:02:28

6,70%

kuchnialidla.pl

1 772 951

6 844 288

0:02:35

6,45%

ugotuj.to

1 659 712

5 569 699

0:02:03

6,04%

przepisy.pl

1 591 728

6 618 257

0:04:52

5,79%

mniammniam.com

1 579 838

8 816 610

0:07:00

5,75%

doradcasmaku.pl

1 439 568

5 227 138

0:02:43

5,24%

gotujmy.pl

1 435 396

3 781 470

0:02:20

5,22%

olgasmile.com

1 373 437

2 972 507

0:01:49

5,00%

onet.pl-gotowanie

1 151 447

4 870 735

0:04:02

4,19%

mojewypieki.com

1 146 186

6 484 845

0:06:39

4,17%

wp.pl-kuchnia

1 058 044

5 367 724

0:05:48

3,85%


Tylko na komputerach Smaker.pl miał większą przewagę nad Kwestiasmaku.com w liczbie użytkowników (1,76 mln wobec 1,35 mln) i miał więcej odsłon (11,2 mln wobec 7,83 mln). Przy czym ten drugi serwis zanotował dłuższy średni czas korzystania przez użytkownika (7:40 minuty).

Po ponad pięć minut średniego czasu korzystania zanotowały jeszcze Kuchnia.wp.pl (6:28), Gotowanie.onet.pl (5:27), Mojewypieki.com (5:12) i Przepisy.pl (5:01).

Najpopularniejsze serwisy kulinarne w lutym 2017 r. na komputerach

(badanie Gemius/PBI) WIRTUALNEMEDIA.PL

domena

użytkownicy

odsłony

średni czas korzystania [godz:min:sek]

zasięg

smaker.pl

1 765 257

11 199 079

0:05:49

6,42%

kwestiasmaku.com

1 348 233

7 832 512

0:07:40

4,91%

durszlak.pl

995 682

3 362 835

0:03:21

3,62%

ugotuj.to

975 191

2 931 272

0:01:47

3,55%

przyslijprzepis.pl

939 351

2 522 897

0:02:31

3,42%

mojegotowanie.pl

902 070

1 693 285

0:01:34

3,28%

przepisy.pl

878 489

3 118 699

0:05:01

3,20%

wp.pl-kuchnia

767 079

4 299 011

0:06:28

2,79%

kuchnialidla.pl

699 605

3 253 700

0:03:41

2,55%

mniammniam.com

653 763

2 300 508

0:03:00

2,38%

doradcasmaku.pl

627 109

3 717 434

0:04:05

2,28%

onet.pl-gotowanie

605 085

2 941 591

0:05:27

2,20%

mojewypieki.com

591 687

2 731 748

0:05:12

2,15%

olgasmile.com

568 375

1 319 833

0:01:37

2,07%

gotujmy.pl

566 360

1 640 763

0:02:50

2,06%


Z kolei w internecie mobilnym Kwestiasmaku.com zdecydowanie wyprzeda stronę Smaker.pl - w lutym pierwsza strona zanotowała 1,7 mln użytkowników i 12,04 mln odsłon, a druga - 1,56 mln użytkowników i 8,12 mln odsłon. Na Kwestiasmaku.com przeciętny odwiedzający spędził 8:56 minuty, a na Smaker.pl - 3:48 minuty.

Mniammniam.com mając 987,4 tys. użytkowników zanotował 6,52 mln odsłon – zdecydowanie więcej niż mające po 1-1,2 mln odwiedzających witryny Przyslijprzepis.pl, Durszlak.pl, Kuchnialidla.pl i Mojegotowanie.pl. Ponadto z Mniammniam.com każdy odwiedzający korzystał średnio przez 9 minut i 13 sekund.

Najpopularniejsze serwisy kulinarne w lutym 2017 r.  na smartfonach i tabletach

(badanie Gemius/PBI) WIRTUALNEMEDIA.PL

domena

użytkownicy

odsłony

średni czas korzystania [godz:min:sek]

zasięg

kwestiasmaku.com

1 705 162

12 037 365

0:08:56

6,20%

smaker.pl

1 565 889

8 120 472

0:03:48

5,70%

mojegotowanie.pl

1 216 720

2 795 473

0:01:55

4,43%

kuchnialidla.pl

1 148 180

3 590 588

0:01:45

4,18%

durszlak.pl

1 126 055

4 543 907

0:03:42

4,10%

przyslijprzepis.pl

1 004 961

2 319 145

0:02:11

3,66%

mniammniam.com

987 412

6 516 102

0:09:13

3,59%

gotujmy.pl

912 884

2 140 707

0:01:55

3,32%

doradcasmaku.pl

861 644

1 509 705

0:01:34

3,14%

olgasmile.com

854 802

1 652 674

0:01:52

3,11%

ugotuj.to

781 338

2 638 428

0:02:08

2,84%

przepisy.pl

762 672

3 499 558

0:04:23

2,78%

mojewypieki.com

670 624

3 753 097

0:06:46

2,44%

onet.pl-gotowanie

611 462

1 929 144

0:02:13

2,22%

allrecipes.pl

438 930

943 097

0:01:12

1,60%

wp.pl-kuchnia

349 975

1 068 713

0:03:23

1,27%


Na komputerach Smaker.pl zyskał w skali roku 420,3 tys. użytkowników, co dało wzrost zasięgu o 0,3 pkt proc. Jednocześnie liczba odsłon serwisu zmalała o 350 tys. (czyli 3 proc.), a średni czas korzystania przez odwiedzającego - o 1:56 minuty (25 proc.).

Kwestiasmaku.com osiągnęła wzrosty o 463,5 tys. użytkowników, 0,88 pkt proc. zasięgu, 1,71 mln odsłon (28 proc. w górę) i 1:45 minuty czasu spędzonego przez przeciętnego użytkownika (29,6 proc. w górę).

Spore spadki zanotowały natomiast Durszlak.pl i Ugotuj.to. Pierwszy serwis stracił 1,24 pkt proc. zasięgu, 2,04 mln odsłon (37,8 proc. w dół) i 2:08 minuty średniego czasu korzystania (38,9 proc. w dół), a drugi - 0,99 pkt proc. zasięgu, 808,9 tys. odsłon (21,6 proc. w dół) i 55 sekund średniego czasu korzystania (34 proc. w dół). Jeszcze więcej straciło Gotowanie.onet.pl: 1,56 pkt proc. zasięgu (to 41,5 proc. w dół), 4,76 mln odsłon (61,8 proc. w dół) i 4:10 minuty średniego czasu korzystania (43,3 proc. w dół).

Za to Mojegotowanie.com zyskało w skali roku 1,01 pkt proc. zasięgu (to wzrost o 44,5 proc.) i 399,2 tys. odsłon (30,8 proc. w górę), przy spadku czasu spędzanego przez przeciętnego użytkownika o 32 sekundy (czyli 25,4 proc.). Natomiast serwis Olgasmile.com osiągnął wzrost o 0,79 pkt proc. (61,7 proc. w górę) i 272,9 tys. odsłon (26,1 proc.), przy czym średni czas korzystania zmalał o 1:42 minuty (czyli 51,3 proc.).

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Smaker.pl i Kwestiasmaku.com na czele serwisów kulinarnych, mocno w górę Olgasmile.com i Mojegotowanie.pl (TOP 15)

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
tomas
18 kwietnia publikujecie dane za luty? Nowszych nie było?
1 0
odpowiedź
User
Aspen
Mnie intryguje, że ujmujecie w danych anonimowy serwis, który w żadnym dokumencie nie wskazuje na to kto jest jego właścicielem.
2 0
odpowiedź
Zobacz więcej w kategorii: Reklamy / Marketing