W kwietniu br. serwis „Faktu” (Ringier Axel Springer Polska) odwiedziło 5 mln internautów (real users), którzy wykonali 191,5 mln odsłon (w tym 42,3 mln krajowych odsłon mobilnych), a każdy spędził na stronie przeciętnie 21 minut i 24 sekundy - wynika z danych Megapanelu PBI/Gemius opracowanych przez Wirtualnemedia.pl.
Fakt.pl ma dwa razy więcej użytkowników niż serwis „Super Expressu” (ZPR Media) i związana z „Gazetą Wyborczą” (Agora) strona Wyborcza.pl, a także po ponad sześć razy odsłon niż te dwie witryny i strona „Przeglądu Sportowego” (Ringier Axel Springer Polska). W samym mobile’u generuje więcej odsłon niż każdy z pozostałych serwisów gazet ogólnopolskich na wszystkich urządzeniach. Obecnie jest piątym pod względem popularności portalem ogólnotematycznych, co analizowaliśmy wg danych z marca br.

Za to pod względem średniego czasu korzystania zdecydowanym liderem jest strona „Pulsu Biznesu” (Bonnier Business Polska), na której przeciętny użytkownik spędził w kwietniu godzinę i 32:06 minuty. Z pozostałych witryn poziom 20 minut przekroczył tylko Fakt.pl, a po kilkanaście minut zanotowały Wyborcza.pl, Przegladsportowy.pl i Wyborcza.biz.
##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/gazeta-polska-codziennie-mocno-w-dol-parkiet-i-super-express-zyskaly-czytelnikow ##
Z „Gazetą Wyborczą” związane są dwa serwisy: mająca profil ogólny Wyborcza.pl i gospodarcza Wyborcza.biz, natomiast z „Dziennikiem Gazetą Prawną” trzy: poświęcone gospodarce i prawu Gazetaprawna.pl i Forsal.pl oraz ogólnotematyczny Dziennik.pl.
Naszdziennik.pl w Megapanelu nie jest objęty audytem site-centric, dlatego są dane tylko o jego liczbie użytkowników i zasięgu procentowym. Natomiast Parkiet.com odwiedziło w kwietniu niewystarczająco dużo użytkowników, żeby ich liczba została oszacowana w badaniu, chociaż wykonali oni 10,5 mln odsłon.

Fakt.pl w skali roku zyskał 2,09 mln użytkowników i 99,9 mln odsłon (to 71,1 proc. i 109 proc. w górę), nieznacznie (o 1:05 minuty, czyli 5,3 proc.) zwiększył się też średni czas korzystania z serwisu.
SE.pl i Wyborcza.pl przy mniejszej liczbie użytkowników niż rok wcześniej (odpowiednio o 215,8 tys. i 39,6 tys.) zanotowały więcej odsłon (o 4,35 mln i 3,28 mln). Przeciętny czas korzystania z pierwszej strony nieznacznie zmalał (o 38 sekund, czyli 8,8 proc.), a z drugiej - wzrósł (o 54 sekundy, czyli 5,5 proc.).
Z kolei w serwisie „Przeglądu Sportowego” liczba użytkowników i odsłon zwiększyła się ponad dwukrotnie - użytkowników przybyło 1,28 mln (to 179 proc. w górę) i wygenerowali oni o 21,8 mln odsłon więcej (134 proc. w górę). Strony „PS” i „Faktu” osiągnęły duże wzrosty odwiedzalności m.in. dzięki integracji z portalem Onet.pl, podobnie jak witryny innych tytułów prasowych RASP, co opisywaliśmy już w lutym br.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/najpopularniejsze-serwisy-tematyczne-w-kwietniu-2015-roku ##
Gazetaprawna.pl zanotowała niewielki wzrost statystyk (o 50,2 tys. odwiedzających i 91 tys. odsłon, czyli 3,6 proc. i 1,2 proc.), a Wyborcza.biz - nieznaczny spadek (o 99,2 tys. użytkowników i 384,1 tys. odsłon, czyli 6,5 proc. i 2,3 proc.). Natomiast na Rp.pl nieznacznie mniej użytkowników niż przed rokiem (o 14,4 tys., a więc 1,1 proc.) wykonało dużo więcej odsłon (o 8,78 mln, czyli 58 proc.).
Z kolei Polsatimes.pl zyskała w skali roku 150,3 tys. użytkowników i 980,5 tys. odsłon (to 35,9 proc. i 37,8 proc. w górę).
Na drugiej podstronie analiza wyników czterech czołowych serwisów w ub. i br.
Serwis „Faktu” zaczął notować spore wzrosty liczby użytkowników wiosną ub.r.: od stycznia do kwietnia miał ich 2,9-3,1 mln miesięcznie, natomiast w lipcu po raz pierwszy 4 mln, a w październiku 5 mln. W podobnym tempie zwiększała się liczba odsłon: od ok. 100 mln w pierwszych czterech miesiącach ub.r., do 130-190 mln od jesieni ub.r. Przeciętny czas spędzany na stronie przez użytkownika nie zmienił się - wynosi ok. 20 minut.

W kwietniu br. Fakt.pl osiągnął rekordową liczbę użytkowników i odsłon: 5,03 mln i 191,5 mln.
Serwis „Super Expressu” zazwyczaj odwiedza miesięcznie ok. 2,4-3,1 mln internautów, którzy wykonują 30-51 mln odsłon, a każdy spędza w nim średnio ok. 6-9 minut.
Najlepsze statystyki witryna osiągnęła w październiku ub.r.: 3,12 mln użytkowników i 51,3 mln odsłon, natomiast na najdłużej przyciągała przeciętnego odwiedzającego w marcu br. (na 11:44 minuty).
W serwisach „Gazety Wyborczej” w lutym ub.r. wprowadzono system płatnego dostępu, z którego na koniec ub.r. korzystało 54,9 tys. użytkowników. Nie spowodowało to spadku odwiedzalności serwisu Wyborcza.pl. W pierwszych czterech miesiącach br. miał nawet nieco więcej użytkowników niż rok wcześniej (2,5-3 mln wobec 2,5-28 mln), którzy wykonywali podobną liczbę odsłon (35-40 mln).

Na stronie każdy odwiedzający w miesiącu zazwyczaj spędza przeciętnie 15-18 minut.
Witryna „Przeglądu Sportowego” skok statystyk zanotowała z maja na czerwiec ub.r., m.in. z uwagi na rozgrywane w czerwcu i lipcu piłkarskie mistrzostwa świata. Jej wyniki wzrosły wtedy z 802,6 tys. do 1,6 mln użytkowników i z 20,7 mln do 33,8 mln odsłon.
W kolejnych miesiącach serwis utrzymał (z nielicznymi wyjątkami) poziom odwiedzalności z czerwca, parokrotnie notując dalsze wzrosty. Rekordowe wyniki osiągnął w styczniu br.: 2,36 mln użytkowników i 43,8 mln odsłon.
Miesięczny czas spędzany na stronie przez przeciętnego odwiedzającego wynosił zazwyczaj od 16 do 23 minut.











