Serwisy prawicowe: wPolityce i Niezalezna liderami, mocno w górę Telewizjarepublika.pl, tracą Salon24 i Radiomaryja.pl

Zdecydowanie najpopularniejsze wśród serwisów informacyjno-publicystycznych o profilu konserwatywno-prawicowym są wPolityce.pl i Niezalezna.pl, które w ostatnich miesiącach osiągnęły rekordową odwiedzalność. Rekordy zanotowały również Fronda.pl, Telewizjarepublika.pl i wGospodarce.pl, za to spore spadki - Salon24.pl i Radiomaryja.pl.

Tomasz Wojtas
Tomasz Wojtas
Udostępnij artykuł:

W październiku br. wPolityce.pl odwiedziło 649,8 tys. internautów (real users), a Niezalezna.pl - 569,2 tys. - wynika z danych Megapanelu PBI/Gemius opracowanych przez Wirtualnemedia.pl.

Obie witryny są zdecydowanymi liderami pod względem odwiedzalności wśród serwisów informacyjno-publicystycznych o profilu konserwatywno-prawicowym - trzecią w zestawieniu Frondę.pl wyprzedzają mniej więcej o jedną trzecią dystansu (jeśli chodzi o liczbę użytkowników). Przy czym tak samo jak większość stron w rankingu nie są w Megapanelu objęte audytem site-centric, dlatego nie wiadomo, ile odsłon wykonują ani jak dużo czasu korzystają z nich odwiedzający. wPolityce.pl takim audytem było objęte do jesieni ub.r. - w październiku ub.r. 486,5 tys. użytkowników wykonało w serwisie 14,78 mln odsłon, a każdy spędził w nim średnio 47 minut i 27 sekund.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/najpopularniejsze-serwisy-tematyczne-w-pazdzierniku-2014-roku ##

Audyt site-centric dział natomiast w witrynach Fronda.pl, Gosc.pl (to serwis internetowy tygodnika „Gość Niedzielny”) i Salon24.pl. W październiku br. pierwsza przy 397,5 tys. użytkowników zanotowała 6,32 mln odsłon i średnio 16:51 minuty na każdego odwiedzającego, druga - 274,6 tys. użytkowników i 4,64 mln odsłon, a trzeci - 240,5 tys. użytkowników, 5,98 mln odsłon i średnio 32:17 minuty na odwiedzającego.

Po ponad 100 tys. internatów odwiedziło w październiku serwisy mediów pozainternetowych: Telewizji Republika (167,8 tys. użytkowników), „Gazety Polskiej” (156,3 tys.), Radia Maryja (135,6 tys.) i „Naszego Dziennika” (131,4 tys.).

Ten poziom przekroczył też związany z wPolityce.pl serwis wGospodarce.pl (108,6 tys. użytkowników), a zbliżył się do niego Prawy.pl (99 tys.). Z kolei witryna tygodnika „Do Rzeczy” zanotowała 71,9 tys. odwiedzających.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/strony-religijne-odwiedza-co-dziesiaty-polski-internauta-infografika ##

W zestawieniu nie uwzględniliśmy stron prawicowo-konserwatywnych, na których przeważają treści religijne, a nie polityczno-społeczne (np. Deon.pl, Opoka.org.pl, Adonai.pl, Wiara.pl czy Niedziela.pl), a także serwisu „Tygodnika Powszechnego”, który po pierwsze prezentuje bardziej centrowe poglądy (przez co bywa krytykowany przez prawicowe media), a po drugie jako jedyny w tej grupie działa w ramach dużego portalu - Onetu (w październiku br. miał 269,3 tys. użytkowników i 847,9 tys. odsłon).

W skali roku wPolityce.pl zyskało 163,4 tys. użytkowników (to wzrost o 33,6 proc.), a Niezalezna.pl - 168,7 tys. (42,1 proc. w górę).

Fronda.pl zanotowała o 133,3 tys. odwiedzających więcej niż rok wcześniej (50,4 proc. w górę), kiedy serwis nie był jeszcze objęty audytem site-centric), a Gosc.pl - o 48,6 tys. użytkowników i 1,51 mln odsłon więcej (to wzrosty o 21,5 i 48,4 proc.).

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/newsweek-i-do-rzeczy-potroily-wyniki-w-dol-wprost-tygodniki-opinii-w-internecie ##

Za to Salon24.pl stracił przez rok 113,3 tys. użytkowników i 2,24 mln odsłon (to 32 i 27,2 proc. w dół). Spadki zanotowały również serwisy Radia Maryja (o 79,5 tys. użytkowników, czyli 37 proc.) i „Naszego Dziennika” (o 4,4 tys. użytkowników, czyli 3,2 proc.).

Procentowo rekordowy wzrost osiągnęła Telewizjarepublika.pl - liczba jej użytkowników podskoczyła o 139,4 proc. - z 70,1 do 167,8 tys. Znacząco wzrosła też odwiedzalność serwisów wGospodarce.pl i Prawy.pl, które przed rokiem odwiedziło poniżej 40 z ponad 10 tys. uczestników badania Megapanel.

Na drugiej podstronie analizujemy szczegółowo wyniki pięciu czołowych serwisów w ostatnich latach

wPolityce.pl notowało w ostatnich miesiącach rekordową odwiedzalność. Liczba użytkowników serwisu wyraźnie podskoczyła z kwietnia na maj br. - z 382,1 do 582,6 tys., a w czerwcu pierwszy raz przekroczyła 600 tys.

Wynika to m.in. z faktu, że w marcu br. wPolityce.pl wchłonęło lifestylowy serwis wSumie.pl (więcej na ten temat). Natomiast w zeszłym tygodniu zostało udostępnione w gruntownie zmienionej wersji.

wPolityce.pl zyskuje stopniowo na zasięgu od kilku lat. W styczniu 2012 roku serwis przekroczył poziom 200 tys. użytkowników, w październiku 2012 roku po raz pierwszy miał ich ponad 300 tys., w sierpniu ub.r. - już ponad 400 tys., a w październiku i listopadzie ub.r. zbliżył się do poziomu 500 tys.

Niezalezna.pl rekordowe jak dotąd dla siebie 730,8 tys. odwiedzających osiągnęła we wrześniu br. Tymczasem w lipcu i grudniu ub.r. miała poniżej 300 tys. użytkowników, a w lipcu 2012 - poniżej 200 tys. Po raz pierwszy poziom 300 tys. odwiedzających przekroczyła w czerwcu 2012 roku, 400 tys. - w październiku ub.r., a 500 tys. - we wrześniu i październiku br.

Fronda.pl w ciągu dwóch lat mniej więcej podwoiła liczbę swoich użytkowników. W 2012 roku serwis miał od 132 do 217,2 tys. odwiedzających miesięcznie, w ub.r. - od 204,4 do 325,8 tys., a w br. - od 249,9 do 388,8 tys.

Procentowo jeszcze większy wzrost liczby użytkowników osiągnął Gosc.pl. Do października 2012 roku miał miesięcznie poniżej 100 tys. odwiedzających, a rok później na stałe przekroczył poziom 200 tys. Wynik z października br. (274,6 tys. użytkowników) jest jak dotąd rekordowy dla witryny, a ok. 250 tys. notowała we wszystkich miesiącach br. oprócz kwietnia i września.

Duży spadek odwiedzalności w ostatnich latach zanotował natomiast Salon24.pl. W styczniu 2012 roku po raz ostatni miał ponad 500 tys. odwiedzających, a w kwietniu ub.r. - ponad 400 tys. Natomiast w kwietniu br. liczba użytkowników witryna zmalała poniżej 300 tys., a od lipca br. - poniżej 250 tys.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Osiem państw UE żąda działań wobec platform ultra‑fast fashion. Wśród nich jest Polska

Osiem państw UE żąda działań wobec platform ultra‑fast fashion. Wśród nich jest Polska

Kolejny kraj bojkotuje Eurowizję

Kolejny kraj bojkotuje Eurowizję

Minister zapowiada rozwój mObywatela, sztucznej inteligencji i cyberodporności w Polsce

Minister zapowiada rozwój mObywatela, sztucznej inteligencji i cyberodporności w Polsce

Stefan Stefański szefem post-produkcji w Prodigious Poland

Stefan Stefański szefem post-produkcji w Prodigious Poland

Dwukrotnie więcej antyukraińskich wpisów w polskim internecie. Grzegorz Braun przyłożył rękę do wyników

Dwukrotnie więcej antyukraińskich wpisów w polskim internecie. Grzegorz Braun przyłożył rękę do wyników

Grupa ZPR Media z nową dyrektorką. Transfer z Iberionu

Grupa ZPR Media z nową dyrektorką. Transfer z Iberionu