Pomorska.pl liderem zasięgowym serwisów regionalnych, Trojmiasto.pl i TVN Warszawa przyciągają najbardziej (TOP 20)

Wśród serwisów regionalnych najwięcej użytkowników ma Pomorska.pl wyprzedzająca Dziennikzachodni.pl, Gazetawrocławska.pl i Trójmiasto.pl. Ta ostatnia witryna notuje najwięcej odsłon, natomiast najdłużej internauci korzystają średnio z warszawskiej sekcji TVN24.pl. W skali roku zdecydowana większość stron osiągnęła duże wzrosty odwiedzalności, spadki zanotowała jedynie Wawalove.pl.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

Pomorska.pl, internetową witrynę „Gazety Pomorskiej” (Grupa Polska Press), w październiku br. odwiedziło 2,68 mln realnych użytkowników, czyli 9,75 proc. wszystkich polskich internautów. Wykonali oni na stronie 14,47 mln odsłon, a każdy korzystał z niej średnio przez trzy minuty i 18 sekund (3:18) - pokazują dane z badania Gemius/PBI opracowane przez Wirtualnemedia.pl.

Kolejne miejsca pod względem zasięgu zajęły inne witryny dzienników regionalnych Grupy Polska Press: Dziennikzachodni.pl i Gazetawrocławska.pl. Pierwszy miała 2,37 mln użytkowników i 15,69 mln odsłon, a drugi - 2,29 mln użytkowników i 20,86 mln odsłon.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/sprzedaz-gazet-regionalnych-i-lokalnych-listopad-2017 ##

Z kolei Trójmiasto.pl przy 2,28 mln użytkowników zanotowało prawie 49 mln odsłon, zdecydowanie najwięcej wśród wszystkich stron. Kolejne pod tym względem Gazetawrocławska.pl i Echodnia.eu miały po 20,9 mln odsłon.

Z Trójmiasto.pl odwiedzający korzystał średnio przez 23:52 minuty, a z warszawskiej sekcji TVN24.pl - przez 39:53 minuty.

grafika

Tylko na komputerach liderem zasięgowym jest Pomorska.pl, która z 1,42 mln użytkowników wyprzedza Dziennikzachodni.pl (1,19 mln) i Trójmiasto.pl (1,13 mln). Ten ostatni serwis zanotował aż 22,89 mln odsłon, ponad dwa razy więcej niż zajmujący pod tym względem drugie miejsce Echodnia.eu (11,09 mln).

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/najpopularniejsze-serwisy-i-aplikacje-mobilne-w-polsce-w-grudniu-2017-roku-google-przed-facebook-i-youtube-olx-wp-i-gazeta-pl-w-dol ##

W warszawskiej sekcji TVN24.pl użytkownik spędził przeciętnie 55 minut, a na Trójmiasto.pl - 26:30 minuty.

grafika

Na smartfonach i tabletach Pomorska.pl osiągnęła 1,53 mln użytkowników, 7,94 mln odsłon oraz 2:42 minuty średniego czasu spędzonego przez internautę. Gazetawrocławska.pl miała 1,44 mln użytkowników, 11,64 mln odsłon i 5:07 minuty przeciętnego czasu korzystania, a Trójmiasto.pl - 1,42 mln użytkowników, 26,11 mln odsłon i 17:07 minuty przeciętnego czasu.

W dziale warszawskim TVN24.pl odwiedzający spędził średnio 20 minut i 50 sekund.

grafika

W skali roku zasięg Pomorska.pl zwiększył się o 121 proc. - z 4,4 do 9,75 proc. Jednocześnie serwis zyskał 2,29 mln odsłon (to 18,8 proc. w górę), za to średni czas spędzony przez odwiedzającego zmalał o 2:40 minuty (czyli 44,7 proc.).

Dziennikzachodni.pl osiągnął wzrosty o 2,73 pkt proc. zasięgu i 5,16 mln odsłon (czyli 46,3 i 49 proc.), a Gazetawrocławska.pl - o 1,96 pkt proc. zasięgu i 1,58 mln odsłon (30,6 i 8,2 proc. w górę). Jednocześnie zmalał średni czas korzystania z każdego z tych serwisów.

O ponad 50 proc. wzrosły też zasięgi witryn Gazetakrakowska.pl (z 3,08 do 4,89 proc.), Dziennikbaltycki.pl (z 2,65 do 4,37 proc.) i Gazetalubuska.pl (z 2,08 do 3,34 proc.). Pierwszy zyskał też 3,39 mln odsłon, a drugi - 1,43 mln (to 42,3 i 38,2 proc. w górę).

Natomiast sekcja Metro Warszawa portalu Gazeta.pl zanotował prawie trzy razy wyższy zasięg i ponad cztery razy więcej odsłon niż rok wcześniej, co jest związane m.in. z przeniesieniem tam treści z witryny Metrocafe.pl (drukowany dziennik o takiej nazwie jesienią 2016 roku przestał się ukazywać).

We wszystkich serwisach z zestawienia zmalał średni czas korzystania przez odwiedzających. Najmniejszy spadek zanotował Gloswielkopolski.pl (o 2,2 proc.), a niewiele większe - Dziennikzachodni.pl i Dziennikwschodni.pl. Natomiast w przypadku Pomorska.pl, Poranny.pl i Dzienniklodzki.pl wartość tego wskaźnika zmalała o 40-45 proc.

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Facebook testuje pobieranie opłat od twórców i firm

Facebook testuje pobieranie opłat od twórców i firm

Media Expert śrubuje rekordy. Tyle jeszcze nie zarobił

Media Expert śrubuje rekordy. Tyle jeszcze nie zarobił

Ilu widzów miał "Raport specjalny" w TVP Info? W marcu nowe odcinki

Ilu widzów miał "Raport specjalny" w TVP Info? W marcu nowe odcinki

Potężna dezinformacja w sieci. Powielano fejka o zabójczyni 11-latki

Potężna dezinformacja w sieci. Powielano fejka o zabójczyni 11-latki

Republika weszła na nowy rynek. Taką ma konkurencję

Republika weszła na nowy rynek. Taką ma konkurencję

Magdalena Ogórek chwali się ukończeniem muzeum. "Dwa razy trafiłam do szpitala"

Magdalena Ogórek chwali się ukończeniem muzeum. "Dwa razy trafiłam do szpitala"